A vezérigazgató váltás is befolyásolhatja az Alfa Romeo újdonságainak hajtását
2021 augusztusában az Alfa Romeo nagyszabású bejelentést tett, amelynek értelmében a cégcsoporton belül ők állnak át először kizárólag villanyautók értékesítésére - már 2027-től. Azóta sokat változott az elektromos járművek megítélése, és ezt minden jel szerint az olasz márka vezetősége is érzi. A leköszönő vezérigazgató, Jean-Philippe Imparato arról beszélt a Párizsi Autószalonon az Auto Express portálnak, hogy szerinte mindez nem fog megtörténni.
A Stelvio következő nemzedékéből is készülhet belső égésű motoros verzió
Az 58 éves szakember hozzátette, utódja, Santo Ficili rugalmasabb a hajtásláncokat illetően. Véleménye szerint ha a tisztán elektromos Giulia és Stelvio nem hozza a várt eladási számokat, akkor több mint valószínű a belső égésű motorral szerelt verziók bevezetése. Imparato kijelentése műszakilag megoldhatónak tűnik, hiszen a szóban forgó modellek következő generációja a STLA Large padlólemezre fog épülni, amely
a már bemutatott Dodge Charger alapjait is adja.
2027-ben egy zászlóshajtó SUV is érkezhet a STLA Large padlólemezen
A tervek szerint a következő generációs Stelvio jövőre debütál, míg a Giulia új nemzedékének premierje 2026-ban esedékes. Imparato az Autocarnak nyilatkozva azt is elárulta, hogy 2027-re is terveznek egy újdonságot, amely az eddigieknél is nagyobb városi terepjáró lehet. A SUV-ot főként Észak-Amerikába szánják, de Európában is megjelenhet - a két megnevezett modellhez hasonlóan tisztán villanyosként és belső égésű motorral hajtottként is.
A márka első elektromos autója idén mutatkozott be, amely végül a Junior nevet kapta