Mellőzi a hibridhajtást az Acura NSX GT3 versenyautó, a 3,5 literes duplaturbós blokk viszont maradt az eredeti
Lehet akármilyen ferdén nézni a
Honda/Acura új NSX-ére, biztosak vagyunk benne, hogy sorra fogják vele gyepálni a konkurenseket. A versenypályákon viszont más felállásban indul, oda nyersebb gép kell az utcainál. Dobták a komplett hibridrendszert, csak a 3,5 literes V6-os duplaturbós maradt, ahogy benne is minden, a hengerfejektől, a hajtókarokon át a szelepekig a legtöbb alkatrész gyári. Az NSX GT3 viszont teljesen egyedi külsőt kapott, csak formájában emlékeztet az alapra.
Szerencsére még fóliázás nélkül megmutatták, minden versenyautónak így kéne kinéznie. Elképesztően látványos a nyers karbonszálas karosszéria, főleg ekkora szárnnyal párosítva
Komplett szénszál erősítésű műanyag burkolati elemekből állították össze a külsejét, benne bukócső, versenyülés, minden, ami kell. Persze a sorozatgyártásúhoz képest jelentős a különbség a külsején, a megfelelő leszorítóerő érdekében. A GT3-as kocsikon megszokott hatalmas hátsó szárnyat és több kisebbet is kapott, például az első sarkaira, és megvan a hatalmas hátsó diffúzor is. Az NSX GT3-asokat az Acura üzemében gyártják majd, Ohióban, az utcai NSX-ekkel együtt, a végső GT3-as homologizációról pedig a Honda Performance részlege gondoskodik majd Kaliforniában.
[i]„igaz nem lesz soha szobor”[/i] ez mit jelent, leáll az alkatrész-ellátásés nem lehet üzemképesen tartani? Nem sok NSX-et látok a ‘scouton, de ennyire azért nem lehet rossz a helyzet :))))
Mivel a Hibred rendszer Torque Vectoringgal alapeleme, valami jó oka lehet hogy kivették.
Gyanítom ez az ok a GT3 szabályokban keresendő, amelyek vagy nem engedik vagy nem kedveznek a villanyhajtásnak.
Elnézve a részvevőket gyanús hogy nincs köztük híbrid, de ez éppúgy igaz az utcai autókra is…
Ezt az autót az amerikaiak félig-meddig szinte magukénak érezhetik – nem csoda, hiszen tulajdonképpen miattuk született meg 1986-ban az Acura márka is. Biztos nem lesz olyan szobor, mint a régi, de ez nem a Honda hibája, hanem a koré, amiben élünk – a fogyasztói társadalom megásta a sírját a legendáknak. Ez nem márkafüggő tényező, hanem egy általános jelenség.