Villanyautóként támasztja fel az MR2 típust a Toyota?

Az MR2 jelentheti a Toyota számára a belépőt a villanyautók piacára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hibridjeiről már méltán híres a Toyota, azonban teljesen elektromos hajtású autó jelenleg még nincs a Toyota palettáján. Ám ez hamarosan megváltozhat.


Szerencsére egy húron pendül a sportautók kedvelőivel a Toyota elnöke, Tojoda Akio, ennek is köszönhető az olyan típusok érkezése, mint a Supra vagy a GT86, amit tekinthetünk a Celica utódjának is. A roadsterek kedvelői viszont hiányolhatnak még valamit, méghozzá az MR2 leszármazottját. Az 1984 és 2007 között gyártott, három generációt megélt Toyota MR2 egy megfizethető, középmotoros, hátsókerék-hajtású modell volt, márpedig ilyenből nem sok akad jelenleg a piacon.
Hirdetés

Utódlását már felvetették egyszer a Toyotánál, talán még sokan emlékeznek a 2015-ös S-FR tanulmányautóra, amely a középmotortól eltekintve akár az MR2 utódja is lehetett volna. Ám erre gyógyírt jelenthet az elektromos meghajtás. Az ülések mögött elhelyezett erőforrás a padló alá rendezett akkumulátorcsomaggal együtt páratlanul mély tömegközéppontot és kedvező súlyeloszlást eredményezne. Ráadásul a villanymotor hatalmas kezdeti forgatónyomatéka különösen élvezetessé tehetné a kigyorsításokat a rövid tengelytávolságú, igazi kis hegyi szerpentinekre termett fenevaddal.

Az S-FR tanulmányautó hossza nem érte el a négy métert, a tömege pedig az egy tonnát. Az alapjain megépülő jármű tökéletes belépőt jelenthetne a Toyota számára az akkumulátoros villanyautók világába – elmélkedett róla az Autocar magazin. A filozofálásuk pedig nem a véletlen műve. A Toyota ugyanis október elején alapította meg az emissziómentes járművek kutatására és fejlesztésére szolgáló részlegét, a Toyota ZEV Factoryt, ahol kétszáz mérnök dolgozik az akkumulátoros (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) technológiákon. Azért is érdekes dolog ez, mert a Toyota hosszú időn át elzárkózott az akkumulátoros elektromos hajtástól, viszont most már gyors iramban fejleszti újgenerációs szilárdtest-akkumulátorát, amely forradalmasíthatja a piacot. A 2030-as év elejére évente egymillió BEV, illetve FCEV modellt kívánnak gyártani és értékesíteni, ami azt jelenti, hogy akár már a jövő évtized derekán megkezdődhet a tisztán elektromos Toyoták piaci bevezetése. Szóval akkor akár érkezhetne is az MR2 villanymotoros reinkarnációja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?