Visszatértek a magánvásárlók az újautó-piacra?
Optimista a Volkswagen hazai importőre a jövő évvel kapcsolatban
Az európai átlagot meghaladóan teljesít az idén a magyarországi autópiac, a bővülés az év végéig két számjegyű is lehet; Wachtler Tamás, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria (PH) ügyvezető igazgatója szerint.
Európa autópiaca az idén stagnált, Magyarországon ugyanakkor a 2021 óta tartó csökkenés pozitívba fordult, már a január-októberi adatok is 8,4 százalékos növekedésről tanúskodnak, és az év végig az arány tovább javulhat. Várhatóan mintegy 150 ezer eladott járművel zárja az évet az új autók piaca Magyarországon, ebből 125 ezer személyautó. Wachtler Tamás rámutatott: ez arra utal, hogy a privát vevők visszatértek a piacra, akiket a kamatok csökkenése mozdított meg.
Kitért arra, hogy a Magyarországon regisztrált új autóknak ma már a 60 százaléka SUV-modell, ráadásul a szabadidő-autó kategória aránya még mindig növekszik. Ahogy az elektromos járművek népszerűsége is, az arányuk a teljes értékesítésben már meghaladja a 7 százalékot a tavalyi 5 százalék után.
Wachtler Tamás beszámolt arról, hogy a Porsche Hungaria piaci részaránya Magyarországon az idén eléri a 20,6 százalékot, így 28 150 jármű regisztrációjával piacvezető belföldi importőr. Az ügyvezető szerint ez nagyban annak köszönhető, hogy a konszernhez tartozó márkák - az Audi, a CUPRA, a SEAT, a Skoda és a Volkswagen, valamint a VW haszonjárművek - az idén 17 megújult modellel, 9 új, valamint 8 teljesen új modellel jelentek meg a piacon.
A PH használtautó-üzletága, a Das WeltAuto 28 tagú országos hálózata 2024-ben 6500 járművet értékesített, 10 százalékkal haladva meg az előző évit. A társaság elektromosautó-töltő rendszereket forgalmazó üzletága, a MOON márka pedig 3 millió euró (mintegy 1,2 milliárd forint) forgalmat generált az idén. A budaörsi telephely 2025-től e-autó-központként működik.
Brigitte Auernigg ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. bevétele az idén 14 százalékkal bővül, 2024-ben eléri a 619 milliárd forintot a 2023. évi 539 milliárd forint után. Az értékesítés nettó árbevétele az Elektronikus beszámoló portál adatai szerint 2022-ben még 421 milliárd forint volt. Az adózott eredmény tavaly 15,7 milliárd forintot, tavalyelőtt 2,9 milliárd forintot ért el.