Villannyal is menni fog a Citroën DS5

Citroën DS5 - hibrid SUV prémiumosan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alaposan belehúz a Citroën, legújabb DS modellje, a DS5 egyszerre összkerékhajtású és hibrid, de kellően prémiumos is.


E héten, a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be a Citroën legfőbb idei újdonsága, a nem titkoltan a Peugeot 3008-assal közös alapokra épülő DS5. Az ötajtós szabadidőautó 4,52 méteres hosszával és 1,85 méteres szélességével a C4 és a C5 közötti résbe érkezik, utastere a gyáriak szerint 5 felnőttet is kényelmesen utaztathat.
A DS5 nem csak kialakításával lesz különlegesebb a hasonló méretű Citroëneknél, hajtáslánca a márka első hibrid rendszerét hozza: 2,0 literes, 163 lóerős turbódízel motorja 6 fokozatú robotizált váltón keresztül az első, 37 lóerős villanymotorja számítógépes vezérléssel pedig a hátsó kerekeit hajtja – a DS5 így a 3008-asból már ismert Hybrid4 rendszerrel összességében 200 lóerős. Csomagterének aljába épített nikkel-fémhidrid akkumulátoraival 4-5 kilométeren keresztül teljesen elektromos üzemre is képes, de mindenképp igen takarékos és tiszta üzemű: kilométerenkénti szén-dioxid emisszióját 99 gramm alattinak ígérik.
A kiállításra vitt DS5 mai divat szerint LED-es fényszórókkal, szintén diódás fényekkel világított panorámatetővel, 20 colos alufelnikkel és a szalonokba érő verziókhoz is elérhető „óraszíj” mintázatú bőr kárpittal büszkélkedhet. Nem csak hajtáslánca, műszerfala és több beltéri eleme is mutat felismerhető azonosságot a Peugeot 3008-assal.
A jövő évtől rendelhető DS5-szériát 7,5 millió forint körüli alapárral ígérik, ami hibrid jellegéhez, divatos szabadidőautós karakteréhez, valamint takarékos üzeméhez mérten kedvezőnek mondható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Villannyal is menni fog a Citroën DS5

  • 2017.10.31. at 17:02
    Permalink

    Katona Mátyás kollega ismertetőjének az új csúcsmodell okkal hiányolt tulajdonságait szeretném én is kiemelni. Manapság a fizetőképes vevő a saját elképzelései szerinti autót szeretné megvenni, de szinte szándékosan felejtenek ki egy új típus „piacradobásakor” olyan /szerintem/ nagyon fontos tulajdonságokat, ami a Citroen esetében a nevet tényleg is világhírűvé tette. Ezeket a tradíciókat -pláne akkor- csak a Citroen tudta produkálni, azóta pedig csak a Mercedes-nél alkalmazták a hidropneumatikus rugózás elvét. /Drága szabadalmi díjak/.
    Szerintem sem ártott volna a „sportos” vezetési élménynek, ha az úgynevezett hagyományos felfüggesztés helyett,//ami -egyébként- szépen szétrázza a vezető agyát,// az út-egyenetlenségeket nagyon-érezhetően elnyelni tudó hydropneumatikát építik be.
    No, de mit értünk mi az üzletpolitikához!
    Első autóm 1971-ben–mondhatom büszkén,– egy 1967-es DS 21 volt. Nem az én akkori zsebemhez méretezett, de álmaim autója volt. Sőt, egy durrdefekt (140-nél) alkalmával a bal elsőbe a hydropneumatika az ÉLETEMET MENTETTE MEG!!!
    Szerintem lesz még még újabb modell, amibe ezt a rég bevált rendszert beépítik, csakhogy ez a „plusz” komoly milliókba is kerülhet az ezt váró potenciális vásárlóknak.
    Szóval, a „hajó”-érzés lesz még vásárló-fogó „újítás”!!! Mikor? Ki tudja.
    Üdvözlettel minden DS-értékelőnek Perjési József /[email protected]/

  • 2017.10.31. at 17:02
    Permalink

    Tisztelt Főszerkesztő Úr!

    Nagy meglepetéssel hallgattam a Klub rádió szerdai autós műsorában a Frankfurti Autószalonról tartott beszámolóját, különösen a DS5-ről szóló részét, miszerint a hidropneumatikus rugózás kényelmével csábít az új DS5.
    SAJNOS EZ NEM IGAZ. Magam is kinn voltam Frankfurtban és legalább fél órát töltöttem a DS5 körül, de még nyomát sem találtam a jellegzetes gömböknek a lengéscsillapítók végén. A gyári emberek ia elismerték, hogy hagyományos rugózást kapott a sportosság hangsúlyozására a DS5. Biztos a gyár is érzi a bakit, hiszen az eddig fellel egyetlen anyagban sincs szó a kerékfelfüggesztésről – vagyis ha hallgatunk róla, akkor mindenki azt hisz amit akar, vagy amit téves mondanak a rádióban.
    Elég lett volna a Citroennek bakizni, Önnek inkább szintén nem beszélni a olyanról, aminek nem járt utána.
    Az összes ott lévő CITROEN tulajdonos fel volt háborodva, hogy pont a zászlóshajó nem kapta meg az őt megillető „varázsszőnyeget”.

    Üdvözlettel

    Tóth Károly
    Aotókedvelő

Vélemény, hozzászólás?