Villany-Nissan, amit benzinmotor hajt? Íme a Qashqai e-POWER!

Fizetett hirdetés

Amikor a benzinmotor csak generátor: kipróbáltuk a Nissan Qashqai különleges hibridváltozatát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautózás azonnali, tetemes nyomatékkal járó vezetési élményét keresed, csak épp az extra tömeg és a hatótávpara nélkül, modern és vagány crossover köntösben? Íme a válasz a kérdésedre, a Nissan Qashqai e-POWER!

Hirdetés
A Qashqai név sokaknak egyenlő a crossoverrel, hiszen a típus tagadhatatlan népszerűsége már a 2006-os bemutatkozása óta töretlen. A harmadik generációval azonban nem csak az eddigi legvagányabb és leglátványosabb formatervét kapta meg, hanem egy olyan hajtásláncot is, amely legalább ennyi különlegességet rejt. Az e-POWER ugyanis teljesen másfelől közelíti meg a hibridséget, a benzinmotor és a villanymotor kombinálása helyett kizárólag villanymotorral hajtja az első kerekeket, a japán fejlesztésű, 1,5 literes erőforrás pedig csakis generátorként üzemel. A 158 lóerős benzinmotor meglepően finoman jár, rezonanciája az utastérbe nem jut el, ilyen kiegyensúlyozott háromhengeressel ritkán találkozni. Ez részben annak is köszönhető, hogy az erőforrás változó kompresszióval üzemel, amely a járáskultúrája mellett a teljesítményét és a fogyasztását is javítja. Nagy terhelésen ugyanis a különleges főtengely-megoldásának köszönhetően képes megnövelni a maximális sűrítést a hengerekben némi extra lóerőért, míg óvatos használatnál vissza tud venni a kompresszióból a takarékosság és a kényelem érdekében.

A benzinmotor nincs kapcsolatban a kerekekkel, ezért mindig hatékonyan üzemel, pontosan azon a fordulatszámon, ahol a lehető legkevesebb veszteséggel tudja a kellő mennyiségű áramot előállítani a villanymotornak.

Csomagként vizsgálva az egész élmény nagyon különleges. A fogyasztás terén akár a hagyományos hibridek értékeit is képes hozni, ám ha erő kell, akkor azonnali gázreakcióval és villanyautósan, bármikor elérhető 330 newtonméteres forgatónyomatékkal indul meg. Állórajtból 7,9 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, végsebessége pedig 170 km/óra, mindezt a nehéz akkucsomag helyett mindösszesen 1,97 kilowattórás pufferakkumulátorral. A Qashqai e-POWER méreteihez és bonyolult technikájához képest könnyű, hiszen alig lépi át az 1,6 tonnát. Ezzel a villanyautós élmény mellé remek kezelhetőséget kínál a kanyarokban is, futóműve pedig sikerrel találja meg a stabilitás és a kényelem közti egyensúlyt.
Hirdetés
Számomra külön pozitívum volt, hogy a CVT váltós hibrideknél jóval kulturáltabban bánik a fordulatszámmal, csak ritka esetben bőgeti fel a motort, és azt is kizárólag komoly gázadáskor teszi, amikor még indokoltnak is hat az orgánuma. Egyéb esetekben a digitális műszeregység nélkül szinte követhetetlen lenne, hogy mit csinál a technika, annyira finoman indul el és áll le a korrektül hangszigetelt erőforrás. Befolyásolni természetesen lehet, egy gombnyomásra kapcsolható ugyanis a Nissan e-Pedal Step, amely jelentősen megnövelt rekuperációt ad, illetve néhány kilométerre még akár EV módba is kapcsolható az autó, amennyiben bármilyen okból néma, vagy emissziómentes közlekedésre lenne szükség. Természetesen ezeket az utasításokat is követhetjük a kijelzőn. És ha már a digitális műszeregységnél tartunk, érdemes körülötte is nézelődni: kiváló anyagokba csomagolt, remekül elrendezett, letisztult, visszafogott, mégis már-már prémiumérzetet keltő beltér veszi körül az említett képernyőt. jár a ProPILOT intelligens parkoló asszisztens, illetve a 10,8 colos, szélvédőre vetített kijelző, valamint Bose audiorendszert is találunk az autóban. Az infotainment gyors, a kezelőszervek elhelyezése és működése is logikus, a fűthető bőrkormány kiváló fogású, ráadásul a nappabőr ülésgarnitúra is kellemes meglepetést okozott. Ez utóbbi nem csak fűtést és masszázst, de még memóriafunkciós elektromos állítást is kapott, ami a tükrök pozícióját is menti az üléssel együtt, illetve leállításkor automatikusan hátrakúszik, hogy még könnyebb legyen a ki- és beszállás.
Hirdetés
A térérzet remek, amelyre a hatalmas panorámatető is rátesz egy lapáttal: a végeredmény egy tágas, meglepően világos utastér. A kárpitok miatt szükség is van a fényre, hiszen a fekete és sötétkék elemek fúzióját csak így élvezhetjük ki igazán. A hátsó sorban is hasonló anyagminőség jár a két USB töltőaljzat, a pohártartós kartámasz és a középső szellőző mellé. Természetesen a hátsó lábtérre sem lehet panasza senkinek, ám ez már az autó külső méreteit elnézve is egyértelmű: az új Qashqai 4425 milliméteres hosszához 2665 milliméteres tengelytávolság, 1835 milliméteres szélesség, illetve 1625 milliméteres magasság társul. Éppen ezért azon sem kell meglepődni, hogy a Qashqai e-POWER csomagtartója is tágas, bár a viszonylag alacsonyra csukódó kalaptartó miatt a számok itt is megtévesztőek, mindösszesen 455 litert ír ugyanis a katalógus. Ennek ellenére a valós kapacitásával nincs probléma, ahogy a kombinálhatóságával sem: akár 1415 literes rakteret is kaphatunk a hátsó ülőhelyeket feláldozva. A Qashqai e-POWER technológiája, az elektromos hajtás hatékonysága tehát főként városi, elővárosi használat során érvényesül, illetve mindez a fékerő visszanyerésével tovább javítható. Autópályán viszont kicsit megemelkedik a fogyasztása, ám ne feledjük, hogy azért mégiscsak 190 lóerőt kapunk 330 newtonméterrel, ami még manapság is megsüvegelendő teljesítmény. Összességében a különleges technikájával, a közel prémiumautós extralistájával, illetve tágas utasterével az ára is a helyén van. Az általunk próbált Tekna+ felszereltséggel és fekete tetővel sem éri el ugyanis a 18 milliót. Ráadásul maga a Qashqai már 11 millió forint alatt indul Visia csomaggal, ami alapáron adja a LED-fényszórókat elöl és hátul, a klímát, az adaptív tempomatot intelligens sávelhagyás-gátlóval, illetve gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő vészfékező rendszert. Maga az e-POWER hajtás csak a második, Acenta felszereltségi szinttől rendelhető, így egy hajszállal 14 millió forint alatt indul.
Árak
Tesztmodell alapára
17 149 000 Ft (2023.03.29.)
Tesztautó ára
17 539 000 Ft (2023.03.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE)
Nyomaték:
330 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.90 s
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5.3-5.4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4425 mm
Szélesség:
1835 mm
Magasság:
1625 mm
Saját tömeg:
1612 kg
Össztömeg:
2180 kg
Tengelytáv:
2665 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
455 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
960-1010 mm
Belmagasság hátul:
990 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
53 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1070 mm
Csomagtér hossza:
880 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1640 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
330 Nm
Teljesítmény:
140 kW (190 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.90 s
CO2-kibocsátás:
120-122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5.3-5.4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7.3 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.04.01. at 13:16
    Permalink

    Értem én, hogy e Power meg minden, de 18 mill. egy kvázi alsó középkategóriás divatautóért??!!
    Akku “nincs” benne, akkor mitől ilyen drága?
    Az autópályán fogyasztás mennyi?
    Kb 7-8 literre saccolom.

Vélemény, hozzászólás?