Idén gyártották a szóban forgó "különleges" S-osztályt
Az USA-ban a közlekedésfelügyelet rendszeresen tesz közzé visszahívási közleményeket, ezek közül szúrt ki most egy különleges esetet a
motor1.com. Úgy tűnik, az országban van valahol egy Mercedes-Benz S 500 limuzin, ami utólagos korrekcióra szorul - igen, egyetlen darab. A közlemény szerint a műszerfalat rögzítő ragasztó nem megfelelő tartást biztosít, ami persze nem feltétlenül azt jelenti, hogy a komplett panel egyszer csak az első utasok ölébe zuhan, hanem inkább a légzsákok megfelelő működését akadályozhatja.
Éppen ez az a részlet, ami miatt a visszahívásokat komolyan kell venni, hiszen az utasok biztonságát veszélyeztetheti az alkatrészek nem megfelelő működése. Ettől függetlenül azért érdekes, hogy mindössze egyetlen darab szorul utólagos javításra. Ez azt is jelenti, hogy az S 500 tulajdonosa egy igazán egyedi darabot kapott, de pechjére nem egy különleges fényezésű vagy gyárilag átalakított modellhez jutott, hanem egy olyanhoz, amely az összes S-osztály közül egyedüliként nem biztos, hogy kellően megvédi egy baleset során. Remélhetőleg ez eddig nem következett be, és legalább a különlegességért sem kellett felárat fizetni, mint ahogy a javítás is természetesen díjmentes lesz. Hogy autójának egyedisége későbbi eladásakor milyen hatást gyakorol majd az árra, nem tudjuk, de az biztos, hogy egy jó sztorival szolgálhat majd a potenciális vevőknek.
Leesni nem fog a műszerfal, de a légzsákot azért akadályozhatja, ha nem javítják ki
A Mercedes-Benz egyébként már hónapokkal ezelőtt megtudta, hogy a műszerfal rögzítéséhez használt ragasztó, amit egy beszállítótól vásároltak, nem feltétlenül működik megfelelően, ezért természetesen vizsgálatot indítottak, hogy megtudják, okozhat-e ez gondot a már legyártott autóikban. Úgy tűnik, ez lett a vizsgálat végeredménye, ami egyébként megnyugtató is, hiszen bizonyíték arra, hogy ha akár csak egyetlen autójukat is rosszul gyártották le, utólag azt is megtalálják. Jobb későn, mint soha.