Jól megkülönböztethető a Coupé a többi 2-estől
Kísérletező kedvében volt az utóbbi években a BMW a kompakt kategóriában, ami egyáltalán nem baj, hiszen új vásárlóközönség radarjára is felkerülhettek így a bajor járművek. Talán sokak számára sokkolóan hatott, hogy az aktuális
1-es sorozat hajtását az első kerekekre ruházták, de ugyanúgy sokan talán pont ezért kezdtek szemezni a BMW-vel is autóvásárláskor. Aztán jött a
2-es Gran Coupé, ami lényegében az 1-es limuzin változata, és ezek sportos változatai, amelyek a Minik vezetési élményét ötvözték a BMW hangulatával. Emellett az egyterűek piacán is belekóstolhatnak a vásárlók a BMW világába az
Active Tourert választva, szóval tényleg sikerült lefedni az igények szélesebb skáláját. Ám eközben a sportos génjeiről sem feledkezett meg a BMW, megmaradt a hátsókerék-hajtású változat is Coupé néven. Most ő is megújult F22, helyett a G42 gyári kódot kell immár az eszükbe vésniük azoknak, akik egy hagyományos, sportos BMW kompaktot szeretnének.
Hátul is izgalmasak a vonalak
Hűen tartotta magát a BMW ahhoz a filozófiához, hogy a modelljeit szeretné jól megkülönböztethetően a világ elé tárni. Az új 2-es kupé ugyanis rendkívül egyedi lett még a BMW-k között is. Akik az egyre nagyobbra hízó vesék miatt panaszkodtak, most megnyugodhattak, ugyanis a G42 arcán bár új formában, de szolidabb méretű hűtőmaszk kapott helyet, amelynek aktív lamelláin áramolhat az autó szíve felé a levegő. A háromszög alakú motívumok a lökhárítóban szintén egyedibbé teszik a BMW-k között a 2-es kupét, de erőt sugároz, és ezzel jó mókát ígér a motorháztető domborítása is, illetve a széles kerékjárati ívek is.
Oldalról sem hazudtolja meg kupéságát, a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és a hátratolt utastér arányos, szép formát ad.
Kimondottan szemet gyönyörködtető részlet még a légterelővé emelkedő csomagtérfedél is, az „ínyencek” biztosan értékelni fogják a 2-es Coupé formatervét, még ha a LED-fényszórók ki is lógnak kicsit a márka formanyelvéből, bár ez inkább az elsőkre igaz.
Az M240i xDrive még a többieknél is izmosabbnak tűnik
Az új BMW 2-es Coupé 4 537 milliméteres hossza és 1 838 milliméteres szélessége az elődjéhez képest 105, illetve 64 milliméteres növekedést jelent. Emellett 28 milliméterrel alacsonyabb lett, magyarán most 1 390 milliméter magas, míg a tengelytávolsága 51 milliméterrel nőtt 2 741 milliméterre. A nyomtávok pedig az első tengelyen 54 millimétert (1 575 milliméterre), míg a hátsó tengelyen 31 millimétert (1 587 milliméterre) növekedtek, de az M240i xDrive Coupé esetében ez az érték 63, illetve 35 milliméter.
Sportos részleteket találhatunk, az ajtókárpitok háttérvilágítása opciós, a 8 fokozatú automataváltó és az iDrive alapáras
Bent a vezető felé forduló műszerfal vár, alapfelszereltségként kínált sportülésekkel és a bőrözött sportkormánnyal. Hátul két helyet kínál a kupé, így négyen is élvezhetik a legsportosabb kettes nyújtotta élményt. Az utastér új formanyelvét az ajtókárpitok kartámasz fölötti részén trapéz alakú formák jelzik, amelyek háttérvilágítással is rendelhetők. Ám összességében a műszerfalon a többi BMW-ből ismerős kapcsolók és infotainment látható, tehát az ergonómiára nem lehet panasz. Alapból 8,8 colos az érintőképernyő a középkonzolon és 5,1 colos a digitális műszeregység, azonban extraként kérhető 10,25 colos érintőképernyővel és 12,3 colos digitális műszeregységgel is. Természetesen a 7. generációs iDrive infotainment okostelefon kompatibilis, felvértezhető felhő alapú navigációval, illetve távolról is frissíthetők a szoftverek. Csomagterének térfogata 390 liter, de a csomagtér nyílásának alsó peremét az elődmodellhez képest 35 milliméterrel lejjebb helyezték. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott, szóval a csomagtér mérete tovább növelhető.
Kezdetben 3 motorral indul a forgalmazás. A legkisebb a 220i, ami négyhengeres, kétliteres benzinmotort takar. Már az ő 184 lóereje és 300 Nm forgatónyomatéka is örömteli perceket ígér, bár manuális sebességváltó nem kérhető hozzá, csak a 8 fokozatú automatával szállítják. Kérhető 220d is a sokat utazóknak. A kétliteres, 48 voltos lágy hibrid dízel 190 lóerőt és 400 Nm forgatónyomatékot tud, szintén nyolcfokozatú automata sebességváltóval, és ugyanúgy hátsókerék-hajtással, mint a 220i. A csúcson az M240i xDrive található. A háromliteres, soros hathengeres benzinmotor 34 lóerővel erősebb az elődjénél, így most 374 lóerőt tud, 500 Nm forgatónyomaték kíséretében. Szinén 8 fokozatú automata sebességváltóval, de már összkerékhajtással. A nyár folyamán érkezik majd a 230i, amelynek négyhengeres benzinmotorja 245 lóerővel csábít.
A minél nagyobb vezetési élmény elérésére fókuszáltak a tervezők
Érdekesség, hogy az autó futóműve a 4-es sorozat számára fejlesztett alkatrészekből épül fel, persze a 2-es sajátosságaihoz hangolva. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, illetve az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztést a tömegcsökkentést és a feszesség optimalizálását szem előtt tartva alakították ki. Az alapfelszereltség részeként rugóút-szinkronizált lengéscsillapítókat is kap, amelyek nagyobb útegyenetlenségeknél a rugóúthoz igazodva képesek kontrollálni a karosszéria kilengéseit és megakadályozni a hullámzó mozgást. Persze M sport futómű is rendelhető elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal, hátsó differenciálművel, mindehhez változó áttételű kormánymű is tartozik, illetve erősebb fékrendszer.
A 220i és a 220d egy kicsit szolidabb megjelenésű
A konfigurátor adatai szerint az új 2-es kupé 12 045 000 forintról indul (220i), a dízelért minimum 12 895 000 forintot kell fizetni, míg az M240i xDrive 18 470 000 forintos alapárral várja a sportos, kompakt méretű BMW-re vágyókat.