Villamosítással, új dizájnnal próbáltuk ki a friss 5-ös BMW-t
Változott a vezethetőség és a hatékonyság, de még mindig nagyon BMW - BMW 5-ös bemutató
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új 5-ös szinte minden verziójában könnyű hibrid rásegítés dolgozik, de a villamosítási hullámban a BMW-nél nem felejtették el, honnan jöttek, így a friss modell is kellően sportos.
A 7-eshez igazították az 5-ös küllemét, szerencsére a vesék nem lettek sokkal nagyobbak
A lézer technológiás fényszórók akár 650 méterre is elvilágítanak, a kék berakás lehet fekete is
Alaposan átfésülték a 2020-as frissítésre, az új 5-öst könnyű lesz megkülönböztetni a négy évvel ezelőtt bemutatott verziótól.
Az optikai szélesítésen volt a hangsúly, teljesen megváltoztak a vesék és a lámpák formái. Itt még megmaradtak a horizontálisan formázott rácskereteknél, a lámpák vonásában mégis a 7-es és az X7 sejlik fel. A fényszórók mindenképp ledesek, a tesztautón pedig lézer technológiásak, ezért kék a felső részük, ez egyébként most újdonságként feketében is kérhető az M Performance katalógusból. Hátul is játszottak a lámpákkal, látványos a változás a sötét kontúrral húzott lámpatestekkel. Új lökhárítók, felnik és fényezések is érkeztek. Öt új árnyalat került be a kínálatba az X5-nél bemutatott Phytonic kék új verziójával és ezzel a szürkével együtt, melyet Bernina szürkének hívnak.Hátsó lámpáinak mintázata is változott, optikailag ezzel is szélesebbre húzták az 5-ös hátulját
A legnépszerűbb dízelmotor a 20d, alaposan körbevették hangszigeteléssel, de így is zajos kívülről
Kellemes csalódás, hogy az 5-ös sorozatból idén a legtöbb 530e-ből, vagyis a konnektoros hibrid változatból kelt el.
Majd az 520d és 530d dízeleket találjuk a második és harmadik helyen. A friss 5-ös színekben most nagyot dob az eddigiekhez képest. Az 530e tesztautó, melyet hamarosan hosszabb tesztnek is alávetünk, már az új M Sport fékekkel érkezik, mely most először pirosra fényezett féknyergekkel is elérhetővé vált. Az 530e külsőleg semmiben sem különbözik jelentősen a nem konnektoros 5-ösöktől, de egy új, kis légellenállású felniszettel különlegessé tehető a megjelenése. Az M Sport felszereltségű 520d, melyet az első rövid próbakörre kaptunk, az új sportos lökhárítókkal és Shadow Line fekete kiegészítőkkel szerepel, melyek a hajtáshoz hasonlóan népszerű opciók az 5-ösnél.Az egyik legrégebbi modell a kínálatban, a belső mégis egészen friss, úgy is, hogy kevés újdonságot kapott
Nincs kapcsolója már a stop-startnak, a multimédia 12,3 colos kijelzőt is kaphat
Az Alcantara és szövet kárpit kombináció az M Sport ülésekkel szintén népszerű, az ülőlap kicsit szűk, az átlagosnál nagyobb termetűeknek nem biztos, hogy kényelmes
Mindenképp könnyű hibrid, már gurulásnál is leállítja a belsőégésű motort, de hajtani nem tud a villannyal, rásegíteni viszont igen
A 20d még mindig kicsit karcosan szól egy selymesen duruzsoló sorhatos 30d-hez képest, de továbbra is a legnépszerűbb dízel kivitel a négyhengeres.
Miután az utastérben, pláne, ha halk zene szól, egyáltalán nem is hallani a motor hangját, és az ereje is tisztességes. 190 lóerő és 400 Nm nyomaték több mint dinamikusan mozgatja az 5-öst, itt pedig xDrive rendszert is kaptunk, mely még annyira sem hozható ki a sodrából, mint korábban, érzésre sokkal hamarabb kapcsolódik be a hajtásba az első két kerék. Az új adaptív kormánymű szintén feltűnő, mely tempó és menetmód függvényében nagy mértékben beleszól abba, hogy mennyit kelljen tekerni a sportkormányon. Villámgyorsan vált a nyolcfokozatú ZF automataváltó, mely már szériában jár az 5-öshöz és a sportos karakterhez továbbra is tökéletes.Továbbra is kiváló arányú limuzin az 5-ös, amiből a plug-in hibrid a legnépszerűbb Magyarországon
Városi használatra nem épp a 20d való, de ezzel is bőven 7 liter alatt tud maradni a fogyasztás városban
Míg az erősebb verzió nagyjából 54 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, addig a négyhengeres benzinmotoros 292 lóerős 530e akár 67 kilométerre is képes lehet.
Újdonság az 530e esetében, hogy xDrive összkerékhajtással és kombi, Touring karosszériával is elérhető. Vezetéstámogatók terén is van újdonság, a sávtartó hangolásán változtattak, párhuzamos közlekedés esetén a belső sávban haladva annak bal oldalán tartja az autót, a külső sávokban viszont jobbra tart, ezzel is hozzásegítve torlódás esetén a mentő, tűzoltó könnyebb haladását. Az új 5-ös BMW indulóára 14 750 000 forint, a legnépszerűbb dízel, az 520d 15,3 millióról indul, a jelenlegi legnépszerűbb kivitel, az 530e pedig 18 120 000 forintról.Touring és sorhatos benzines is lesz a plug-in hibridből, egyelőre nem egyszerre, valamint összkerékhajtású is