Vajon slágermodell válhat a Citroën városi autójából?
Nem csak a hajtáslánccal, az autó küllemével is azt sugallja a Citroën, hogy a C3 negyedik generációja egy teljesen új irányt hoz a modell életében. A harmadik nemzedéknél sokkal szögletesebb formákkal büszkélkedhet az ë-C3, és természetesen az új emblémát is megkapta.
A kifutó C3 modellekhez képest valamivel nagyobb lett: 19 milliméterrel hosszabb, 6 milliméterrel szélesebb, 1,57 méteres magassága pedig ugyancsak veri az elődöt
Mivel immár semmi szükség a hűtőmaszkra, az autó elején szabadabban dolgozhattak a formatervezők. A fényszórók C-alakú elrendezése ötletesre sikerült
Hátulra egy szolid légterelő is jutott
Akár 17 colos felnikkel is elérhető
Az utastérben nem estek túlzásba a tervezők, de összességében igényes belső teret kapott. A Citroëntől már megszokott módon az óracsoportot csak egy keskeny képernyő helyettesíti, míg a műszerfalat a mai trendeknek megfelelően a 10,25 colos multimédiás kijelző uralja. Jó hír a fizikai gombok kedvelőinek, hogy nem integráltak minden funkciót a központi képernyőre, a klímakonzol továbbra is külön vezérelhető.
A Citroën előszeretettel alkalmazza a felül és alul is lecsapott kormányt, így az ë-C3-ba is ez került
Megmaradt a fizikai gombokkal vezérelhető klímakonzol
A magasabb karosszéria miatt a hátul utazóknak az átlagosnál 20 milliméterrel több lábtér jut, míg az első ülésen már 100 milliméterrel terebélyesebb a helykínálat
310 literes a csomagtér, a hátsó ülések 60:40 arányban dönthetőek
A Stellantis Smart Car Platformjára épülő modell legfontosabb részlete azonban a lemezek alatt lapul. A karosszéria mozgatásáért egy 113 lóerős villanymotor felel, amely kizárólag az első kerekeket hajtja, és 11 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órára az autót. Az energia tárolását egy 44 kilowattórás akkumulátor végzi, amely 320 kilométerre elég hatótávot képes tárolni a WLTP ciklus szerint. A 7 kilowattos töltőkkel négy óra alatt, míg villámtöltőkön kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel az akkumulátor 20-ról 80 százalékra.
320 kilométert képes megtenni két töltés között
A márka a közleményében 23 300 euróra árazta be a villanyautót, amely mai árfolyamon 9 millió forintos árcédulát jelentene, de magyar ár egyelőre nincs hivatalosan, így pontosan nem tudni, hazánkban mennyiért lesz kapható az ë-C3.
A magasabb felszereltségi szinteken kéttónusú fényezés is kérhető
Felkészül Fiat Panda. Kíváncsi vagyok, hogy ezen a platformon is lesz lágy hibrid verzió. Az Euro7 lazítás miatt érdemes lehetne ilyen verziót is piacra dobni.