Villantós A5-tel gázosít az Audi a Wörtherseen
Nem gáz a gáz - Audi A5 Sportback g-tron a Wörtherseere
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különleges módot választott az Audi, hogy elfogadtassa CNG hajtásait: tuningosra vett A5 g-tronnal készültek a Wörthersee fesztiválra.
Az Audi azon kevés autógyártók egyike, amely kitart a sűrített földgáz mellett. CNG iránti elkötelezettségükről legutóbb Rupert Stadler, az Audi vezére beszélt, aki szerint a gázos hajtás „[...] nagyon tiszta, bárhol tárolható, nagy hatótávot ad és 2-3 perc alatt utántölthető. Ellenben rossz kép alakult ki róla [...]” Ennek tudható be, hogy az A3 Sportback és A4 Avant után az A5 Sportback is kapott g-tron változatot. Utóbbi nyár elején kezdheti eladásait, valószínű a legkisebb számban eladott A5 modell lesz. Hogy ne feledkezzünk meg róla, az Audi úgy döntött, hogy egy spéci A5 Sportback g-tront tol be a német autósok legnagyobb éves találkozójára, a Wörthersee fesztiválra.
Míg az anyacég Volkswagen egy 410 lovas GTI és két GTE koncepcióval ejtett állakat, addig az ingolstadtiak a gázos hajtást próbálták menőbb, így talán sokak számára elfogadhatóbb formában tálalni. Az A5 Sportback g-tron valódi tuninggép lett, az igényesség határain belül, sötétszürke alapfényezéssel és domináns kék méhkasmintás mintával a hátsó félen. A g-tron kékje a fényszórókban, a féknyergekben és az apró feliratokban is visszaköszön, a hátsó lámpákat pedig mérgesebbre cserélték.
Erejét egy 170 lovas 2.0 TFSI szolgáltatja, amihez opciós S Tronic automatát párosítottak, hogy még menőbb legyen. A 19 kg földgáz tárolására alkalmas tankok a farban helyezkednek el. Háromrétegű masszív borításuknak köszönhetően strapabíróak, ütésállóak. Beavatkozásukkal mindössze 3,8 kg/100 km a fogyasztása, míg benzinnel 5,6 liter/100 km az átlag. Az optimizmusáról híres NEDC ciklus szerint akár 500 kilométert képes megtenni CNG üzemben, összesített hatótávja közel 950 km.