Villanymodellekkel bővíti kínálatát az Alpine

A nemrég itthon is márkakereskedést nyitott Alpine nem ül az A110 babérjain, új modelleket fejleszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak származását tekintve marad francia az Alpine, továbbra is hazai terepen gyártják majd legújabb autóikat, köztük három villanymodellt.

Az Alpine feltámasztása jó ötletnek bizonyult a Renault-tól, az A110 méltó visszatérése a könnyű sportkocsikat gyártó, több évtizedes márkának. A cég egyenesen a francia autógyártás koronaékszerének hívja magát, és bár azért ezt a címet inkább a Bugattinak adnánk, tény, hogy jól jön az ország járműipari presztízsének a Renault leányvállalata. Csupán néhány éve kapható az első újkori modelljük, az A110 (sőt, nálunk meg csak pár hónapja), annyira komolyan veszi az anyavállalat az Alpine jövőbeli növekedését, hogy máris három új modellel terveznek a következő évekre. Ráadásul ezek mindegyike villanyhajtású lesz, a kor igényeihez igazodva.
Hirdetés
Az első a GT X-Over lesz az újdonságok sorában, amit valószínűleg crossovernek kell ejteni. Ehhez képest érdekes módon az első ízelítő látványterv alapján ez inkább egy négyajtós kupénak tűnik. Hogy milyen méretosztályban indul majd, egyelőre nem tudjuk - ha igazán merészek, akkor a Porsche Panamera és a Mercedes-AMG GT, vagy legalábbis a CLS ligájában indítják, de lehet, hogy inkább a 4-es Gran Coupé BMW és az Audi A5 kategóriájában, de a 2-es Gran Coupé és a Mercedes-Benz CLA sem kizárhatók, mint potenciális riválisok. Ezek közül viszont egyik sem villanyhajtású - egyelőre -, a GT X-Over viszont az lesz, az Alpine-nál elsőként. 2025-re tervezik az új modell gyártásának indítását, amit egy kompakt autó és az A110 következő generációja követ majd, mindegyik elektromos hajtással. A GT X-Over az Alpine eredeti gyárában, Dieppe-ben készül majd, amit nemrég újított fel a Renault. Az immár az Alpine alapítójának, Jean Rédélének a nevét viselő létesítményben készül majd a normandiai régióban elsőként villanyautó. A sportautó-márkát 1955 létrehozó Rédélé valószínűleg büszke lenne, hogy a dieppe-i gyár jövőbeli terveinek bejelentésén olyan neves személyek vettek részt, mint a francia gazdasági és pénzügyminiszter, vagy Esteban Ocon, az Alpine F1-es pilótája. Nem mellékes az sem, hogy anyavállalati szinten is erősíteni tervezik franciaországi tevékenységüket, a következő években az országban lévő számos további gyár megújításával és bővítésével kilenc új modell hazai gyártását készítik elő. Ami pedig az Alpine-t illeti, remélhetőleg az agilis, könnyű sportkocsikról híres márka át tudja menteni ugyanezen értékeket a nehezebb villanyautók világába is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?