Villannyal vagy benzinnel jár jobban? – Citroën C4
Elektromosan is kapható az új Citroën C4. Vajon csábítóbb, mint a hagyományos?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagy újdonság a Citroën történetében az első elektromos kompakt modell, ami az új C4-ből készült. De milyen a hagyományos benzines mellett az újdonság?
Kétféle C4-et is próbáltunk az M5 Centertől, elsőre fel sem tűnik, hogy az egyik elektromos
Könnyen meghatározható irányba halad az autóipar; a jövőben valamilyen formában, de villanymotor fogja hajtani az autókat.
Érdekes és karaktere formákat kapott az új C4
Rendszámaik árulják csak el őket, az egyik teljesen elektromos, a másik hagyományos belsőégésű
A forma működik, élőben nagyon jó az összkép, ami főleg akkor nyer értelmet, amikor szembesülünk azzal, hogy nem ment a praktikum rovására.
A benzinesen persze van kipufogó, és mindkét vég igazi, egy dobból érkeznek, a felnik dizájnja is egyedi
4,3 méteres hosszával kompaktos, karakterével crossoveres és picit sportos a megjelenés, szerencsére a praktikumból nem áldoztak miatta
136 lóerős az elektromos, 130 lóerős a benzines, amihez itt automata váltót kapcsoltak, nem kérdés, melyik megy jobban: a nagyobb nyomatékú, fix áttételen keresztül hajtó elektromos
Mindenképp ledesek a fényszórói, dizájn tekintetében pedig könnyen személyre szabható, a kis kiegészítők színe is változtatható
Elegáns és kényelmes élettér, egyszerű vonások, nagy terek és ismert anyagok jellemzik
Megszokást és türelmet igénylő az automata váltó kapcsolója, a kijelzők képe szép, a menü a megszokott logikára épül, van Android Auto és Apple CarPlay lehetőség is
A zavartalan közlekedés és haladás tökéletes szinonimája az ë-C4, mely a legfürgébb és legkönnyedebben vezethető verzió is mind közül.
Kényelmes tömésűek az ülések, mindkét sorban rengeteg a hely, a vezetési pozíció kompaktos, mégis magasabban ülünk a hagyományos autókhoz képest
Progresszív futóművével lágyan siklik át az úthibákon, érezni alig, inkább csak hallani lehet
A zavartalan és egyszerű hajtás teszi igazán felhőtlenné a közlekedést a C4-ben, így mindenképp az elektromos verzió áll össze a leginkább miden tulajdonságát egybevéve.
Ellenben a külsővel, a C4 utastere meglehetősen letisztult. Elegáns formák, csinosan beépített digitális műszeregység és 10 colos multimédia, egyszerű középkonzol, egy billenőkapcsolóval és apró gombokkal irányítható automata váltóval. Élettérnek nem rossz, sőt, az eleganciába nagy mennyiségű praktikum is szorult. A kesztyűtartó fölött fiók, fölötte pedig tabletállvány várja az utast, a középkonzol pedig kétszintes tárolót és könyöklő alatti rekeszt is kapott. USB-csatlakozók, vezeték nélküli telefontöltés, Android Auto és Apple CarPlay, online szolgáltatások, alapáras vezetéstámogató rendszerek jellemzik az új C4-et, aminek felszereltsége már alapáron is igencsak gazdag. Hamarosan érkezik a belépő szintű benzines és dízelmotoros kivitel is, de egyelőre úgy tűnik, hogy az új C4 elektromos hajtással az igazi. Igaz, azt meg is kell fizetni: legolcsóbban 10,799, a tesztautót jelentő Feel Plus ellátmánnyal 13,599 millió forintért hozható el, míg a benzines és automata váltós tesója már 7,799, Feel Plus ellátmánnyal 8,399 milliótól. Aki tudja otthon tölteni, kiélvezi a zöld rendszám előnyeit (cégautó- és gépjármű-adómentesség, ingyenes parkolás), és jellemzően nem megy többet napi 250-300 kilométernél, az már ma is mindenképp az elektromossal jár jobban.Vezetni az elektromosat a legjobb, feltűnően jó a harmónia benne a benzines mellett, az 1,2-es fogyasztása viszont még automata váltóval is korrekt, a C4-ben pedig az a legjobb, hogy érdekes
Extrákkal növelt listaár | A tesztautó egyedi eladási ára | |
Citroën 1.2 PureTech 130 LE Aut. Shine | 9 294 000 | 8 499 000 |
Citroën ë-C4 Feel Plus | 14 734 000 | 12 999 000 |
Cikkünkhöz az új Citroën C4-eket az Emil Frey M5 Center szalonból kaptuk kölcsön. Köszönjük!
Hogyne…az a 4.5milla különbség kb 120e km, mire behozza az árát, és csak akkor ha az elektromosságot mindig ingyen szerzi be..ami nem valószínű..így inkább 150-200e km árelőnye van a benzinesnek. Ami ugye 5-8 év általában, addigra meg aki 10 milliós autót vesz úgy is lecseréli rég. Tehát NEM éri meg anyagilag, még akkor sem ha hozzáveszem a parkolást stb…
Hol lehet ingyen „tankolni” elektromosba?
Néhány esetben irreálisan drága az áram. Villánytöltés, gyorstöltés…
Jelenleg „csak” hozzávetőleg 400 helyen tudsz az országban ingyen tölteni.
Az Opel Szentgotthárd gyárában nemsokára, két év múlva megkezdik a 4 hengeres motorok gyártását. Remélem, hogy vége lesz a kis motoroknak.
Akkor probálj meg számolni a szervíz költséggel is és csak halkan mondom cégautónál a cégautóadó.
Plussz van aki napi 50-100-km et megy (ingázik) átlagban az évi 35000-km de én pl évi min 80-at.
És igen lehet olcsón tölteni mert vannak munkahelyek ahol a parkolóban van töltö és vannak olyan emberek akiknek othon is van wal-box. De az elektromosban nincs korrodáló,eltömödö katalizátor vagy részecske szürö,nincs meghibásodó befecskendezö rendszer,nincs kuplung (vagy kettöstömegü)vagy autómataváltó, És a használat utáni maradvány érték sem azonos.(tudod amikor majd elkéne adni de mennyit adnak érte.)
Szervízköltsége az elektromosnak is van, és egy benzines új autónak első 2-3 évben nem egetverő a szervízdíja.
Ha napi 100km megy naponta, annak heti 3 töltés kell legalább..és nem minden munkahelyen van ingyen töltő..nagyon nem. Arról nem is beszélve hogy ok van 2 és ha 5 kollegának van töltendő autója? Otthon ok, naponta feltölti de ahhoz napelemes rendszer kell, és máris hozzájön az autó árához + 2milla alsó hangon.
Persze sok alkatrész nincs benne, de nem tudjuk hogy lehet majd értékesíteni 10 évesen, lestrapált akkuval, és a csere nagyon drága lesz, nem beszélve a milliószám halmozódó káros akkukról
Maradványérték a villanynál is kevés lehet, egy leharcolt vacak aksis villany mennyit érhet 10-12 év múlva? Amikor márt sokat fejlődött addig a technika?
Félek hogy a világ tele lesz 8-12 éves eladhatatlan elektromos autókkal hamarosan..
Nem feltétlenül kell hozzá napelem. Ha nincs napelem akkor is töredéke az áramköltség az üzemanyagköltséghez képest.
Az elektromos autó esetében nagyon nehéz kimatekozni, hogy megéri-e vagy sem. Alapvetően biztosan nem éri meg, sok mindennek együtt kell állnia, hogy megérje. Leginkább csak cégautóként és napi 8-10 óra budapesti belvárosi parkolással. De ezeknek nem sok köze van magához az autóhoz hiszen adóból és parkolódíjból jön ki a megtakarítás.
Nekem inkább a használhatósággal van a bajom. Ezt már sokszor leírtam sok helyen. Lehet, hogy az év 300 napján tökéletesen kiszolgál, de a maradék meg szívás, csak jelentős kompromisszumokkal megoldható. Nemrég pl. családi okokból gy alakult, hogy egy nap kétszer kellett fordulnom Budapest és Szombathely között. Mi az anyámat csinálnék ilyenkor egy villanyautóval? Pont amikor az embernek gondja van és legnagyobb szükség lenne rá. Vagy hogy megyek el pl. nyaralni? Előre nézegetem, hogy hol van ilyen villanytöltő, és mikor kerülök majd sorra, hogy még órákig ott szobrozzak? Persze munkahelyen van töltő……. mennyi? Kettő? Egész odáig jó, amíg nem lesz 15-20 embernek villany vagy plug-in autója.
Szóval szerintem ez kizárólag második autónak jó ott is csak a parkolás, adó miatt.
Én egyelőre köszönöm nem kérem. Én ha beülök az autóba akkor oda akarok menni, ahol dolgom van, és ha fogytán az üzemanyag, akkor bármelyik sarkon beállok egy kútra és 1 perc alatt teletöltöm. Ha veszek egy j autót, akkor az egy évben 365 napon keresztül álljon rendelkezésemre.
Szerintem alakul ez a villanyautós történet de tényleg még csak azoknak akik tudnak otthon és/vagy munkahelyen tölteni. Szerintem a trendekből kiindulva 5-10 év és ez lesz az átlag. Visszafordulás nincsen azon a pontos már túl van az autóipar, hogy ebből legyen visszaút. Pilótanyelven szólva az elhatározási pontot már elhagytuk. Szerintem második autónak már tényleg jó. Mi is veszünk egy elektromosat másodiknak, de bevallom nem újat mert azt az értékveszteséget nem szeretném benyelni amit ezek elszenvednek amikor valóban kijön a tényleg tökéletesen használható technika.