A friss technika tesztelésére kiváló terep a Dakar-rali, egy kamionban nagyobb kapacitású tartályoknak is jut hely, így nincs gond a hatótávval
Nem csak a közúton, hanem a motorsportban is egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem. A Formula E mellett a Dakar Rally is egy zöld versengéssé válhat, a szervezők szeretnék, ha 2030-tól csak alternatív hajtású járművek mérnék össze a tudásukat. Az egyik ilyen versenyző egy francia kamion, ami az egyik első hidrogén-elektromos meghajtású jármű lesz az embert próbáló megmérettetésen.
Egy stadion nem a természetes közege, a párizsi focisták a pálya mellett nézték meg a járművet
A monstrumot egy francia startup készítette, és amolyan reklámként a Paris Saint-Germain focistái, köztük Lionel Messi is szemügyre vette a teherautót. A Gaussin névre hallgató cég szerint a jövő a hidrogénhajtású teherszállítóké, ezért nem csak a Dakarban gondolkodnak. A Szaúd-Arábiában rendezett megmérettetés remek lehetőség a technika tesztelésére, de reklámnak sem utolsó, a franciák közútra alkalmas szériát is terveznek. A Gaussin H2 névre hallgató jármű külsejéért az olasz Pininfarina stúdió fele, a kamion a lehetőségekhez képest egészen pofás.
A Gaussin H2 mellett más alternatív hajtású autó is rajthoz áll, a németek az Audi RS Q e-tront küldik a sivatagba. A 671 lóerős szörny hajtásáról egy villanymotor gondoskodik, az 50 kWh-s akkumulátor benzin elégetésével is tölthető. Ha épp nem lenne szabad konnektor a homokdűnék között, akkor a kétliteres turbós benzinmotorra lehet támaszkodni, ami generátorként képes áramot termelni, így nem okoz gondot egy 800 kilométeres etap teljesítése.
Az Audi elektromos autóval készül a 2022-es Dakarra, a hatótáv növelése érdekében a kétliteres benzinmotor generátorként funkcionál