Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Mercedes-Benz EQC, Renault Zoe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Érdekes móka ez az Év Magyar Autója zsűrizés, a kollégákkal már kidolgoztunk egy elég alapos pontozást, több szempontot megadnak a katalógusadatok és persze az árak, de a személyes próba sosem maradhat el. Ennek megfelelően időről időre készítünk csoportteszteket, be kell valljam a nyári, az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace összevetését is adó szeánszunk óta is volt már pár, hamarosan írok is róluk, ám újdonság-értékét tekintve a legutóbbi volt a leginkább meghatározó. Bár hivatalos hazai árlistája nincs még az új, 52 kWh-s akkumulátorral szerelt és a 22 kW-os AC töltés mellett CCS csatlakozóval 50 kW-os DC tölthetőséget is adó Renault Zoénak, őt is megszereztük. Össze is vetettük az egyik konkurensének tekinthető Kia e-Niróval, valamint az Év Zöldautója 2020 díjért szintén induló Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC is szerepelt a villámteszten, ami persze inkább tapasztalatgyűjtés volt, mint valós összevetés, hiszen egyrészt röpke volt, másrészt más-más szegmensből valók, ugyanakkor mind érdekesek azoknak is, akik csak érdeklődnek a villanyautók iránt. Amúgy a Zoe és az e-Niro nem áll vészesen messze egymástól, ahogyan az e-tron és az EQC sem.

Méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi e-tron 4901 1935 1629 2928 660-1725
Mercedes-Benz EQC 4761 1884 1624 2873 500
Kia e-Niro 4355 1805 1545 2700 451
Renault Zoe 4084 1730 1562 2588 338-1225

Le kell szögezni a Zoe a legkisebb és messze a legolcsóbb, a 1,5 millió forintos állami támogatással vélhetően az új is 9 millió forint alatt megkapható lesz, míg a Kia e-Niro alapverziója azzal is csupán ezer forinttal olcsóbb 10 millió forintnál. A nálunk járt „fullfull”, azaz nagyobb akkupakkos és Platinum felszereltségű azonban azzal is 12,849 millió forint, igaz, még mindig jóval olcsóbb, mint a prémium SUV-ok. A Mercedes-Benz EQC nem csak 26,294 millió forintos alapárával, hanem a tesztautó 29,453 milliós árcédulájával is jóval olcsóbb, mint az Audi e-tron, ami 55 quattro változatával 28 475 940 forinttól kapható, a megjelent tesztautóval pedig 39 394 690 forintos értéket képviselt.
Belső méretek
Audi e-tron Mercedes-Benz EQC Kia e-Niro Renault Zoe
Belső szélesség elöl [mm] 1560 1520 1510 1365
Belső szélesség hátul [mm] 1510 1460 1470 1335
Belmagasság elöl [mm] 920-990 870-970 890-930 960
Belmagasság hátul [mm] 960 930 890 890
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] 270 280 255 230
Ülőlap hossza elöl [mm] 540 500-550 500 500
Ülőlap hossza hátul [mm] 520 480 490 470
Csomagtér maximális szélessége [mm] 1400 1370 1210 1060
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] 1050 1100 1060 1010
Csomagtér magassága [mm] 440-670 380-600 370-720 590-900
Csomagtér hossza [mm] 1020 1010 750 630
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] 1900 1900 1700 1500
Raktérnyílás szélessége [mm] 1100 1020 1090 925
Raktérnyílás magassága [mm] 840 780 720 800

Ami az erőszinteket illeti, a Zoe 135 lóerőt és 245 Nm nyomatékot ad, méltó ellenfele lenne a Kia e-Niro alapváltozata 136 lóerejével, bár a Zoe 395 kilométeres hatótávjához közelebb áll az e-Niro Long Range, ami 204 lóerős és 455 kilométeres hatótávot hirdet. A két autó között egyébként nem a teljesítmény a legnagyobb különbség, ugyanis csakis fronthajtással a Kia teljesítménye sem használható ki, sőt, nagy ereje akár hátrány is lehet. Nyirkos időben, nyári gumikkal is jobban gyorsult 60 km/órára a Zoe, ugyanis az e-Niro még menet közben is elkapart a menetpedál erősebb nyomására. Ennek ellenére vitathatatlan, hogy igényesebb, jobban vezethető autó az e-Niro, ám felára messze nem biztos, hogy megéri.
Hirdetés
Műszaki adatok, árak
Audi e-tron 55 quattro Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Kia e-Niro Long Range Renault Zoe Z.E. 50 R135
Teljesítmény 300 kW/408 LE 300 kW/408 LE 150 kW/204 LE 100 kW/135 LE
Nyomaték 664 Nm 765 Nm 395 Nm 245 Nm
Akkumulátor kapacitása 95 kWh 80 kWh 64 kWh 52 kWh
Tölthetőség AC: 11 kW, DC: 150 kW AC: 7,2 kW, DC: 110 kW AC: 7,2 kW, DC: 77 kW AC: 22 kW, DC: 52 kW
Gyorsulás 0-100 km/h 5,7 5,1 7,6 9,5
Végsebesség [km/h] 200 180 167 140
Fogyasztás - WLTP, vegyes 23,7 kWh/100 km 22,3-25 kWh/100 km 14,5-15,9 kWh/100 km 17,7
Elvi hatótáv 360 km 374-417 km 455 km 386 km
Saját tömeg [kg] 2565 2425 1790 1502
Megengedett össztömeg [kg] 3130 2930 2230 1988
Alapár* 28 475 940 Ft 26 294 080 Ft 11 049 000 Ft ~9 000 000 Ft
A tesztautó ára* 39 394 690 Ft 29 453 840 Ft 12 849 000 Ft nincs adat
*ahol elérhető, állami kedvezménnyel
A két nagy SUV esetén a legfőbb tapasztalat, hogy az Audi hajszálnyit tágasabb és akármennyire is meglepetés, nagypapásabb autó. Hiába a nagyjából azonos, 400 lóerő feletti teljesítmény, az EQC 130 kilogrammal könnyebb, s hajtásrendszere is hatékonyabb. Érzésre és az Audi mellé állítva is jobban gyorsult az EQC, de ha ez nem lenne elég, minden helyzetben takarékosabb is volt. Ha már fogyasztás: a Groupama Tanpálya leginkább elővárosi, országúti eco körén a Zoe magasan a legtakarékosabb volt 12,8 kWh/100 km, a WLTP adatánál is kedvezőbb étvággyal, ám az autópályás, 130 km/órás hajtást is tartalmazó körön már az e-Niro bizonyult a leginkább aszkétának, 15,6 kWh/100 km értékkel, ugyanekkor a prémium SUV-ok étvágya már a 25 kWh/100 km feletti volt. Bár hatótávban mind 400 kilométer körüli értékeket ígérnek (az Audi 360, a Mercedes-Benz 374-417 kilométert hirdet), a valóságban ez csak a két kisebb méretű villanyautóval hozható.
Mért fogyasztásértékek (kWh/100 km)
Audi e-tron Mercedes-Benz EQC Kia e-Niro Renault Zoe
Eco körön 25,4 20,6 13,3 12,8
Vegyes üzemben 27,1 25,3 15,6 17,4

Összességében mind a négy versenyző érdekes alternatíva, nálam egyértelműen a négy közül még frissített és valóban sokat fejlődött utasterével is a mezőny legegyszerűbb utasterét Zoe a nyertes: nem csak legalacsonyabb ára, hanem egyedülállóan gyors, 22 kW-os AC tölthetősége miatt is. Ugyanakkor elismerem, igényességével és masszívságával az e-Niro is nagyon jó ajánlat. A két prémium SUV nem meglepő módon prémium termék, hozzájuk a vastagabbik buksza szükséges, a tesztautók közül én mindenképp az olcsóbb és kisebb fogyasztású versenyzőt választanám.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest

Vélemény, hozzászólás?