Villany helyett benzines turbómotorral jön a tajvani Luxgen5
Luxgen5, a tajvani luxuslimuzin
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elkészült a tavasszal bemutatott Luxgen Neora Concept sorozatgyártású verziója, elektromos hajtás helyett benzines turbómotorokkal.
A tajvani Luxgen bemutatta az év eleji Sanghaji Autószalonon még Neora Concept néven bemutatott elektromos luxuslimuzin végleges változatát Luxgen5 néven. Az A- és a C-oszlopok hátratolásával a tervezők maximalizálták a belső teret, egyben kupészerű tetővonalat alakítottak ki az autónak, amely így kitűnő, 0,28-as légellenállási együtthatóval büszkélkedhet.
A Neora elektromos hajtáslánca időközben köddé vált, a Luxgen5 1,8, illetve kétliteres VVT turbómotorokkal lesz kapható, melyek kifejlesztésében a Delphi és az Aisin is részt vettek. A hatfokozatú automata váltóhoz kapcsolt kétliteres turbó teljesítménye 170 lóerő, maximális nyomatéka 260 Nm, mellyel a 210 km/h végsebességű Luxgen5 8,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet.
A kisebb motor 150 lóerővel és 230 Nm-rel mozgatja az autót. A sima és csendes járás, valamint a motor élettartamának érdekében a motorblokkok belseje (mindkét egységnél) különleges felületkezelést kapott, ez utóbbinak részleteit azonban üzleti és technológiai titokként kezeli a Luxgen.
A cég a hTC-vel együttműködve fejlesztette ki az autó Android-alapú THINK+ telematikai és információs rendszerét. A 9 colos érintőképernyőn kívül a fő funkciók dedikált kezelőgombokat is kaptak, természetesen a navigáció és a Bluetooth telefonkihangosító is a THINK+ fennhatósága alatt állnak.
Az utastér modern formavilágú, leginkább talán a Honda megoldásaira emlékeztet, de különlegesség, hogy a modellek alapfelszereltségként kapják az információkat a vezető látóterébe, a szélvédőre vetítő HUD-ot. A Luxgen amúgy sem szenved hiányt modern elektronikus rendszerekből, automatikusan reteszel a kézifék, sok egyéb mellett került bele hegymeneti elindulást segítő berendezés, 360 fokban látó parkolókamera, az éjszakai vezetést segítő Night Vision hőkamera, holttér-figyelő rendszer és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés is.
A 2720 mm tengelytávú autó belterében a pakolás sem okozhat gondot, összesen 12 különféle tárolórekesz és nyolc pohártartó található benne, a középső könyöklőbe szerelt lyukak ráadásul hűthetők vagy fűthetők is. A raktér 2:3 arányban osztott dönthető hátsó ülésekkel növelhető.
Az európai forgalmazást is segítheti, hogy számtalan szimulált és valós töréstesztet is elvégeztek az autón. Utóbbiak szerint a jó általános biztonsági szint mellett a Luxgen5 orr-részét sikerült olyan finoman kialakítani, hogy gyalogosbiztonsági szempontból már az Európában 2013-ban bevezetendő második szintű teszteken is megállja majd helyét.
Már csak azt nem tudjuk, hogy mikor kerül piacra az új tajvani luxusszedán, de a cég már bejelentette, hogy fokozatosan újabb és újabb modellekkel szeretnék meghódítani az autóvásárlókat, így aztán a Luxgen5 piaci színre lépése sem várhat sokáig.
A Neora elektromos hajtáslánca időközben köddé vált, a Luxgen5 1,8, illetve kétliteres VVT turbómotorokkal lesz kapható, melyek kifejlesztésében a Delphi és az Aisin is részt vettek. A hatfokozatú automata váltóhoz kapcsolt kétliteres turbó teljesítménye 170 lóerő, maximális nyomatéka 260 Nm, mellyel a 210 km/h végsebességű Luxgen5 8,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet.
A kisebb motor 150 lóerővel és 230 Nm-rel mozgatja az autót. A sima és csendes járás, valamint a motor élettartamának érdekében a motorblokkok belseje (mindkét egységnél) különleges felületkezelést kapott, ez utóbbinak részleteit azonban üzleti és technológiai titokként kezeli a Luxgen.
A cég a hTC-vel együttműködve fejlesztette ki az autó Android-alapú THINK+ telematikai és információs rendszerét. A 9 colos érintőképernyőn kívül a fő funkciók dedikált kezelőgombokat is kaptak, természetesen a navigáció és a Bluetooth telefonkihangosító is a THINK+ fennhatósága alatt állnak.
Az utastér modern formavilágú, leginkább talán a Honda megoldásaira emlékeztet, de különlegesség, hogy a modellek alapfelszereltségként kapják az információkat a vezető látóterébe, a szélvédőre vetítő HUD-ot. A Luxgen amúgy sem szenved hiányt modern elektronikus rendszerekből, automatikusan reteszel a kézifék, sok egyéb mellett került bele hegymeneti elindulást segítő berendezés, 360 fokban látó parkolókamera, az éjszakai vezetést segítő Night Vision hőkamera, holttér-figyelő rendszer és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés is.
A 2720 mm tengelytávú autó belterében a pakolás sem okozhat gondot, összesen 12 különféle tárolórekesz és nyolc pohártartó található benne, a középső könyöklőbe szerelt lyukak ráadásul hűthetők vagy fűthetők is. A raktér 2:3 arányban osztott dönthető hátsó ülésekkel növelhető.
Az európai forgalmazást is segítheti, hogy számtalan szimulált és valós töréstesztet is elvégeztek az autón. Utóbbiak szerint a jó általános biztonsági szint mellett a Luxgen5 orr-részét sikerült olyan finoman kialakítani, hogy gyalogosbiztonsági szempontból már az Európában 2013-ban bevezetendő második szintű teszteken is megállja majd helyét.
Már csak azt nem tudjuk, hogy mikor kerül piacra az új tajvani luxusszedán, de a cég már bejelentette, hogy fokozatosan újabb és újabb modellekkel szeretnék meghódítani az autóvásárlókat, így aztán a Luxgen5 piaci színre lépése sem várhat sokáig.