Villanyautót fejleszt a Mazda
3 év múlva jön a Mazda elektromos modellje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2019-ben dobja piacra saját villanyautóját a Mazda. Sőt, akár egy kisebb modellcsalád is elképzelhető, elektromos és hibrid kivitelekkel.
Az évtized végére tehát 10 százalékos piaci részesedéssel számol a Mazda a villanyautó-piacon, ami persze azt is jelenti, hogy még mindig elsősorban a benzineseké lesz a terep. Így továbbra is főleg SkyActiv rendszere továbbfejlesztésén dolgozik a Mazda, és a szándékai szerint valamely sorozatgyártású típusára épülő új elektromos modelljéből is fejleszt hasonló hatótávnövelő hibridet, mint amilyen például a BMW i3-ból is létezik. Az akkumulátortöltő szerepet egy kis Wankel-motorra bízzák majd. Korábban szóltak már a pletykák a Toyotával közös fejlesztésű, 800 kilométer hatótávolságú hibrid modellről is, meglátjuk, mi valósul meg mindebből.
“miért nem hagynak már fel vele?”
mert sokkal kisebb, nincs fel-le mozgó tömeg (rezzenéstelenebb), sokkal könnyebb, alacsonyabbra helyezhető, halkabb, sokkal olcsóbban gyártható és a hátrányai (gondos bemelegítést, lehűtést mostantól a gép végzi) könnyen orvosolhatók. Az élettartam meg nem számít.
Tehát pont ideális az elektromos motorok hatótávjának kiterjesztésére! 🙂
Ez a hír óriási meglepetés, legalábbis nekem. Kis cég lévén nem gondoltam, hogy a Mazda képes lesz önerőből bármiféle alternatív hajtásrendszert bemutatni – részben igazam is volt, hiszen átvették a Toyota hibridjét, akárcsak a Ford(ami érthetetlen). Kíváncsian várom a fejleményeket.
“Az akkumulátortöltő szerepet egy kis Wankel-motorra bízzák majd.”
Még mindig ez a h***e Wankel… Szerencsétlenek fejére már annyi bajt hozott, miért nem hagynak már fel vele? Német találmány, egyszerűen lehetetlen megbízhatóra megcsinálni:)