Villanyautóban is etalon? Teszten a Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf (2017) teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén nem csak a Volkswagen Golf, annak elektromos változata is megújult. Mindez alig látható rajta, pedig erősebb és nagyobb hatótávot adó lett. Villanyautóként is számolni kell a Golffal!


Vannak autók, amelyek kifejezetten villanyautóként születtek meg, így aztán, ha a villanyautózás szóba kerül, jó eséllyel azok a modellek is. Ilyen például a Nissan Leaf (ami a világ legkelendőbb villanyautója), vagy a Renault Zoe (ami Európa kedvenc elektromosa), netán a BMW i3, ami talán a leginkább trendi. Vannak továbbá olyan modellek, amelyek úgy mellesleg elkészültek elektromosként is, ilyen például a Ford Focus, a Kia Soul, vagy a Volkswagen Golf. A Golf minden, csak nem hivalkodó, ez igaz rá elektromosként is, ha nem lenne rajta a zöld rendszám, a legtöbb ember meg nem mondaná a specifikus lökhárítóból, a hűtőmaszk egyedi csíkjából, az egy-egy emblémából vagy a speciális felnikből, hogy ez a helyi szinten emissziómentes kivitel. Ennek megvan az az előnye, hogy míg a legtöbb villanyautót sokan kényszeresen le kívánják nyomni az utakon, a Golfot nem. A Golf az Golf, villanyautóként is.
Hirdetés

De ha ez nem lenne elég, a frissítés is kvázi láthatatlan, pedig nem kevéssé fontos. És nem is azért, mert új, minden eddiginél szebb grafikájú navigációs kijelző kerül a középkonzolra (alapáron), ami felárért szép képű tolatókamerát is adhat (mindig tiszta lencsével, az ugyanis a felnyíló hátsó embléma alá került), hanem azért, mert a teljesítmény 100 kilowattra (136 LE), a csúcsnyomaték 290 newtonméterre nőtt, s emiatt a frissített e-Golf a vele szinte egyező megjelenésű korábbinál is fürgébb. Meg persze nagyobb hatótávú, ugyanis akkumulátorból is a korábbinál nagyobb, 35,8 kWh kapacitásút kapott. Ezzel 190 helyett már 300 kilométeres hatótávot ígér, amit akár túl is tud lépni, ám a téli tesztnél inkább a gyakorlati hatótávot próbáltuk, ami még fűtéssel is 200 km feletti. Fontos információ, hogy felárért kaphatunk hőszivattyús fűtést, ám az a tesztautóban nem szerepelt. Így aztán az utastér temperálása érezhetően rontja a hatótávot. Lehet persze játszani az ülésfűtéssel, már amennyiben megrendeltük az azt adó téli csomagot. A fogyasztás amúgy erősen fura, 12,7 kWh/100 km a gyári vegyes érték, a gyakorlatban azonban még a 15 kWh környéke is csak bűvészkedéssel hozható össze, legalábbis 5 Celsius fok környékén autózva.

A felszereltség egyébként több mint érdekes, távolságtartós tempomat is alapáron jár a már említett navigáción túl. Voltaképp villanyautóhoz különösen hasznos a távtartós tempomat, ha például egy kamion mögött szélárnyékban szeretnénk autózni, a fogyasztást minimalizálva. Ugyanakkor meg kell hagyni, az e-Golf nem a fillérhuszároknak szól. Hanem azoknak, akik minőségi villanyautóra vágynak. Az e-Golf gyakorlatilag kikezdhetetlen, nagyon minőségi, de persze azért lehet benne hibát is találni. Ilyen a viszonylag lassú AC tölthetősége, mintegy 7-8 óra kell ahhoz, hogy egy Type2-es töltőről telítsük az akkumulátort, otthoni konnektorról másfélszer ennyi idővel számolhatunk, de van persze CCS villámtöltés, amivel 45 perc alatt 80%-os akkutelítést kapunk. Csak ilyen töltő igen kevés van.
Talán megszokást, meg persze kicsit sok gépészkedést igényel, hogy a motorfék, azaz az energiavisszatöltés (rekuperáció) D üzemmódban is három fokozatban állítható, de ha egypedálos vezethetőséget szeretnénk, választhatjuk a B-módot is, ami extra erős motorféket ad - lejtőn igen hasznosan. Az e-Golf amúgy bámulatosan jól vezethető. Érzésre kicsit nehéznek tűnik, bár ez talán inkább csak a "van benne anyag" érzés, saját tömege ugyanis alig több mint 1,5 tonna, ami abszolút korrekt a 4,27 méter hosszú villanyautótól. Nagyon jó pont, hogy nem csak az utastér tágas, a csomagtér is. Az álpadló alatt könnyedén elfér a konnektoros töltő és a Type2 töltőkábel is, utóbbi külön táskában jár az autóhoz.
Elsőre talán túlárazottnak tűnik a 11,5 millió forintos e-Golf, de tudva azt, hogy az állami ártámogatással ez 10 millió forint alatti vételárat jelent, látva a gazdag ellátmányt, ez már nem is vészes. Ha pedig vezetjük is egy kört, rájövünk, jó áron adják az e-Golfot, ugyanis vezethetőségével, kényelmével, autószerűségével nagyon erős kihívó a villanyautók között. Nem is értem, miért nem fogy belőle több, sem itthon, sem Európa nyugatabbi felén, az e-Golf részesedése ugyanis minimális a Golfokon belül és a villanyautók között is, pedig töltése egyelőre ingyenes is lehet, de még otthoni konnektorból is 6 forintos kilométerenkénti "üzemanyagköltséggel" számolhatunk, karbantartása pedig szintén jóval olcsóbb, mint egy belső égésű motoros változaté. Továbbá nincs rá cégautó- és teljesítményadó, átírási illeték, zöld rendszámával a legtöbb helyen ingyen parkolhat. Aki 10 millióért autót vesz, próbálja ki, légyszi!
Értékelés
Pozitív
CCS villámtöltés, stabil futómű, igényes kivitelezés, gazdag ellátmány
Negatív
Mély üléspozíció, az ígértnél érezhetően magasabb fogyasztás, lassú AC töltés
Árak
Tesztmodell alapára
11 450 320 Ft (2017.12.04.)
Tesztautó ára
12 647 540 Ft (2017.12.04.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
100 kW (136 LE)
Nyomaték:
290 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
Végsebesség:
150 km/h
Méretek
Hosszúság:
4270 mm
Szélesség:
1799 mm
Magasság:
1473 mm
Saját tömeg:
1540 kg
Össztömeg:
2020 kg
Tengelytáv:
2629 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
341 l
Motor és váltó
Motor:
Elektromos
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
290 Nm
Teljesítmény:
100 kW (136 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?