Visszatér az Aston Martin Vanquish, de csak ezer darab erejéig

Villamosítás nincs, turbós 5,2-es repíti az Astont egészen 345-ig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Harmadszor is előhúzza a Vanquish nevet az Aston Martin, a hagyományokhoz híven ezúttal is V12-es hajtja a sportkocsit.

Újra kínál kvázi nagyszériás tizenkét hengeres modellt az Aston Martin. A britek egy ideje a Mercedes-AMG polcáról szerzik be a széles körben használt négyliteres V8-ast, a bárki számára elérhető V12-es a háttérbe szorult. Az utolsó komolyabb szerepe a DB11-ben, illetve a 333 példányban készülő V12 Vantage-ben volt, azóta viszont csak gyűjtői modellekbe szerelték, úgy mint a Valiant, Valour és a Valkyre.
Hirdetés
Az új Vanquish külseje hordozza a 21. század Aston Martinjainak stílusjegyeit, akár még a 2004-ben elbúcsúzott DB7-et mellé állítva is látszana a rokonság. Az inkább klasszikus, sem mint futurisztikus Vanquish technikájában is “oldschool”, nincs semmilyen elektromosítás, sem downsizing, csak köbcenti és sok henger, meg persze két turbó. Az AE31 kódjelű blokk nem AMG származék, hanem brit kreálmány még a Ford érából. A kilencvenes években tervezett erőforrás mutat némi rokonságot az Ford V6-osával, a Aston Martin autóiba 1999 óta szerelik.
Jelen felállásban 835 lóerő a teljesítmény, amihez 1000 Nm nyomaték társul. Ezzel 3,3 másodpercig tart a 0-100, a végsebesség 345 km/h. A legújabb Vanquish csak limitált szériában készült, de talán nem kell érte verekedni, az 1000 példány egészen bőséges. Az ár 150 millió forint körüli, ám a “Q” részleg most is vevők rendelkezésére áll, ahol szinte bármilyen egyedi igény megvalósítható.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?