Alább mutatjuk az év legtöbbeket vonzó témáit
Elindult a visszaszámlálás, jön 2020, egyelőre
dráguló, ráadásul növelt etanol tartalmú benzinnel és persze még több villanyautóval. Mielőtt azonban rátérnénk arra, hogy mi minden nagy durranás érkezik a jövő évben, idén még az idei évre pillantunk vissza. Kedvenc tesztautóinkról Instagram oldalunkon "sztorizunk" (@autonavigatorhu), most pedig azt fogom végigmutatni, mely cikkek voltak az egyes hónapok legnépszerűbbjei. Vigyázat, messze nem ezek voltak a legkedvesebb sztorik, de amire emlékszem, azt azért szintén megemlítem és linkelem, mert adódtak azért olyanok is bőséggel.
Erősen indult az év eleje, remek havas pickup-összevetést is készíthettünk
Audis ekkorát még nem koppant előzésnél - így szólt egy Ford Ranger reklámvideó kapcsán írt hír címe, ami nem tagadjuk, (nem) kissé bulvárosra sikeredett, de persze vitte is a hónapot. Volt sokkalta kedvesebb téma, Terence Hill féle jótékonykodás,
amihez kiváló videó is készült, de a mi legkedvesebb eseményünk a hóhoz és a Tanpályához, leginkább az Off-Road Centrumhoz kötődik. Ha már volt hó, nem csak az őszi
téligumitesztünket támasztottuk alá valódi havas mérésekkel, hanem
pickupokat is mérkőztettünk a hóban, sőt, Katona Csaba off-road vezető instruktor és Crazy Fleet ötletgazda legújabb autóját, egy pajtából mentett,
filléres Subaru Imprezát is kipróbálhattunk. Erős kezdés volt, aminek élményfaktorát semmi nem überelte az évben, igaz, az élmény jelentős részét a körülmények, a pálya és a havazás adták, meg persze
a meglepetés, amikor meghallottuk, majd megláttuk az ordító, havat prüszkölő rozsdakupacot.
Az élményautózáshoz akár egy néhány száz eurós autó is elegendő lehet - megfelelő körülmények között
Február kedvence az az
amerikai piacelemzés volt, ami megmutatta, a Toyoták vevőmegtartása a legerősebb, tegyük hozzá, az USA-ban. Viszont utána érdekes volt megnézni, mi újság a hazai piacon, s látni azt, hogy
az autóállományhoz mérten nálunk is a Toyotánál az egyik legszerényebb az adásvételek száma, csak a Lada és a Dacia esetén jelentősebb a vevőmegtartás, vagy úgy is fogalmazhatunk, esetükben vannak többségben azok a vevők, akik hosszú távra vesznek autót. Ellenben a BMW, Mercedes-Benz, Audi modellek listavezetők az adásvételeknél, őket tartják legrövidebb ideig a tulajdonosok.
Minden idők legerősebb Daciáját mértük a piacvezető Suzuki Vitarához
Március kedvence a már turbós benzinmotoros, ráadásul
150 lóerős Dacia Duster és a piacvezető Suzuki Vitara összehasonlító tesztje volt. Kulisszatitok, hogy a tesztet úgy valósítottuk meg, hogy én aznap reggel a Magas-Tátrából startoltam a Dusterrel, ahová előző este vittem apósomat. A Duster megdöbbentően jó volt ezúttal is, persze a Vitarának is bőséggel van ütőkártyája. A Tátrában reggel
olyan havas fotókat tudtam készíteni, amelyekből egy az idei, aktuális
nyomtatott lapunkkal megszerezhető naptárunkba is bekerült.
Saját gumitesztjeinkre egyre többen kíváncsiak
Áprilisban aktuális
nyárigumitesztünk bizonyult a legnépszerűbbnek, ami be kell valljam, óriási visszaigazolás azok után, hogy mennyi munka van benne. Második lett ugyanakkor a piac legolcsóbb hétülésesének számító
Dacia Lodgy, a már kifutott 1,6-os szívó benzinessel, azóta
járt nálunk dízellel is, s nem titok, imádtam és csak javasolni tudom mindenkinek, pláne azoknak, akik nagycsaládosként 2,5 millió forintos támogatással, kvázi féláron tudják megvásárolni.
Ez a kép még mindig fáj, ritka jó állapotú villanyautónkat törte össze egy figyelmetlen (cég)autós
A májusi top sztori -
feleségem autójának totálkárosra törése - nem épp a kedvenc történetem, de bő fél év távlatából már "lenyeltem a békát". Októberre sikerült pontot tenni a dolog végére, a biztosító első ajánlatához képest temérdek levelezéssel még mintegy 600 ezer forintot (kb 20 százalékot) sajtoltam ki kártérítésként. Hogy mennyire egyszerű a felmerült költségek megtérítését kérni, jól mutatja, hogy például az autó trélerezését sem tartotta indokolt költségnek a biztosító, pláne nem az (elektromos) autó kiesésével felmerült közlekedési költségeket. Viszont végül megkaptuk azt az összeget, amiből tudtunk venni egy típus- és színazonos, csak épp fél évvel idősebb és 20 ezer kilométerrel (több mint 60 százalékkal!) többet futott másik példányt. Nem kesergésből írom, csak tapasztalatból: ha összetörik az autódat, sanszosan rosszul fogsz járni, a biztosító költségszámítását pedig minden esetben el kell kérni, s az összes felmerült költséget (átíratás, stb) meg kell próbálni kifizettetni, az ügyintézési időt sajnos nem fogják megfizetni.
A nyár óta a biztonsági övet is figyelik a VÉDA kaput, nem ezért ajánlott a becsatolása
Lapozzunk! Júniusban a legtöbben arra kapták fel a fejüket, hogy
újabb szabálysértést is figyelnek és büntetnek a VÉDA kapuk. Az újabb szabálysértés pedig a biztonsági öv be nem csatolása. Az övet persze nem azért ajánlott becsatolni már a legrövidebb utak esetén is, mert elhagyása esetén büntetés jár, hanem azért, mert hiánya már egy városi koccanás esetén is komoly sérülést okozhat.
639 lóerő, közel 73 millió forint - teszteltük
Júliusban az azóta megjelent új Skoda Octaviában fotózott
hatalmas kijelző sokkolta az olvasókat, míg augusztusban
a háromtengelyes, 1000 lóerős Kamaz driftautó volt a kedvenc. A nyáron minden idők legerősebb és legdrágább importőri tesztautójaként vendégeskedett nálunk az
Mercedes-AMG GT 63 S, amit természetesen - sérülésmentesen - visszaadni volt a legjobb érzés. Millió egyéb érdekesség is járt nálunk, érdemes
tesztjeinket végiglapozni. A sok-sok egzotikus autó közül érdekesség, hogy Hamvas Tomi és magam is 1,3-as benzines Renault Megane-nal mentünk nyaralni. Tomi a
140 lóerős GrandCoupe-val, én a
115 lóerős Grandtourral, ami máig úgy él bennem, hogy zokszó nélkül elfogadnám cégautónak, hiszen millió cucc belefért és 5,5 l/100 km tankolás szerinti hosszú távú fogyasztást hozott. Néhány év múlva jó eséllyel a használtpiac egyik titkos tippje lesz!
Kevés modell tud havi top sztorivá válni, a Kia XCeednek sikerült
Szeptemberben a Kia Ceed azóta
már itthon is tesztelt crossovere, az XCeed volt a kedvenc, még
menetpróbájával. Végre egy autó, ami ki tudott emelkedni, nem csak magasságával, érdekességével is. Meg is érdemli, mert tényleg remek, csak persze nem olcsó, legalábbis nekünk, magyar melósoknak. Ha már csekély fizetőképesség, az októberi kedvenc téma, az
árverésre kerülő rendőrségi autók is alátámasztja az állítást. Temérdek ember böngészte nálunk a leselejtezett autókat, sokan utána az árverést is megrohamozták, s ahogyan láttuk,
sokszor vakon licitáltak. Utóbbi cikk már novemberben jelent meg, s ismét listavezető lett, második helyre az
új Skoda Octavia bemutatója, harmadikra a piac két legnépszerűbb modelljének számító
Suzuki Vitara és SX4 S-Cross összevetése igazolt.
A leselejtezett rendőrautók cikként és árverési tételként is sokakat érdekeltek
Bár decemberben is számos népszerű és érdekes cikkünk volt, a hónap három kedvence egyértelműen az
álcázatlan autókból forgatott rendőrségi videók, a már
S-betűs rendszámok és az
E10-es üzemanyag voltak. De meg kell jegyezni, ezek csak a jéghegy csúcsai. Érdekességekkel a jövő évben is jövünk, maradjatok velünk! BÚÉK!
Idén biztosan 10 éves rekordjára ér a hazai autópiac, a vevők kedvence a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross