Visszatérnek a WRC-k a magyar ralipályákra
Eger-rali: szezonkezdet WRC-kkel, hiányzókkal és szlovákokkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hétvégén rajtol a magyar ralibajnokság, Eger környékén ismét láthatunk majd WRC-ket.
Lesznek persze hiányzók, hiszen a rekordbajnok ifj. Tóth János nem tér vissza, Asitól (Aschenbrenner Györgytől) és hírhedt Mitubishijétől sem kell félnie a riválisoknak, továbbá Spiciék (Spitzmüller Csaba és csapata) anyagi háttere sem állt össze ahhoz, hogy már Egerben ott lehessenek a beharangozott Ford Focus WRC-vel. Ki megy akkor WRC-vel? Például a címvédő Kazár Miklós (oldalán Szőke Tamással), aki egy itthon még nem látott Citroën Xsarával igyekszik a trónon maradni. Autója nem másé volt anno, mint a kilencszeres világbajnok Sébastien Loebé... "2006 decemberi fejlesztésű Xsara WRC-ről beszélünk, amivel Loeb és Petter Solberg a vb-futamokon versenyzett" – mondta Kazár. "Azt hiszem, ez garancia arra, hogy egy megbízható csapattal és egy remek technikával vágunk neki az idei évnek."
A másik "magyar" (a Xsarához hasonlóan szintén három aktív diffis) WRC, a Budai Team Subaru Imprezájának volánjánál Krózser Menyhértet láthatjuk, aki két navigátorral, Fodor Gézával és Papp Györggyel felváltva versenyez. "Sokat gondolkoztunk rajta, hogy milyen autóval és hol induljunk az idén" – nyilatkozta Menya. "A tavalyi külföldi, kétkerekes tapasztalatokat az idén tudtuk volna igazán hasznosítani, így logikus lépésnek tűnt az IRC-utód Európa-bajnokságon indulni, ami az egész csapat számára komoly kihívást jelentett volna. Ugyanakkor szerettünk volna itthon is versenyezni, a Subaru pedig annyira megtetszett, hogy az orfűi próbán el is dőlt a kérdés. Nincs rajtunk nyomás, szerintem csak az első verseny után derül ki, hogy milyen eredményt lehet elérni az autóval. Mi mindenesetre nagyon motiváltak vagyunk, és remélem, a közönség számára is örömet tudunk okozni azzal, hogy újra ilyen technikát láthatnak a hazai pályákon."