Ismert gyártók, így a Renault-Nissan is igyekszik kiszolgálni a kínai igényeket, például egy 2 millió forint körüli olcsó villanyautó fejlesztésével
A kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium célkitűzése szerint nem csupán a tisztán elektromos hajtású járművek részaránya lenne 40 százalékos 2030-ig, hanem - hazai viszonyokra fordítva - a zöld rendszámosoké. Tehát a villanyautók mellett a plug-in hibrid és az üzemanyagcellás modelleket egy csoportba sorolják Kínában is. A tervezet szerint pedig 2030-ban már 15,2 millió ilyen, kvázi zöld rendszámos modell kel majd el a kínai piacon, szemben a 2015-ös 330 ezer darabbal.
A kisebb modelleket elektromos, a nagyobbakat plug-in hibrid rendszerrel vizionálja az illetékes kínai minisztérium
A tekintélyes mennyiségű villanymotoros autóhoz persze az infrastruktúrát is jelentősen bővíteni akarják Kínában. Jelenleg 57 ezer töltőállomás üzemel országszerte, ám az optimista elképzelések szerint 2020-ban már 5 millió helyen tölthetik járművüket a villanyautósok. A fejlődés azonban ezután sem állhat meg, így 2025-ig 20 millió, 2030-ig pedig 80 millió töltőhely telepítését tűzte ki célul a kínai hatóság.
Jelenleg Kína még az önvezető autók tesztelését sem engedélyezi az országban, de már zajlik az ezt lehetővé tevő törvényi háttér kidolgozása
A tisztább környezetet célzó tervek mellett a biztonságot is fokozni akarják az utakon, ezért a komoly vezetősegédekkel rendelkező járművek részesedését 20 százalékosra kívánják emelni, már 2025-ig. Sőt, 2020-ig szeretnék elérni, hogy a forgalomba hozott új autók legalább fele tartalmazza az automatikus vészfékezőrendszert, tehát az autó vészhelyzetben akkor is magától fékezzen, ha a vezető például elbambul. 2030-ig pedig azt tervezik, hogy az eladott autók 10 százaléka teljesen önvezető lesz.