Villanyautóval Európába – Jön az eTour, mi pedig megyünk is rá!
Fizetett hirdetés
Hazánkban a Ford Focus Electric, mi viszont elvisszük Európába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bátor tettre vállalkozunk, nekivágunk egy mintegy 5000 kilométeres európai túrának - egy 220 kilométeres hatótávú Ford Focus Electrickel.
Jöjjön egy kis coming out: mindenki tudja rólam, hogy őrülten szeretek spórolni, a villanyautózás azonban nem csak erről szól. Egyszerre adja a józan, higgadt autózás lehetőségét, de egyszerre ad komoly gyorsulási élményt a villanymotor azonnali nyomatéka. Ezért aztán öröm minden egyes villanyautó piaci megjelenése. A Ford Focus Electric csak félig újdonság, hiszen 2011-ben jelent meg, 2013-ban pedig már magam is vezettem és bemutattam. Az idei modellévre azonban új, növelt (33,5 kWh) kapacitású akkumulátort, ezáltal nagyobb, NEDC ciklus szerint 220 kilométeres hatótávot kapott. Ára nem szerény, 12,9 millió forint, de a Fordnál szokásos, jellemzően már egyetlen autóra is élő flottakedvezménnyel és a 1,5 millió forintos állami villanyautóvásárlási támogatással jó eséllyel 10 millió forint alatt megkapható, ami tekintve azt, hogy gyakorlatilag csakis fullextrásan, sok más mellett jó hifivel, kulcs nélküli nyitás-indítással, navigációval is felszerelt, nem rossz ajánlat.
Alapvetés, hogy városi használatra, rövid távokhoz nincs jobb a villanyautónál, ugyanakkor anyacégünk, a Használtautó.hu múlt héten közzétett kutatásából tudjuk, hogy még a villanyautók iránt érdeklődők szerint is probléma a korlátozott hatótáv és a nem kellően kiépített töltőhálózat. Annak azonban, aki az év zömében csak rövidebb távokon jár, igenis józan alternatíva lehet egy villanyautó. Akkor is, ha nincs a családban másik, akkor is, ha még csak kölcsönkérni sem tud, de a Ford amúgy nem véletlenül nevezi magát ma már mobilitási szolgáltatónak, nem simán autógyártónak, mert a jövő épeszű választása az, hogy az év zömében egy elektromos, kuplungmentes autóval közlekedjünk, az egy-egy utazásra pedig valóban jobb lehet egy belső égésű motoros autó. Ami lehet akár szintén Ford, szintén Focus, például egy új 1.5 TDCi motoros kombi.
Az eTour útvonala önmagában 3600 kilométer. Két kategóriában indulnak az autók, de a 400 kilométer alatti hatótávúak mind a C2-be tartoznak, a C0 gyakorlatilag a Tesláké. A mezőnnyel június 16-án érünk Budapestre, a Hősök terén lesz a hazai eMeetingpoint
Tovább az eTour sorozat további cikkeihez. [hirdetescimke] Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya[/url].
Ja és még egy autóbuziknak való menettulajdonság összehasonlító oldal 🙂
Zeperfs.com
Mentél te már 125 lóerős szívó Focussal?Willy Fog(vagy ki) kb 8000 nap alatt kerülné meg vele a földet, annyira alulmotorizált.Egy 10 százalékos emelkedőt kb. 2-esben tudnád leküzdeni.És még hogy gázos is legyen…na ne:-)
Ha minden támogatás megkap, akkor is nagyjából dupla annyiba kerül, mint egy sima szívóbenzines Titanium felszereltségben. Ha csak benzinnel használom, akkor is marad minimum 5 millió forintom üzemanyagra, ez nagyjából 14705liter, de legyen csak 14000 liter, abból azért jó sokat lehet autózni 🙂
Ha viszont nem Magyarországon, hanem Németországban veszünk Focus-t, akkor lehet rendelni gyári gázossal a 125LE-s szívó benzinessel is, az is környezetbarát, bírja a városi üzemet, de ha kell, gond nélkül elmegy a világvégére.