Visszafogja a gyártást a Jaguar Land Rover is
A költség csökkentése a cél, néhány napos teljes leállás is lehetséges
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem teljesített jól a Jaguar Land Rover csoport az elmúlt évben, a beszámolók az értékesítés folyamatos apadásáról szólnak, így faragni kell a költségeken, amit most a gyártási volumen csökkentésével kívánnak megoldani.
A napokban a Jaguar Land Rover csoport jelezte, hogy két gyárában, Castle Bromwichben és a Solihullban is mérséklik a termelést a következő hetekben a költségek csökkentése érdekében. Sajnos nem meglepő a lépés, mivel 2019 utolsó 3 hónapjában 2,3%-kal csökkent a kereslet, bár az adózás előtti eredmény még egy kicsit nőtt is. A gyár azonnal igyekszik reagálni és már be is jelentette költségcsökkentő programját, amelynek keretén belül 4 milliárd fontot szeretnének megtakarítani.
Február végétől várhatóan március végéig néhány napra le fog állni a gyártás Castle Bromwichben, ahol a Jaguar XE, XF és F-Type modellek készülnek. Szintén pár napra vagy fél napokra pihenőt kapnak a solihulli gyár dolgozói is, akik a Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar és Jaguar F-Pace modelleket állítják elő.
Ahogy a gyártó is fogalmaz, „A gazdasági környezet sok kihívást állít az autógyártók elé, ezért a vállalatnak meg kell tenni e megfelelő lépéseket, hogy elérjék a szükséges működési hatékonyságot, amivel hosszú távon biztosíthatják a vállalat eredményességét. Éppen ezért néhány változtatással élnek a két gyáruk termelésében, igazodva a változékony igényekhez, de továbbra is minden tekintetben megfelelve a vásárlói elvárásoknak.”
A 2,3%-os visszaesés nem is volna olyan drámai, viszont ez jóval magasabb a szedán és dízel motorral szerelt modelljeiknél. A népszerű utcai szabadidő-autók, mint a Range Rover Evoque és a Discovery Sport eladása viszont a várakozásokon felül teljesít.
Elég nagy lehet a baj ha a Retromobile-ról is passzoltak, eddig minden évben nagyon odatették magukat.
Pedig Brüsszelben még egész komoly standot állítottak ( http://egzostive.com/autosalon2020-palais6/ ) minden kellékkel (Formula E autó, interaktív játékszerek, vilgápremier (na jó facelift a F Type-on) ).
Ahogy nézem Genfben passzolnak, gondolom Essen is kimarad…
Amit nem értek, a gyenge font mellett ennyi új modellel hogy nem sikerült jobban teljesíteni, elvileg ideális helyzetben lennének (minusz az idióta Brexit).
Lassan már tényleg nem marad más, csak a nosztalgia. Örülök, hogy kezdesz ráhangolódni 😀