Visszatér a kobraölő De Tomaso
De Tomaso Mangusta Legacy tanulmány
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy ügyes kezű grafikus húzta rá a kétezres évek effektet a hatvanas évek végének egyik legvadabb külsejű autójára.
Az eredeti, 1967-ben bemutatott Mangusta, alig 110 cm magas volt, 1185 kg-ot nyomott, 306 lóerős Ford V8 hajtotta. A Maxime de Keiser rajzolta újdonság még brutálisabb lehet
Az 1967-ben bemutatott Mangustát az akkor a torinói Ghiának dolgozó Giorgetto Giugiaro tervezte, a modellt többféle V8-as Ford motorral lehetett megvásárolni egészen 1971-ig, amikor leváltották az olcsóbb Panterával.
Végsebessége állítólag elérte a 250 km/h-t, de zörgő kasztnijával és 32/68-as súlyelosztásával nem könnyítette meg vezetője dolgát nagy tempónál a középmotoros eredeti Magusta. Az újkori Mangusta sebességfüggően nyíló hátsó légterelőjével kezesebbnek ígérkezik
Keiser rajzain megtartotta a kobragyilkos Mangusta (mongúz) vonalait, de valamivel határozottabb éleket rajzolt a mélyen ülő lámpáiról és sirályszárnyas ajtóiról felismerhető típus mai interpretációjának.
Valóban az !
Gyönyörü!