Hibásan kisebb nyomatékra húzták az Explorer egyik motortartó bakjának rögzítését, visszahívják
Az amerikai közlekedési hatóság, az NHTSA több autóval kapcsolatban is aggasztó hírekkel szolgált. A Ford sem úszta meg a vizsgálatot, találtak is problémát, méghozzá
az új Explorerben és luxus testvérmodelljében, a Lincoln Aviatorban, mindkettőből kerülhetett Magyarországra is. A vizsgálatok során kiderült, hogy a motortartó bakoknál használt célszerszám meghibásodása miatt egy bizonyos időszakban kézzel húzták meg a jobb oldali motortartó csavarját, amit nagy valószínűséggel kisebb nyomatékkal sikerült, mintha a kalibrált automata eszköz végezte volna.
A nem az előírásoknak megfelelően meghúzott csavar hibájából a motor többet mozoghat a helyén annál, amit az alkatrészek elbírnak. Szélsőséges helyzetben ennek a következménye akár az egyik féltengely kicsúszását is jelentheti a helyéről, ami fontos pillanatban okozhat komoly teljesítmény vesztést. Megelőzésképpen a gyártó visszahív közel 1300 Explorert és még nagyjából 100 Aviatort, hogy a márkaszervizben átvizsgálják és megfelelő nyomatékra húzzák a motortartó csavarját.