Villannyal is menni fog a Citroën DS5
Citroën DS5 - hibrid SUV prémiumosan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alaposan belehúz a Citroën, legújabb DS modellje, a DS5 egyszerre összkerékhajtású és hibrid, de kellően prémiumos is.
E héten, a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be a Citroën legfőbb idei újdonsága, a nem titkoltan a Peugeot 3008-assal közös alapokra épülő DS5. Az ötajtós szabadidőautó 4,52 méteres hosszával és 1,85 méteres szélességével a C4 és a C5 közötti résbe érkezik, utastere a gyáriak szerint 5 felnőttet is kényelmesen utaztathat.
A DS5 nem csak kialakításával lesz különlegesebb a hasonló méretű Citroëneknél, hajtáslánca a márka első hibrid rendszerét hozza: 2,0 literes, 163 lóerős turbódízel motorja 6 fokozatú robotizált váltón keresztül az első, 37 lóerős villanymotorja számítógépes vezérléssel pedig a hátsó kerekeit hajtja – a DS5 így a 3008-asból már ismert Hybrid4 rendszerrel összességében 200 lóerős. Csomagterének aljába épített nikkel-fémhidrid akkumulátoraival 4-5 kilométeren keresztül teljesen elektromos üzemre is képes, de mindenképp igen takarékos és tiszta üzemű: kilométerenkénti szén-dioxid emisszióját 99 gramm alattinak ígérik.
A jövő évtől rendelhető DS5-szériát 7,5 millió forint körüli alapárral ígérik, ami hibrid jellegéhez, divatos szabadidőautós karakteréhez, valamint takarékos üzeméhez mérten kedvezőnek mondható.
Katona Mátyás kollega ismertetőjének az új csúcsmodell okkal hiányolt tulajdonságait szeretném én is kiemelni. Manapság a fizetőképes vevő a saját elképzelései szerinti autót szeretné megvenni, de szinte szándékosan felejtenek ki egy új típus „piacradobásakor” olyan /szerintem/ nagyon fontos tulajdonságokat, ami a Citroen esetében a nevet tényleg is világhírűvé tette. Ezeket a tradíciókat -pláne akkor- csak a Citroen tudta produkálni, azóta pedig csak a Mercedes-nél alkalmazták a hidropneumatikus rugózás elvét. /Drága szabadalmi díjak/.
Szerintem sem ártott volna a „sportos” vezetési élménynek, ha az úgynevezett hagyományos felfüggesztés helyett,//ami -egyébként- szépen szétrázza a vezető agyát,// az út-egyenetlenségeket nagyon-érezhetően elnyelni tudó hydropneumatikát építik be.
No, de mit értünk mi az üzletpolitikához!
Első autóm 1971-ben–mondhatom büszkén,– egy 1967-es DS 21 volt. Nem az én akkori zsebemhez méretezett, de álmaim autója volt. Sőt, egy durrdefekt (140-nél) alkalmával a bal elsőbe a hydropneumatika az ÉLETEMET MENTETTE MEG!!!
Szerintem lesz még még újabb modell, amibe ezt a rég bevált rendszert beépítik, csakhogy ez a „plusz” komoly milliókba is kerülhet az ezt váró potenciális vásárlóknak.
Szóval, a „hajó”-érzés lesz még vásárló-fogó „újítás”!!! Mikor? Ki tudja.
Üdvözlettel minden DS-értékelőnek Perjési József /[email protected]/
Tisztelt Főszerkesztő Úr!
Nagy meglepetéssel hallgattam a Klub rádió szerdai autós műsorában a Frankfurti Autószalonról tartott beszámolóját, különösen a DS5-ről szóló részét, miszerint a hidropneumatikus rugózás kényelmével csábít az új DS5.
SAJNOS EZ NEM IGAZ. Magam is kinn voltam Frankfurtban és legalább fél órát töltöttem a DS5 körül, de még nyomát sem találtam a jellegzetes gömböknek a lengéscsillapítók végén. A gyári emberek ia elismerték, hogy hagyományos rugózást kapott a sportosság hangsúlyozására a DS5. Biztos a gyár is érzi a bakit, hiszen az eddig fellel egyetlen anyagban sincs szó a kerékfelfüggesztésről – vagyis ha hallgatunk róla, akkor mindenki azt hisz amit akar, vagy amit téves mondanak a rádióban.
Elég lett volna a Citroennek bakizni, Önnek inkább szintén nem beszélni a olyanról, aminek nem járt utána.
Az összes ott lévő CITROEN tulajdonos fel volt háborodva, hogy pont a zászlóshajó nem kapta meg az őt megillető „varázsszőnyeget”.
Üdvözlettel
Tóth Károly
Aotókedvelő