
Mellélőtt az egyterűek elektromosításával a Stellantis, az Opel Combo és társainak személyszállító változatai 2021-től kizárólag villanyhajtással érhetők el, ám ezen nemrég változtattak. Vélhetően az eladási számok nem túl impozáns mivolta sarkallta arra az autógyártó óriást, hogy újra elérhetővé tegye a dugattyús erőforrásokat, amelyek a teherszállító változatokban végig elérhetőek maradtak. Az idei év újdonsága az elektromos összkerékhajtás, ami házon kívülről érkezik.

Az Opel segítségére a 4x4 hajtások specialistája, a francia Dangel sietett. A Combo 1,5 literes, 130 lóerős gázolajos blokkja után néhány méterrel egy villanymotort építettek be, ami kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A 48 voltos rendszer egy 4,8 kWh-ás akkuból táplálkozik, de önállóan nem tudja hajtani a furgont, így hivatalosan lágy hibriddé vált az összkerekes Combo. A villanymotor kétféle üzemmódot ismer, az Auto állás mellett van egy Low üzemmód is, ami kvázi egy felezőnek feleltethető meg.

A négykerék-meghajtás nem csak dísz, egészen komolynak mondható 90 milliméteres emelést is kap a Combo, illetve a tank, a váltó és a motor is alsó védelmet kap. Ismerve a Stellantis olvasztótégelyét, biztosra vehető, hogy a testvéreinek (Peugeot Partner, Citroën Berlingo, Fiat Dobló és Toyota Proace City) extralistáján is megjelenik a Dangel-féle átalakítás.