Visszatér a nem érintésérzékeny kijelzőkhöz a BMW

A funkciók szűkítésével igyekszik átvészelni a BMW a félvezetők hiányát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A központi képernyő marad, de már nem érdemes tapogatni, kizárólag iDrive-val vagy hangutasítással bóklászhatunk a különböző funkciók között.

Alaposan két vállra fektette az autóipart a globális chiphiány. Hosszú szállítási időt és akadozó termelést hozott a félvezetők iránt megnőtt kereslet. A gyártók különböző stratégiával próbálnak küzdeni a hiány ellen, néhány márka saját chipgyártásba kezd, de akadnak olyanok is, akik az olcsóbb típusoknál egyszerűen kihagyják az infotainment rendszert. A BMW-nél utóbbi nem egy járható út, ezért némi módosítással kerülnek beépítésre a képernyők.
Hirdetés
A legfontosabb “újítás”, hogy már nem reagál az érintésre a központi képernyő, a kezünk helyett érdemes a hangunkat vagy az iDrive vezérlőjét használni. További veszteség, hogy a parkoló-asszisztens csomagból kikerül a Backup Assistant. Utóbbi képes megjegyezni a kormány elfordítását, így pont azon a vonalon képes kitolatni, ahogyan beállt egy parkolóhelyre. A képernyő egyszerűsítése egészen sok modellt érint, a Z4 mellett a 3-as és a 4-es sorozat is így készül a jövőben, de a SUV-ok között is vannak áldozatok, ilyen az X5, az X6 és az X7.
A hír amerikai autós portálokon látott napvilágot, így valószínű, hogy az Egyesült Államokban szembesülhetnek először a funkcióvesztéssel a vásárlók, de mivel globális hiányról van szó, nem lenne meglepő, ha Európát is elérnék a módosított BMW-k. A vásárlókat igyekeznek kompenzálni, 500 dollárt, azaz körülbelül 150 ezer forintot engednek el a vételárból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?