A Vanquish hossza közel 4,9 méter, amihez 204 centis szélesség társul, a csomagtartó 248 literes
Újra kínál kvázi nagyszériás tizenkét hengeres modellt az Aston Martin. A britek egy ideje a Mercedes-AMG polcáról szerzik be a széles körben használt négyliteres V8-ast, a bárki számára elérhető V12-es a háttérbe szorult. Az utolsó komolyabb szerepe a DB11-ben, illetve a 333 példányban készülő V12 Vantage-ben volt, azóta viszont csak gyűjtői modellekbe szerelték, úgy mint a Valiant, Valour és a Valkyre.
Az utastér elegáns, a hátsó utasok helyén gyári táskák csücsülnek
Az új Vanquish külseje hordozza a 21. század Aston Martinjainak stílusjegyeit, akár még a 2004-ben elbúcsúzott DB7-et mellé állítva is látszana a rokonság. Az inkább klasszikus, sem mint futurisztikus Vanquish technikájában is “oldschool”, nincs semmilyen elektromosítás, sem downsizing, csak köbcenti és sok henger, meg persze két turbó. Az AE31 kódjelű blokk nem AMG származék, hanem brit kreálmány még a Ford érából. A kilencvenes években tervezett erőforrás mutat némi rokonságot az Ford V6-osával, a Aston Martin autóiba 1999 óta szerelik.
Az Aston Martin is szépség kéz a kézben jár, az új Vanquish is finom falat a szemnek
Jelen felállásban 835 lóerő a teljesítmény, amihez 1000 Nm nyomaték társul. Ezzel 3,3 másodpercig tart a 0-100, a végsebesség 345 km/h. A legújabb Vanquish csak limitált szériában készült, de talán nem kell érte verekedni, az 1000 példány egészen bőséges. Az ár 150 millió forint körüli, ám a “Q” részleg most is vevők rendelkezésére áll, ahol szinte bármilyen egyedi igény megvalósítható.
A kacsafarok az autóipar aduásza, bármilyen autót vagánnyá varázsol, legyen akár Porsche, Hyundai vagy Aston Martin