Villanyautókkal újít, a múltról emlékezik a Posta

18 villanyautót vett és múltidéző könyvet adott ki a Posta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Történelmi postaautókról adott ki könyvet a Maróti Könyvkiadó és a Magyar Posta, s ennek alkalmából a jövő postakocsijai is szóba kerültek.

Talán e századbeli legnagyobb jármű-megújítási programja zajlik jelenleg a Magyar Postánál, aminek eredményeként lényegesen kevésbé terhelik majd környezetünket káros anyaggal a postáskocsik. A flotta frissítése a legegyszerűbb hagyományos kétkerekű kerékpároktól a több tíz tonnás teherautókig értendő. A beszerzett 600 dízel jármű Euro 6-os erőforrásai is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a posta teljes megújult járműparkja évente 90 ezer literes üzemanyag-megtakarítást ígér a cég számára, a járműcsere előtti állomány fogyasztásához képest.
Hirdetés
A nagy teherautók és a kerékpárok között zömében ezentúl is furgonok segítik majd a postások munkáját, de Mahindra pickupot is láttunk az újonnan beszerzett példányok között. Sőt, 18 darab villanyautót is a vásárolt a Magyar Posta, miután több modellel, összesen 25 ezer kilométeren keresztül tesztelték a hazai kínálat elektromos járműveit. Ezeket csomagkézbesítés és mobilposta szolgáltatásokra használják majd. Ugyanakkor elektromos triciklik tesztelése is zajlik jelenleg a postánál, ami már csak azért sem meglepő, mert bő 120 éve is komoly szerepet kaptak a vállalatnál a triciklik. Nem véletlenül éppen a triciklire utal a Magyar Posta járműveinek történetét összefoglaló most megjelent könyv is a Maróti Könyvkiadó gondozásában, A triciklivel kezdődött címmel. Ebben korabeli ábrákkal és leírásokkal tarkítva kísérhetjük nyomon a postások járműveit, egészen a kezdetektől, amikor a tricikli képviselte még az egyedüli nem lóvontatású járművet a postánál. 1900-ban 21 darab ilyen járművet vásárolt a posta, és csak 1902-ben jelentek meg az első autók a flottában, ám 1910-re már 7 személyes buszt is üzemeltetett a vállalat a tömegközlekedési igények kielégítésére. Ezek mellett sok egyéb érdekesség is olvasható a posta hajdani járműveit bemutató kiadványból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:39
    Permalink

    Kellemes meglepetés a Mahindra Goa a Posta kötelékében. A jó öreg Barkas pedig gyönyörű. Anno az NDK-s furgon mellett elterjedt volt még a Postánál az UAZ 452-es, az IZS 2715-ös, az Aro 10-es és a zárt felépítményes Robur. A Lada Niva pedig jelenleg is használatos, főleg külterületen, falvakban, tanyavilágban látja el a feladatát. Jó kis olvasmány lehet az említett könvy.

Vélemény, hozzászólás?