Markánsabb orr, de egyébként gyakorlatilag változatlan karosszéria
Nagy a nyüzsgés a suvok mezőnyében. A két éve még meggyőző Chevrolet Captiva körül is fokozatosan elfogyott a levegő, különösen a valamivel kisebb, de friss vetélytársai szorongatták meg a derék, de egyre szürkébbnek tűnő Captivát. A gyenge pontokat a közelmúltban
tesztünkben mi is kiveséztük, nem szerettük kissé billegős futóművét, nem túl barátságos beltéri berendezését és zajosságát. Nos, nyilván a Chevroletnál is tudták, merre tovább, így az aktuális frissítéssel vissza is adták a Captiva önbizalmát.
Jól áll a Captivának a hatalmas Chevy arc
Harminc darab, jellegzetesen Chevy arcú új Captiva sorakozott a parkolóban. Persze, jól néz ki a hatalmas Chevy hűtőmaszk a vízszintes osztással, az új orr friss és egyben markáns megjelenést ad az autónak, de további változtatásokat még nagyítóval is nehezen találni, alig észrevehetők a nagyobb kerekek befogadására is alkalmassá tett öblösebb kerékívek, talán még a módosított hátsó lámpatestek érdemelnek említést. Bár a ráncfelvarrásnál meg is elégedhettek volna a nagyrészt változatlan karosszéria orrának az aktuális márkaarculathoz igazításával, de ahogyan látni fogjuk, nem így tettek.
Minden majdnem ugyanolyan, mégis minden egészen más
Első pillanatban az utastérben még ekkora változtatás sem érzékelhető, minden ismerősnek tűnik az eddigi Captivából. Maradt a jó helykínálat, a variálható második üléssor, a feláras 6. és 7. ülés. Aztán feltűnik az orrészhez hasonlóan Chevy stílusjegyekkel feldobott, Dual-cockpit műszerfal, a kék háttérvilágítás, az ülések új huzata. Bár kevésbé látványos, annál nagyobb a változás az anyaghasználat terén, látványát és érzetét tekintve is sokkal igényesebb lett a Captiva utasterének berendezése. A füleinknek pedig az új audiórendszer kedveskedik, amely a hangszórók jobb elhelyezésével kellemesebb akusztikát ad minden utasnak. És marad ez a kulcsszó az új Captivával való elindulás után is, az eddig kifogásolt zajosságnak ugyanis híre-hamva sincs. A javított hangszigetelésnek, az átdolgozott ajtótömítéseknek és a szélvédő körüli változtatásoknak köszönhetően még bátor autópályatempónál is igazán csendes a Captiva.
Persze, a csendesség a motoroknak is köszönhető, melyek az eddiginél sokkal kulturáltabban teszik a dolgukat. Ez nem véletlen, hiszen a Captiva-modellfrissítés legnagyobb átalakítása a motorokat érinti. Az eddigi 3,2-es V6 benzines átadta helyét egy új, 3,0 literes, 258 lóerős közvetlen befecskendezéses V6 motornak, amely kizárólag hatfokozatú automataváltóval és összkerékhajtással érhető el. Érdekes, egyben szokatlan élmény a mai, dízelek uralta világban egy finom járású, sajátos zenei aláfestéssel vidáman 7000-es fordulatig pörgő motor egy suv-ban… A vásárlók döntő többsége természetesen dízelmotort fog választani (a benzines, 2,4-es négyhengeres mellé nehéz érveket felsorakoztatni). Az új 2,2-es dízelmotor kétféle teljesítményszinten, 163 vagy 184 lóerővel választható, legnagyobb nyomatékuk 350 és 400 Nm.
Új motorok: 2,2-es dízel kétféle teljesítménnyel. Sportkocsis hangulatú 3,0 V6
A V6 kivételével mindegyik motor kapható a precízen és könnyen kapcsolható, új hatfokozatú kézi váltóval, vagy a szintén meggyőzően dolgozó 6 fokozatú automatával. Ugyanígy szabad a választás fronthajtás és elektronikusan vezérelt összkerékhajtás között, ennél több terepjárós lehetőséget az újabb Captiva sem kínál, de ez a kategóriában nem is szokás, hiszen ennyi épp elég oda, ahová egy ahová civil vezető elmerészkedik. Minden egyes autóba beépítik viszont az elektronikus menetstabilizálók és asszisztensek komplett arzenálját, az ABS és ESP mellett BAS - fékasszisztenst, illetve HSA- emelkedőn elindulást segítő és HDC - lejtmeneti segítő rendszert is.
Ahová egy civil vezető elmerészkedik, oda elég az elektronikus összkerék a segítő rendszerekkel
Mindezzel a segítséggel igazán magabiztosan mozog havon-jégen, emelkedős-lejtős vidéken a Captiva. Mégis, amikor visszatérünk az aszfaltra, akkor tapasztalhatjuk meg a frissítés talán legjelentősebb, adatokkal leírhatatlan, hangzatos betűszavakat és plakátra kiírható újdonságokat nem jelentő, ennek ellenérő igazán fontos változását: ezt a Captivát vezetni jó! Persze, a kellemesebb beltér, a halkabb futás, a jó motor és váltó mind-mind szép előrelépés, de a kormány precizitása, a futómű stabilitása, az eddigi kis billegősség nyomtalan eltűnése egészen más vezetési élményt ad. Cserébe el kell fogadni egy cseppnyi feszességet, keresztbordákon érezhetőbb nyugtalanságot.
Az új Captiva megtartotta elődje vonzó tulajdonságait, a gyenge pontokon pedig sokat javult, így mind a vezető, mind utasai számára kellemes autózást kínál. Az árakról még nincsenek pontos információink, de a 6,5 millió körülire prognosztizált belépőár a korábbihoz hasonló árszintet jelent, így a jó ár/érték arányt továbbra is a típus aduászai közé sorolhatjuk.
2t. felett már a nyomatékból való autózás miatt kell a disel.Csak az amatörök veszik a fogyasztás miatt.
Kevé az érv a 2.4-es mellett?Lehet.De ha az ember beletetet egy gázrendszert,biztosan jó döntés az is.És a legfontosabb,hogy nem kell retegni a méregdrága dízel javításoktól.Ráadásul a benzin és a gázolaj ára már azonos.Gázt neki!Ennek ellenére szerintem is szinte kizárólagosan dízelmotorral fogják venni.