Visszatér a Ford Puma, de itt az új Kuga és az Explorer is!
A legújabb Fordot is láttuk, ha csak sejtelmesen mutatva is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csokornyi újdonságot mutatott be a Ford az amszterdami GoFurther eseményen. A legforróbb újdonság a Puma, amit még csak sejtelmesen láthattunk, de videón is mutatjuk.
Idén a Ford is kihagyta a Genfi Autószalont. Egyszerűen kimatekozták, hogy nem éri meg ott megjelenniük, ugyanis drágán mérik a helyet a svájciak, s hiába hoznak az idei évben kézzel fogható újdonságokat, ott nem kapnánk elég reflektorfényt a többi márka mellett. Helyette Amszterdamban épp négy héttel a genfi sajtónap után egyszerre lőtte el idei puskaporait, legalábbis majdnem. Egyelőre ugyanis különféle új hibrid modelljeit mutatta meg a Ford, szám szerint 16 variánst, amiből 8 már az idei évben piacra kerül, majd a másik 8 jövőre érkezik. Továbbá azt is elárulta, hogy érkezik egy teljesen elektromos, a Mustang által inspirált, ám teljesen elektromos modelljük, ami 600 kilométeres hatótávot fog majd tudni, s mivel a Ford az Ionity konzorciummal (a Daimlerrel, a BMW-vel és a VW-csoporttal karöltve) jövő év végéig 400 európai villámtöltőt ad át, tölteni is lesz hol.
A három legérdekesebb modell SUV, ma ez a legfontosabb szegmens, Európában és hazánkban is SUV-t vesz a vevők több mint harmada. Amszterdamban debütált a vadonatúj Kuga, ami a márka vadonatúj C2 platformjára épülő, s annak köszönhetően 90 kilogrammos tömegcsökkentést hoz. Formájával erősen emlékeztet a Focursa, jövőre lép majd piacra, s az első olyan Ford lesz, ami mild-hybrid, full hybrid és plug-in hybrid hajtásláncokkal is kapható lesz. Utóbbi legalább 50 kilométeres emissziómentes hatótávot és 1,2 l/100 km kombinált fogyasztást ígér.
Európába is jön az óriási, mintegy 5 méter hosszú, csaknem 2 méter széles és magas Explorer, 7 üléssel, 3,0 literes V6-os és turbós benzinmotorral, valamint villanymotorral, hiszen plug-in hybrid modell, 40 kilométeres emissziómentes hatótávjával zöld rendszámra jogosultan, 450 lóerős rendszerteljesítménnyel, és persze a júliustól élő nagycsaládos (2,5 millió forintos) autóvásárlási támogatás is igényelhető lesz rá. Persze odébb az, hogy az áráról tudjunk beszélni, ugyanis a Kugához hasonlóan csak jövőre lép piacra. A Kugáról és az Explorerről, valamint a többi újdonságról még bőséggel jövünk infóval, az amszterdami csúcs újdonság azonban a Puma volt, amiről eddig csak infókat hallhattunk. A korábbról sportos modellekről ismert modellnév most egy B szegmensű, azaz kisautó alapú SUV modellen tér vissza. A Ford egészen pontosan SUV-hangulatú kompakt crossovernek hívja. Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke olyan modellnek mondja, ami után péntek éjszaka is megfordulnak az emberek, de a lapra szerelt bútorok is hazavihetők vele. A Ford mai dizájnjába illeszkedő újdonság kategóriabajnok, 456 literes csomagteret tartogat, hajtásláncából egyelőre a Focusban és a Fiestában is megjelenő 1,0 literes EcoBoost Hybrid ismert. Utóbbi egy 48 V-os, lítium-ion akkumulátorral dolgozó mild hybrid rendszerrel kiegészített verzióját jelenti a jól ismert EcoBoost turbómotornak. Itt 155 lóerőt és 240 Nm nyomatékot tartogat, amivel nevéhez hűen sportos is lehet majd az új Puma. A jelenlegi infók szerint idei év végén kerül forgalomba, s a hasonló méretű EcoSporthoz hasonlóan a romániai Craiova összeszerelő üzemében fog készülni.