Visszapillantó: ezek az autók voltak a kedvenceitek
Nem fogod kitalálni, mely 9 tesztautó volt az elmúlt 9 hónap legnépszerűbbje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén 9 éves az Autónavigátor, csak egy röpke visszapillantásként az elmúlt 9 hónap 9 legtöbbeket érdeklő tesztjét mutatjuk. Na jó, legyen plusz 1, íme a top10 teszt az elmúlt háromnegyed évből. Ráadásként pedig egy nyereményjáték is!
Iszonyatos munka, de megéri! Tartjuk ezt a saját készítésű gumitesztünkről, amit 2012 ősze óta minden szezonban elkészítünk a nonstopgumi csapatával a Tanpályán. Ha nem ez lenne a legnépszerűbb cikkünk, akkor is azt mondanánk, hogy megéri, hiszen fontos közlekedésbiztonsági üzenete van: az évszaknak megfelelő abroncs autóhossznyival rövidebb fékutat adhat már 60 km/órás tempóról is, például vizes úton és egy használt téli vagy egy rosszabb négyévszakos abroncshoz mérten. Ez pedig akár emberéleteket is jelenthet.
Már rég vártuk, kíváncsiak voltunk rá, s nem is csalódtunk benne. A Duster alapmotorjával is kedvelhető, persze az biztos, hogy még sokkalta jobb az új TCe motorral, akár 130, akár 150 lóerővel. Viszont összkerékhajtással csak az idén szintén megújult dízel és a szívó benzines alapgép társítható, ezért aztán utóbbi népszerűsége a jövőben is biztosnak vehető.
A piac abszolút kedvence az esztergomi gyártású Vitara, ami tavaly nem csak frissítést, az 1,6-os szívó benzines helyett háromhengeres 1,0 literes turbómotort kapott. Azzal is vállalható, az 1,4-es viszont a dízelt is nyugdíjazta. Elképesztően jó gép, s ezt nem csak fronthajtással, hanem összkerekesként, valódi télben is bizonyította. Ahogyan a teszt címe is kimondta, nem véletlenül hazánk legnépszerűbb autója!
Vajon mi lehet a negyedik legnépszerűbb cikk, ha eddig a gumiteszten kívül a Dacia Duster és a Suzuki Vitara tesztje vezet? Igen, a két autó összevetése, igaz, nem az alap, hanem az új turbós Dustert küldtük a Vitara ellen. Győztest pedig nem hirdettünk, mert mindkét modellnek vannak erősségei, ütőkártyái.
Nem csak az esztergomi gyártású Vitara, a mellette készülő SX4 S-Cross is felettébb kedvelt a hazai piacon, így aztán a róla készült teszt is igen sokakat érdekelt. A Vitaránál tágasabb és jobb ár/érték arányú, ám kevésbé vonzó megjelenésű modellt automataváltóval próbáltuk.
Nincs olyan Dacia, ami ne lenne valamiért érdekes, de pláne az volt a minden idők legerősebb Daciájának számító Duster, amit ráadásul kemény márciusi havazásban teszteltünk, igaz, ehhez a Magas-Tátráig autóztunk vele. Hasmagasságát kihasználtuk, az pedig ismét beigazolódott, hogy megfelelő téli gumival összkerékhajtás nélkül is egészen jól lehet boldogulni.
Nem feltételezés, tény: aki nem az új olcsó autókra kattint, az a nyálcsorgató használtakra. Hiszen egy félmillió kilométert futott A8 nem drágább, mint egy új Suzuki, a kérdés persze csak az, hogy a vásárlás után még hányszor kell rákölteni az autó árát, hogy az életképes maradjon. A luxusautó használtan is luxusautó, mondhatni részletfizetéssel.
Izgalmas limitált szériát készített idén a Mercedes-Benz az E-osztályból. Az alap benzines összkerékhajtással viszonylag szerény, de igazából teljesen kielégítő felszereltséggel kapott vonzó árat, hogy flottás vásárlókat is el tudjon csábítani. A konfiguráció - a piackedvenc olcsóbb modelleknél is dicsért - ár/érték arány miatt nálunk sokkalta jobban betalált, mint a korábban tesztelt "mindentbele" verziók.
Talán a címadás, talán a modell, de az tény, hogy az új Focus dízel-automata verziója bekerült az elmúlt 9 hónap 9 legnépszerűbb tesztje közé. Ez is egy olyan autó volt, amivel közel ezer kilométert tekertem le, s közben elég meggyőzően teljesített, télen is 5,2 l/100 km átlagfogyasztást hozott. Közben pedig a Focusoktól megszokottan jól vezethető, s a Mondeo szintjén jó utazógép. Persze nem olcsón, a tesztautó listaára 9,5 millió forint volt.
Nálunk, illetve olvasóinknál a Dacia nagyon betalál. Az EDC váltós Duster ráadásul az 1.5 dCi-vel alighanem minden idők legjobb Dustere volt, óriási kár, hogy most épp nem kapható ez a verzió, hiszen a Blue dCi-hez még nem jelent meg ez a váltó. Kár érte, pedig nem csak fényévekkel jobb volt, mint a vele össze is vetett, szintén robotváltós Lada Vesta SW Cross, ráadásul még olcsóbban is adták, ameddig kínálták.
Nem csak tartalmat, nyereményeket is adunk!
Alapvető indíttatásunk, hogy emészthető, közérthető tartalmat adjunk az autók világából - ezért aztán érdemes is feliratkozni Hírlevelünkre, Facebook oldalunkra, Instagram és YouTube csatornánkra is, hiszen ezek által első kézből értesülhetsz cikkeinkről és videótesztjeinkről is. De van itt más is! Születésnapunk alkalmából nyereményjátékkal szeretnénk kedveskedni feliratkozott olvasóinknak. Válaszold meg helyesen az alábbi űrlapon kérdésünket május 10-ig. A válasz megadásához segítséget nyújthat mai, délután küldendő hírlevelünk is! Ha még nem vagy feliratkozva, tedd meg gyorsan! A helyesen válaszolók között 20 db Autónavigátor.hu autóskártyát és 20 db Autónavigátor.hu bögrét sorsolunk ki! A nyereményjáték részleteiért olvasd el a játékszabályzatot, itt!