Elsősorban meglévő platformra kívánja építeni villanyautóját a Mazda, így akár az új CX-5-ből is készülhet elektromos modell
2020-ig az újonnan értékesített autók akár 10 százalékát is kitehetik a villanymotorosok a Mazda vezető fejlesztője szerint, ezért 2019 táján ők is bemutatják elektromos modelljüket. A tavaly aláírt együttműködési megállapodás jóvoltából a fejlesztésben részt vesz a Toyota is. A két cég között a kooperáció nem csupán egy éve tart, hiszen a Toyota már jó ideje szállítja a Prius hajtásláncát a Mazdának a Japánban kapható hibrid Mazda3-hoz.
Külsőre Mazda3, műszakilag javarészt Toyota Prius a Mazda3 hibrid
Az évtized végére tehát 10 százalékos piaci részesedéssel számol a Mazda a villanyautó-piacon, ami persze azt is jelenti, hogy még mindig elsősorban a benzineseké lesz a terep. Így továbbra is főleg SkyActiv rendszere továbbfejlesztésén dolgozik a Mazda, és a szándékai szerint valamely sorozatgyártású típusára épülő új elektromos modelljéből is fejleszt hasonló hatótávnövelő hibridet, mint amilyen például a
BMW i3-ból is létezik. Az akkumulátortöltő szerepet egy kis Wankel-motorra bízzák majd. Korábban szóltak már a pletykák a Toyotával közös fejlesztésű, 800 kilométer hatótávolságú hibrid modellről is, meglátjuk, mi valósul meg mindebből.
„miért nem hagynak már fel vele?”
mert sokkal kisebb, nincs fel-le mozgó tömeg (rezzenéstelenebb), sokkal könnyebb, alacsonyabbra helyezhető, halkabb, sokkal olcsóbban gyártható és a hátrányai (gondos bemelegítést, lehűtést mostantól a gép végzi) könnyen orvosolhatók. Az élettartam meg nem számít.
Tehát pont ideális az elektromos motorok hatótávjának kiterjesztésére! 🙂
Ez a hír óriási meglepetés, legalábbis nekem. Kis cég lévén nem gondoltam, hogy a Mazda képes lesz önerőből bármiféle alternatív hajtásrendszert bemutatni – részben igazam is volt, hiszen átvették a Toyota hibridjét, akárcsak a Ford(ami érthetetlen). Kíváncsian várom a fejleményeket.
„Az akkumulátortöltő szerepet egy kis Wankel-motorra bízzák majd.”
Még mindig ez a h***e Wankel… Szerencsétlenek fejére már annyi bajt hozott, miért nem hagynak már fel vele? Német találmány, egyszerűen lehetetlen megbízhatóra megcsinálni:)