Hatalmas dobás lehet a felújított, elektrifikált Renault Twingo
Tükröt mutat a világnak a francia Lorauto, a villanyautók által hirdetett "környezetvédelmet" ugyanis másként képzelik el, mint a legtöbb mai autógyártó. Ahelyett, hogy az újabbnál újabb modellek bemutatásába és a teljesítmény-hajhászásba szállnának be, egy régebbi modellt vesznek alapul villanyautójuk építéséhez, ez pedig nem más, mint a rekord hosszú ideig gyártott, Európa számára 1993-tól 2007-ig, azaz közel másfél évtizeden át kínált Renault Twingo.
Ráadásul nem is arról van szó, hogy csupán a hajtásláncot cserélik ki ahhoz, hogy új életet adjanak a legalább 15 éves autóknak. A Lormauto egyrészt önálló gyártóként képzeli el magát - annak érdekében, hogy a villanyautók támogatására is jogosult legyen, másrészt a gondosan előválogatott Twingókat saját maga szerzi be, azoknak belsejét is tartósabbnak ígért anyagokkal frissíti, de mivel az autók tömege is növekszik az elektromos hajtáslánccal és az ahhoz szükséges akkumulátorral, ezért a felfüggesztéseket és a fékeket is megerősítik, valamint a gumiabroncsokat is lecserélik.
Komplett átépítést kapnak a Twingók a Lorauto csapatától
Összességében egy teljesen új autót kínálnak, a Twingóra pedig nem csak kortalan és máig szerethető, praktikus formája miatt esett a választás, hanem azért is, mert már eleve 4 légzsák lehet benne és persze a ma kötelező blokkolásgátlós fékrendszer. Ennek ellenére nem tolták túl az elektromos verzió teljesítményét sem: 38 kW-os, 51 lóerős villanymotort kap, ami az első Twingo összes verziójától elmarad, nyomatékban (és így menetdinamikában) azonban alighanem a legjobb lesz az elektromos verzió.
Akkumulátorból egy négy részre osztott, a motortérbe, az első ülések és a hátsó üléspad alá épített, összesen 16 kWh kapacitású lítium-foszfát telepet kap a Lormauto Twingója, ezzel 120 kilométeres WLTP hatótávot ígér. Utóbbi a városi autózáshoz elegendő, ám a
Dacia Springgel például nem tudja felvenni a versenyt, ráadásul a "10-20 ezer euró közé" jósolt árával sem, hiszen 20 ezer euró körül már megkapható a Dacia Spring, kevéssel többért az aktuális, harmadik generációs
Twingo elektromos verziója is. Viszont a Lormauto erre a problémára is rendelkezik megoldási elképzeléssel: nem értékesíteni, hanem bérbe adni kívánja autóit, igen kedvező, havi 100 eurós (40 ezer Ft) bérleti díjért, azt feltételezve, hogy autóit - az átlagosnál magasabb kihasználtsággal - 500 ezer kilométeres futásig fogja tudni üzemeltetni.
Ha nem is vételárával, de bérleti díjával a Dacia Spring ajánlatánál is jobbat ígér a Lorauto
A kalkulációhoz persze hozzá kell tenni, hogy az említett 100 eurós bérleti díjhoz a villanyautók francia állami támogatása is szükséges, nélküle ugyanis havi 200 eurós bérleti díj adódna. Igaz, ha a Lormauto annyiért kínálna elektromos Twingót, én még úgy is elgondolkoznék rajta. Nem titkolom, hogy
imádom a modellt; amikor adódott egy eladó példány, még magam is elgondolkoztam, hogy magamhoz vegyem, aztán épp a belső égésű motor aktuális karbantartási igénye miatt mondtam le róla.
A Lormauto jelenleg a francia állami jóváhagyásokra vár, azt mondják, ha elindulhatnak, a Twingón túl egyéb modellek elektrifikálása is várható tőlük.