Villanyautó, amit hónapokig nem kell tölteni: íme a Lightyear 0!
Mindent megcáfol, amivel a villanyautó-szkeptikusok támadhatnák: bemutatták a napelemes autót!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Lightyear első villanyautója hosszú évek után elérte a sorozatgyártható állapotot. A holland újdonság legnagyobb dobása mégsem a remek hatótáv, napelemeinek köszönhetően ugyanis még napi ingázás esetén sem igényel töltést hónapokig.
A vad, futurisztikus forma mögött a technológia is ott van a szeren, a Lightyear 0 az adatok terén is tud újat mutatni
Hátulról jól látszanak a napelemek és az aerodinamikára optimalizált karosszériavonások is
a becslések szerint egy borúsabb, esősebb éghajlatú területen is elég kéthavonta konnektorra dugni a Lightyear-t.
Egyedülállóan hatékony módon a négy villanymotorja közvetlenül a kerekeket hajtja, ráadásul világrekordot dönt a 0,19-es alaktényezője, valamint 1575 kilogrammos tömege sem katasztrófa: ez mind jó hatással van a fogyasztására is. Akkucsomagja ugyanis csak 60 kWh kapacitású, kiváló hatótávját energiaigényének csökkentésével érték el a mérnökök, 100 kilométerre vetített fogyasztása az átlagos 15-20 kWh helyett mindösszesen csak 10,5 kWh.Alapáras a hátsó kerekek légellenállás-javító borítása, ez is hozzájárul a 600 kilométer feletti hatótávolsághoz
A beltér is kellően futurisztikus, mindemellett a gyártó ígérete szerint környezetbarát és ergonomikus is lesz
egy Lightyear 0 információink szerint 250 ezer euróért vihető haza, ami nagyjából 100 millió forintnak felel meg.
Ráadásul a gyártási kapacitás is limitált, ami tovább nehezíti, hogy hozzájuss egy saját napelemes villany-négykerekűhöz, egyelőre. Hamarosan érkezik ugyanis a Lightyear 2 névre keresztelt polgáribb változat, amely 30 ezer euróért, azaz nagyjából 12 millióért kínálja majd a technológiát, várhatóan jóval puritánabb köntösben és jóval nagyobb darabszámban.Az újdonság ára borsos, de a közeljövőben bemutatnak majd egy olcsóbb alternatívát is a hollandok