Visszahozzák a zebrákat – lassulhat a forgalom
Kampány indult a gyalogosokért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindenki gyalogosnak születik címen országos kampány indult, üzenete a közlekedésben résztvevők közötti partnerség.
Garamvölgyi László, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője arról beszélt, hogy a kampánytól a közlekedésbiztonság javulását remélik. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt emelte ki, arra törekednek, hogy a gyalogosok visszakaphassák a főváros csomópontjait. László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke pedig a közlekedők egymáshoz való partneri hozzáállásának fontosságát hangsúlyozta.
Míg 2001-ben 355 halálos kerékpárbaleset történt, addig 2010-re ez a szám 192-re csökkent. A kedvező tendencia oka részben az objektív felelősség elv bevezetése – mondta Garamvölgyi László. A gyalogos balesetek 23 százaléka gyalogátkelőhelyeken történik. Vitézy Dávid szerint az 1970-es években Magyarországon olyan közlekedési rendszerek alakultak ki például a Flórián téren vagy a Határ úton, ahol kizárólag az autósok érezték jól magukat és közlekedhettek biztonságosan. A BKK célul tűzte ki, hogy a 70-es években eltűnt zebrákat visszahozza, újabban így festettek fel gyalogátkelőhelyet például a Deák téren és a Károly körúton, de 2013-ban lesz zebra a Ferenciek terén is.
A kampányt egy játék is kíséri márciustól, amelyben a "Mindenki gyalogos" matricát kiragasztók a facebook.com/mindenkigyalogos oldalon közzétehetik, hova ragasztották a nem konkretizált helyeken „kereshető” matricát, és a legtöbb „tetszik” visszajelzést kapott kép nyer. A kampány 54 millió forintba kerül, és részt vesz benne az ORFK, a BKK és a Magyar Kerékpárosklub mellett az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Critical Moms, a Vakok Állami Intézete, a Vakok Iskolája, valamint a Mozgássérültek Budapesti Egyesülete.
A “megállítóemberek” egy része avval, hogy elkezd átmenni a zebrán, majd visszafordul akár egy gyalogos miatt is, akár 100%-al is megnöveli a várakozási időt, ami dúgós reggeleken elég kellemetlen. Persze azzal, hogy nekik extra szabály van alkotva, ha egyáltalán, “megszeghetik” azt az általános szabályt, hogy a gyalogos nem fordúlhat vissza a zebrán! (De aki először lát ilyet az – az elhaladók mögött elmenvén – meglepetésben részesülhet…)
De, hajrá, ez is csak egy fellángolás adófizetői pénzek újabb elköltésére. Inkább a gazdaságot kellene felpörgetni mindenek előtt, ha már ’70 óta – nem véletlenül – nem ez volt a legégetőbb probléma!
Az OKOSOK mikor fognak rádöbbenni, hogy a ZEBRÁN a gyalogosnak van elsőbbsége miatt küldik a gyalogosokat kórházba, temetőbe a jármű vezetőket meg börtönbe. A sajtóban csak a zebrán elütöttekkel foglalkoznak ez a HÍR. Vagy talán aki nem a zebrán közlekedik az valamiért ha leakar lépni az út testre előbb meggyőződik az áthaladás veszélytelenségéről.MIVEL A ZEBRÁN NEKI VAN ELSŐBBSÉGE EZÉRT EZZEL NEM IS FOGLAKOZIK HISZ A JÁRDÁN HALAD !!!!!
háát elég nagy baromság. gyalogos mindenütt van ahol nem süllyedne el. inkább aluljárót kéne építeni az mindenkinek jó a gyalogok rögtön mehetnek és az autósoknak sem kell állandoan megánniuk. így nem kell kompromisszum mindenkinek 100% ban jó
Most már az összes gyalogátkelőhely veszélyes közlekedési pont, mivel a média által sulykolt nagy gyalogosbarát-köcsögautós hírverés miatt, a gyalogosok igen nagy százaléka úgy megy át a zebrán,mintha aluljáróban lenne, ahol egy autó sem közlekedik.. Szétnézni elfelejtenek,és 1lépés tart 3mp-ig.. sőt az iskolák előtt a megállítóemberek is erre ösztönzik a fiatalokat, ugyanis azonnal állítják meg a forgalmat, ahogy egy gyerek közelít a zebrához, nehogy meg kelljen állni szétnézni..