Villanyautó-akkumulátor gyárat építhet a VW
Tízmilliárd euróból épülhet fel a Volkswagen akkugyára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2025-re a VW-konszern is évi egymillió - legalább részben - elektromos autót kíván értékesíteni, így hát nem is meglepő, hogy épít hozzá egy akkugyárat.
Tízmilliárd euró nagyon sok pénz, mintegy 3200 milliárd forint. Állítólag - a német Handelsblatt szerint - ennyibe kerülhet a Volkswagen által építendő akkumulátorüzem. A Volkswagen célja - a Tesla mintájára - az, hogy az egész konszern beszállítóktól függetlenül tudjon a jövőben mind több tisztán elektromos, illetve plug-in hybrid modellt előállítani. A Volkswagen persze még nem tart ott, ahol a Tesla a már épülő Gigafactory-vel, a hírek szerint a cégvezetésnél még csak "megfontolás alatt áll" az akkumulátor-gyár. Egyelőre a gyár helyszíne sem tisztázott, akár Németországban is lehet, de esélyes Kelet-Európa, illetve Ázsia is.
Nem meglepő, hogy a Volkswagen német munkavállalóinak érdekképviselete és a Volkswagen egyik fő részvényesének számító Alsó-Szászország tartomány amellett kardoskodik, hogy Németországban épüljön fel a gyár. Arra hivatkoznak, hogy az elektromos meghajtású kocsik gyártásához a belsőégésű motorral működő autókhoz képest a kevesebb alkatrész miatt kevesebb munkaerőre van szükség, így a villanyautók előretörése munkahelyeket fenyeget, és ezt a folyamatot valamennyire ellensúlyozni lehet az akkumulátorgyártás fejlesztésével.
Állítólag már június közepén bemutatja az első terveket a cég felügyelőbizottságának Matthias Müller vezérigazgató, aki a dízelbotrány után új irányba akarja fordítani a cégcsoportot. A fő célok közé tartozik az elektromos és hibrid meghajtású modellek kínálatának bővítése, a VW piacrészének növelése a villanyautók piacán. A konszern tavaly 67 ezer konnektoros autót értékesített, a többség persze nem tisztán elektromos, hanem plug-in hybrid volt. Ezt a számot 2025-re egymillióra akarják növelni. Ami azt figyelembe véve, hogy a konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, az MAN, a Porsche, a Scania, a SEAT, a Skoda, valamint a külön haszonjármű üzletágat is soroló Volkswagen, egyáltalán nem nevezhető irreális célnak.
Miként arról beszámoltunk, a német kormány május közepén elfogadta és a törvényhozás elé terjesztette a villanyautó-vásárlás ösztönzését szolgáló javaslatát, amely szerint elektromos autókhoz 4 ezer eurós, a plug-in hibridekhez 3 ezer eurós ártámogatás jár. Az állam és a gyártók által fele-fele arányban finanszírozott programmal az elektromos autók aránya a remények szerint elérheti a mintegy 500 ezer autót jelentő 1 százalékos arányt, aminek révén a kalkulációk szerint már állami segítség nélkül folytatódhat az elektromobilitás terjedése. A mintegy 600 millió eurós program mellett állami pénzből 300 millió eurót fordítanak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, ez várhatóan 15 ezer töltőállomás, köztük 5 ezer gyorstöltő berendezés telepítésére lesz elég. Minap írtuk, hogy a töltők telepítés már meg is indult, illetve van hír egyéb német akkumulátorgyár épüléséről is.