Ismét a korának sportosabb formavilágát célozta a DeLorean, az Alpha5 éppen ezért egy méretes utazókupé lett
Hivatalosan is visszatért a DeLorean, ráadásul a villanyvonatra is felült az új Alpha5 utazókupéval. Akárcsak az elődje, ismét sirályszárny-ajtókat kapott, ám ezek akkorák, hogy a hátsó sorba is kényelmesen ülhetnek majd be a segítségével az utasok. Mindezt most is az Italdesign öntötte formába, ami ismét modern látványt kölcsönöz a DeLorean újdonságának. Ezt fokozzák a villanyautós jellemvonások is, mint például a méretes felnik és az elöl-hátul vékony LED csíkokból rajzolt menetfények. A töltőcsatlakozó a bal első sárvédőre került.
A villanyautók jellegzetességei sem maradhatnak el, mint például a hatalmas, aerodinamikára optimalizált felnik
Méretek terén hatalmasat nőtt, 4995 milliméteres hosszához 2044 milliméteres szélesség társul, mindezt ellensúlyozza 1370 milliméteres magassága és 0,23-as légellenállási együtthatója. Ez utóbbi mondjuk nem a legjobb a kategóriájában, a Mercedes EQS-nél 0,20-ra tudták faragni a mérnökök az említett adatot.
Megtartotta a klasszikus sirályszárny-ajtókat az újdonság is
Az égbe nyíló ajtók modern belteret és négy különálló ülést rejtenek
Bent nem érdemes a fluxuskondenzátort keresni, de ha mégis így tennénk, akkor két különálló hátsó ülést fogunk találni a helyén, míg a műszerfal kapcsolóit és óráit nagyrészt érintőképernyőkkel helyettesítették az Alpha5 belterében. Hogy pontosan milyen hajtás került bele, arról még titkolózik a gyártó, ám az adatok már nyilvánosak. Sőt, azt is elárulták, hogy az Egyesült Királyságból érkező egységeket fogják majd beépíteni Olaszországban, ahol maga a gyártás történik majd.
Az űrhajószerű beltérben a műszerfal hatalmas kijelzőkkel és modern dizájnnal kényeztet majd
Az elődjével ellentétben nem múlja alul a konkurenciáját a lemezek alatt sem az új DeLorean, a teljesítményadatokra ugyanis aligha lehet panasz. 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát állórajtból és elektronikusan szabályzott 241 km/h a végsebessége, miközben a 100 kWh kapacitású akkucsomagjának köszönhetően szabálykövető használattal akár 483 kilométeres hatótávra is képes egy töltéssel. Ráadásul mindez az alapmodellre igaz, amelyet majd 2024-ben mutatnak be, később még jöhetnek erősebb változatok.
Az elődjével ellentétben nem teljesít rosszul a konkurenciához képest: teljesítményadatok és hatótáv terén is tudja az elvártat
Fontos viszont megjegyezni, hogy ez egy limitált példányszámban készülő modell, összesen 88 darabot gyártanak csak belőle. A sikertől függetlenül folytatják a munkát a tervezők: egy V8 szívű kupé, egy villany-szedán és egy hidrogén-hajtotta SUV is várható tőlük az elkövetkező években. Hogy mindez tényleg megvalósul-e, arról sajnos az új Alpha5 volánja mögött sem győződhetünk meg, mert bár alig 4,35 másodperc alatt eléri a legendás filmtrilógia 88 mérföldes óránkénti sebességcélját, jó eséllyel ekkor sem tud minket a jövőbe repíteni a válaszért.
A nagyközönség augusztusban láthatja majd először, a nyilvános bemutatónak a kaliforniai Pebble Beach ad majd otthont