Megelőzte korát a Freelander, már 1998-ban megalkották a saját városi SUV-jüket, az első nemzedék kifejezetten sikeres lett, 540 ezer példánnyal a legnépszerűbb 4x4-es volt a maga korában. A képen látható második nemzedékből több mint 100 ezerrel kevesebb fogyott
Régi elnevezést porolnak le a britek, az 1998-ban bevezette Freelander új formában tér vissza. A legelső kiadás mérföldkőnek számított a Land Rover életében, ez volt a márka első önhordó karosszériás típusa, azaz SUV-je mai kifejezéssel élve. A gyártó nem vette félvállról a fejlesztés, összesen 16 szabadalom fűződik a legrégebbi verzióhoz, sajnos a megbízhatóságra már nem jutott ekkora hangsúly, kifejezetten problémás típus a Freelander, bár ennek ellenére újként jól fogyott. A második generáció a márka arculatához jobban illeszkedő, komolyabb külsőt kapott, a 2006-ban érkező típust 2015-ben nyugdíjazták. A Freelander nevét leamortizálta a megbízhatatlanság, ezért az utód Discovery Sport néven érkezett.
Manapság a 4x4 is túlzás, akkoriban furcsán hangzott egy önhordó karosszériás, diffizár és felező nélküli Land Rover
Az új Freelander sok szálon kötődik Kínához. A JLR és a kínai Chery 2012-ben alapított vegyesvállalatot, a távol-keleti partner eddig a Kínában gyártott modellekért felelt, többek között a Range Rover Evoque és a Jaguar XE helyi termelését felügyelte. A két cég együttműködése a Freelanderrel magasabb szintre lép, az új típus a Chery platformján érkezik, a villany SUV gyártása Changshuban indul. Első körben kizárólag a kínai vásárlók számára lesz elérhető a modell, a globális értékesítést későbbre tervezik.
Kínában imádják az almárkákat, ami gyakran szinte kibogozhatatlan kínálatot eredményez. A Freelander a Chery Exeed nevű márkájába sorolt autók platformjára épülhet
Az új típus nem Land Rover, de nem is Chery emblémával készül, hanem egy teljesen új név alatt kerül forgalomba. Nem lennénk meglepve, ha a Freelander immár a márkanévvé avanzsálna, ahogy az mostanában a Land Rovernél szokás.