700 lóerő feltehetően semmilyen közúti helyzetben nem bizonyul kevésnek
Teljes lett a Porsche luxuslimuzinjának a kínálata, a nemrég frissült Panamera bemutatójakor ugyanis kissé hiányos volt a felhozatal. A leginkább szembetűnő a Turbo S E-Hybrid hiánya volt, akár azt is gondolhattuk volna, hogy megszüntette a Porsche az elképesztő, 680 lóerős "családi" autót, ami talán nem is lett volna nagyon észszerűtlen, egyes teszteken ugyanis alulmaradt riválisaival szemben a nehéz akkumulátorok miatt. Úgy tűnik azonban, szó sincs a csúcshibrid megszüntetéséről, most még erősebb formában tért vissza. De ismét elérhető az alap benzinmotorral is a kiegészítő villanyhajtás az E-Hybridben, és a középmezőnyben is újra megtaláljuk a 4S modellt.
A belépő hibrid is sportautós menetteljesítményekkel rendelkezik
Már a generációváltáskor is elég elvetemült gépezet volt a Turbo S E-Hybrid, de Zuffenhausenben úgy gondolták, fér még erő a négyajtós kupéba: a feljebb csavart duplaturbós, négyliteres V8-as és a többi hibridben is alkalmazott akkumulátor-villanymotor kombináció együtt már 700 lóerőt ad le. Álló helyzetből 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul (ha a Sport Chrono csomaggal is fel van szerelve), a végsebessége 5 km/h-val 315-re nőtt. Az új elektromos meghajtás optimalizálásával az emissziómentes hatótáv kb. 30%-kal nőtt, 50 km-t is meg tud tenni így.
A 4S-hez újonnan alapáron jár a sportosabb kialakítású első lökhárító
Belépőszinten is erősít a Porsche, a 4 E-Hybrid 56 km-re is képes tisztán elektromos üzemmódban. A 100-as sprint 4,4 másodpercig tart, a végsebesség 280 km/h. A harmadik újdonság pedig a 4S, a csak belsőégésű motorral szerelt változat 4,1 másodperc alatt ugrik 100-ra, és meg sem áll a gyorsulás 295 km/h-ig. Mindhárom meghajtás elérhető az alap négyajtós karosszériában, a hosszított tengelytávosban és a shooting brake Sport Turismóban.
Bent nagyobb felbontású képernyők és friss infotainment várja az utasokat
A Porsche nagyon ért hozzá, hogyan kell lehúzni az utolsó bőrt is modelljeiről, ennek megfelelően a Panamera modellek tengerében könnyű elveszni. Pedig alapvetően egyszerű a felhozatal: a belépőmodell a hátsókerekes Panamera 330 lóerővel, ennek összkerekes változata a Panamera 4, ugyanakkora teljesítménnyel. Ezt lehet a 130 lóerős villanymotorral kiegészíteni (de csak a négykerekes kivitelben) az új 4 E-Hybridben, amivel az összteljesítmény 460 lóerőre nő. Eggyel feljebb van az új 4S 440 lóerővel, az ehhez kapcsolt villanymotorral 560 lóerőt pakoltak a 4S E-Hybridbe. Ezen variánsok mindegyikében egy 2,9 literes biturbó V6-os benzines dolgozik. A következő szinten már a GTS áll, ami a csúcsmodellek négyliteres biturbó V8-asával érkezik, teljesítménye 480 lóerő - bár igazából gyorsulás terén kissé alulmarad a 4S E-Hybridhez képest, de azért egy V8-as mégiscsak egy V8-as. Efölött helyezkedett el a ráncfelvarrás előtt a Turbo, ami úgy tűnik, megszűnt (avagy csak később érkezik), most már csak a Turbo S és a Turbo S E-Hybrid közül választhatunk, előbbi 630, utóbbi 700 lóerős.
Sofőrös autó is lehet a 700 lóerős szörnyetegből