Visszatér a hosszútávú versenyzésbe az Acura

V6 és Montoya az Acura ARX-05 prototípusban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egykori F1-es pilótával, újító aerodinamikai megoldásokkal tér vissza a hosszútávú versenyzés csúcsára a Honda amerikai leányvállalata.


Az Acura nem szórakozik, nem kerülgeti a forrókását. Rögtön a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába fejlesztettek versenyautót, egy LMP1 szintű prototípust. Azonban sajnos egyelőre nem sok esély van rá, hogy a jövőre visszavonuló Porschét helyesítsék a világbajnokságban, ugyanis kizárólag a hazai IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben versengenének a győzelemért. Méghozzá a nagymúltú Team Penske segítségével, valamint az ex-F1 pilóta Juan Pablo Montoyával és a tavalyi Daytonai 24 órás győztes Dane Cameronnal a volán mögött. Mondtam, semmit sem bíztak a véletlenre.
Hirdetés

Utcai motorjaira alapozott a Honda prémium leányvállalata, 3,5 literes biturbós V6 fog dolgozni az Acura ARX-05-ben. Az a jó az amerikai szabályrendszerben, hogy aerodinamikai fronton elég nagy szabadságot adnak a gyártóknak. Így kaphatott az európai prototípusoktól merőben eltérő orr-szárnyat a versenyautó, amit már csak az Acura dizájnvonalához kellett illeszteni. A cápauszony az európai autókhoz hasonlóan itt is fentről csatlakozik a hátsó szárnyhoz, a fényszórók ledesek. Bár már most, Pebble Beach-en leleplezték, első éles debütálása a januári Daytonai 24 óráson várható az Acura prototípusnak, ahová rögtön két autót is nevezett a Team Penske.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?