Európában csak simán P7 a neve
Frissült az Xpeng P7i, ami persze Európa megvonhatja a vállát, hogy na és? Ám néha érdemes kicsit kitekinteni a világra, mert ez a kínai gyártmány bizony eljut Európába is, igaz egyelőre csak a norvég piacra. A frissítés során a legnagyobb újdonság a fényszórókba integrált LiDAR berendezés. Külseje viszont alig változott.
pBent új kormánykerék, kényelmesebb ülések, vezeték nélküli telefontöltő, gyorsabb infotianment és egy új illatosító rendszer jelzi a frissítést
Villanymotor hajtja a p7-est, avagy P7i-t, ráadásul elérhető kétkerék-, vagy összkerékhajtású változatban is. Előbbi 272 lóerős, 440 Nm forgatónyomatékkal és 6,4 másodperces százas gyorsulással, illetve 702 km hatótávolsággal (helyi mérési ciklus alapján). Az összkerekes már 466 lóerős, 757 Nm forgatónyomatékkal és 3,9 másodperces százas gyorsulással, de csak 610 kilométeres hatótávolsággal. Az akkumulátor 70, vagy 80 kilowattórás lehet, a friss modell pedig 175 kilowattal is tölthető.
A Tesla Model 3 és egy BYD a legnagyobb konkurense
A P7 egyébként az Xpeng legkelendőbb modellje, legnagyobb ellenfele a Tesla Model 3, illetve a BYD Seal. Februárban 6010 darabot adtak el belőle Kínában, tavaly egész évben pedig 59 066 darabot. Sok más kínai gyártóhoz hasonlóan az Xpeng is úgy döntött, hogy csökkenti modelljeinek az árát, így a P7i induló ára 35 880 dollárnak megfelelő jüan, ami körülbelül 13 millió forint.
Egészen izgalmas a formaterv
Azaz Model 3 áron kínálják.
Használtan pár év után, ki veszi meg………….