A gyári 407 lóerő helyett 421 lóerős a Polestar Volvo XC90 T8
Bitang sportautókban nem gondolkodik a Volvo, inkább „a mindennapokban is élvezetes nagy teljesítményű modellek” fejlesztése a cél - ahogy a Volvo észak-amerikai vezetője fogalmazott. Egyelőre meglehetősen kevéssé látszik, hogy mit jelent ez a gyakorlatban, hiszen a Polestar modellek közül szinte csak a már koros S60 367 lóerős változatai szolgálnak példaként - szemben a gyári 310 lóerős modellekkel. A 407 lóerős XC90 T8 alapjain megvalósult legújabb Polestar mű viszont csupán 421 lóerős, tehát 14-gyel több, mint a gyári.
Többletteljesítményt a benzinmotorból csikart ki a Polestar a hibridhajtású XC90 T8 esetében, amelynek villanymotorja viszonylag gyenge, legalábbis a konkurensekhez képest
Túl nagy mozgástere persze nincs is a Polestarnak, hiszen a Volvo már korábban büszkén kinyilatkoztatta, hogy minden igényt ki tud elégíteni négyhengeres motorjaival és a hozzájuk csatlakozó villanymotorokkal. A kétliteres benzinesből így is igazán tisztességes 320 lóerőt facsartak ki a Volvo mérnökei az XC90 T8-ban, és ebből préselt ki további 14-et a Polestar. Mellette az elektromos erőforrás viszont ugyanúgy 87 lóerős maradt, mint az alapváltozatban, így a jövőben logikus, hogy erősebb villanymotorral fokozható csak tovább a hibrid Volvók tudása. Annál inkább, mert a svéd márka is elindult a villamosítás felé, és 2019-re ígéri tisztán elektromos hajtású új típusát.