2024-ben már elérhető lesz az új M5/M5 Touring páros
Nemrég leplezték le az új 5-ös BMW-t és annak elektromos változatát, az i5-öst, így törvényszerű, hogy hamarosan érkezik az új M5-ös is. Ez önmagában is jó hír, amit csak tovább fokoz, hogy az új generációval ismét lesz kombi kivitel. Régóta tudjuk, hogy a sportos puttonyosok keresett modellek a piacon, az Audi RS6-ból csak Avant van, a Mercedes-AMG E 63-ból is népszerű a kombi, így nem is az a meglepő, hogy lesz M5 Touring, hanem az, hogy miért tartott ennyi ideig. Persze tudjuk, hogy próbálkozott már ezzel a BMW, 1992-ben és 2007-ben a második és negyedik generációs M5-ből volt már kombi, de érthetetlen, hogy az utóbbi évtizedben ez miért maradt ki a bajorok kínálatából.
Az új M5 és az M5 Touring fontos technikai sajátossága az M xDrive összkerékhajtás-rendszer lesz, ami a korábbi generációk alapján rengeteg konfigurálási lehetőséget ígér - például szabályozható lesz, mennyi erő jusson az első és hátsó tengelyre, és a kontrollált driftelés is elérhető a központi képernyőn. Az utóbbi majd' 40 évben az M5 meghatározó szereplő volt a sportos szedánok szegmensében, hat-, nyolc- és egyszer még tízhengeres motorjával mindig etalonnak számított. Most viszont az M5-öst is eléri a villanyosítás, a benzinmotor mellett villanymotor(ok) is dolgoznak majd rásegítésként.
Ezáltal már két sportkombija is lesz a BMW-nek
Ez nem meglepő, a Mercedesnél már most is hibrid meghajtást és négyhengeres motort kapott az új C-osztály csúcsverziója, illetve az M divízió is belépett már az i-s BMW-k sportosításába. Jelenleg már tesztelik az új M5-öst és annak Touring változatát a BMW saját központjában és szerte a világon több versenypályán, valamint hamarosan a közutakon is össze lehet majd velük futni - nyilván álcázott formában. 2024-re ígérik a piaci bevezetést, addig pedig még a Nürburgringen is megmérettetik az autót, hiszen ez a minimum egy M-es BMW-nél.