Világuralomra törne a Peugeot?

A PSA állítólag egyre közelebb kerül a világ meghódításához

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jean-Philippe Peugeot nyilatkozott világmegváltó terveiről, amihez szerinte az Opel felvásárlásával egyre közelebb kerültek.


Lassan egy hónapja már, hogy a bizonyos 2,3 milliárd dolláros üzlet keretében, a PSA felvásárolta a GM-től az Opel/Vauxhall divíziót. Nem volt kérdés, hogy még sokat fogunk hallani korunk egyik legkomolyabb autóipari változásáról. Most a PSA-csoport egyik oszlopos tagja, Jean-Philippe Peugeot nyilatkozott az Opel megszerzésével kapcsolatban, hiszen szerinte így közelebb értek globális terjeszkedési terveik eléréséhez. "A felvásárlással a PSA lépésről lépésre közelebb kerül a világ meghódításához. Ez továbbra is fontos célja a csoportnak." - mondta Mr. Peugeot.
Hirdetés

Az oroszlános franciák jelenleg mindössze 22,19 százalékos részesedéssel rendelkeznek a PSA-csoporton belül, ám ez így is a legnagyobbnak számít. A kínai Dongfeng Motornak és a francia kormánynak is 13,68% részesedése van egyébként. A világuralomtól természetesen még messze áll a PSA, viszont okos döntés lehet felkészülni a cégek egybeolvasztási időszakára, ami a világra már most oly jellemző. Egyelőre olyan terveket szőnek, hogy egyetlen piacra legalább 3 millió példányt tudjanak gyártani. "Minden nagy autógyártó legalább hárommillió darabot gyárt a fontosabb piacaira. Az Opel pedig ott erős, ahol a PSA nem az." - említette Jean-Philippe Peugeot, aki azt is hozzátette, hogy például Németországban több autót ad el az Opel, mint a Peugeot, a DS és a Citroën együtt. Az Egyesült Királyságban szintén ez a helyzet, csak ott a Vauxhall ad el több autót, mint a PSA márkák.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

14 thoughts on “Világuralomra törne a Peugeot?

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Zöldike, b+, a legnagyobb tök vagy ezen az oldalon – nem tudom, hogy az AN-en kívül hol kommentelgetsz még, de valószínűleg ugyanúgy kib***od a biztosítékot ott is, mint itt:) Arról nem is beszélve, hogy bődületesen naív vagy és részrehajló. A továbbiakban próbáljuk már meg egymást ignorálni, ha lehet, mert csalán vagy a s***emben, de tényleg:) Buta alak. Pfff…

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Azért mert nálunk nincsenek annyire előtérbe helyezve még léteznek francia cégek.

    Csak a tisztesség kedvéért, néhány „dilettáns” a maga ipari területén világszinvonalú cég: Michelin, Faurecia, Valeo, Catia, Ubisoft, Acoem, Ateq, Sic Marking, Imaje, Areva, Alstom, Dassault, Benetou, STX France, Potain, Poclain,Kuhn, Manitou, Pellenc, Braud, Essilor, Salomon, Millet, Saint Gobain, Petzl, Schneider Electric, ELF, Flender, Dedietrich, Mavic, Look, Mauviel, Parrot , stb.

    Nem beszélve a szolgáltatási szektorban lévő szintén globális cégekről.

    Tény, hogy nem akkora hatalom a fémiparban mint a német, japán, USA, de ennek van történelmi, földrajzi és ásványkincs okozata. Mindig is innovativak és az újra nyitottak voltak rengeteg tudóst, fizikust, kémikust adtak a világnak, nem egy hülye nép.

    Kicsit máshogy gondolkodnak , mást tartanak fontosnak, nem egy szolga nép, hogy egésznap csak a munkán járjon az esze – élni is kell tudni. és igen voltak mellényúlásaik az autóiparban is de igyekeznek, fejlődnek és szerintem ez becsülendő, ennyi.
    Aki meg zsigerből utálja őket annak persze tökmindegy mi az érem másik oldala.

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    „Az oroszlános franciák jelenleg mindössze 22,19 százalékos részesedéssel rendelkeznek a PSA-csoporton belül”

    A Peugeot családnak ugyanúgy 13,68% részesedése van a PSA-ban mint a francia államnak és a kínai állami Dongfengnek, csak a szavazati jogokból van nagyobb részesedésük.
    A francia állam átmenetinek nevezte a tulajdonrész birtoklását, kérdés azt ki szerzi majd meg. A másik két fő tulajdonos közül alig kérdéses, ki tud dollármilliárdokat mozgatni….
    Egy rendbe szedett, tőkeerős kínai tulajdonossal elérhető lenne a Toyota -Volkswagen árbevételi szintje.

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Annyiban Rómeónak igaza van, hogy a franciák nem éppen a megbízhatóságukról híresek autóik által. Nekünk volt a rokonságban PSA konszernes autó kettő is, újként vették, de átváltottak japánra, mert sok bajuk volt.

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    A Citroen igen jól fut Kínában. Az Opel egyáltalán nincs jelen, viszont a Citroen hálózatára építhet, így a két márka erősebb együtt. A francia márkacsoport elég erős Afrikában és a közel-keleten és Latin-Amerikában is. Az USA piaca sem a PSA sem az Opel számára nem igazén optimális, ahhoz hogy előrelépjenek a globális ranglistán az Opel segíteni fog…

    A második pont alatt előadott marhaságodat inkább nem kommentelem. Tipikusan az előítélettel pótolod az ismereteid, soha nem volt közöd PSA modellhez, de nagyon osztod az észt…

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Nem gondoltam, hogy majd bármit is meg kell magyaráznom, de akkor nosza, rajta:

    1. Világuralmat említ a cikk. A világba szerinted nem tartozik bele az USA és Kanada? Az a két piac, ahol nincsenek jelen a ’90-es évek eleje óta? És ez hagyján – az Opel a világ mely részén tudta komolyan letenni a névjegyét Európán kívül? Úgy értem, hogy mint OPEL a villámos emblémájával, és nem mint Buick – az más tészta. (A Buick nem lett a PSA-é, ébresztő!) A világ mely részén igazán népszerű a Citroen márka? Nem úgy látod, hogy nem igazán nagy sikersztori eddig a DS almárka? Ugye, megannyi a kérdés, de szükség lenne válaszokra is…

    2. A PSA-nak a legfőbb dolga az lenne, hogy visszaszerezze a vevők bizalmát. Ezt sikeresen elvesztették az ótvaros kotláikkal, amikkel évtizedeken át „kápráztattak el” minket. Nem extravagancia kell, meg avantgárd, hanem mindenek előtt MINŐSÉG. Ehhez képest most az övék lett az Opel, és „merjünk nagyot álmodni” alapon jártatják a szájukat, hogy a világ az övék lesz… Nem a japánoké, a németeké, az amerikaiaké vagy a koreaiaké, hanem az övék. Most őszintén, ezt nem találod k***a viccesnek?:) Tudsz egy olyan dolgot is mondani, ami francia, nem a gasztronómiához kapcsolódik és világhírű?:)))

    Johnny English jól mondta: „A franciák csak egy dolgot tudnak vendégül látni: egy inváziót.”:)

    Úgy tömören ennyi:)

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    MINDENIK NYUGODJON MEG
    2020-ig nem nyúlnak hozzá az Opelekhez nincs gyár zárás
    az paletta elég fiatal megkel várni a piac reagálását
    meg van is más feladata a franciáknak

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Itt szakadok a röhögéstől már hosszú percek óta!:))) Olyat fognak ezek a dilettánsok zakózni az észak-amerikai piacon, hogy a fal adja a másikat:)

    Egyék meg szépen, nyugodtan a mai csigaadagjukat és próbáljanak meg két lábbal a földön maradni. A túlzott önbizalom sosem állt messze a galloktól és szinte mindig nagy pofáraesés lett az eredmény. Megsúgom, most sem lesz ez másként:) Nem baj, nagyon kellemes perceket szerzett nekem ez a cikk. A könnyeimet törölgetem:)

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Eltérő igények. Igen ez a valóság.
    Hiába van a Hondának Acurája ha Európában a Legend is eladhatatlan sőt az Accord is mert be van skatulyázva az emberek szemében a Civic-Jazz szintre.
    Igazi Németautó csököny mánia van Európában. Nem technikai hanem szimpla csököny.
    Igazából az európai embernek fingja nincs az autókhoz és technikai hátterükhöz, ők a dizájnt meg a nevet veszik meg amitől azt várják jobb legyen az előző ugyanazon tipusú márkájú autójuknál. Sőt még fröcsögnek is színvonalról mikor minőségÉRZETET vesznek nem minőséget.
    A GM kinyírta saját magát, az USA meg kirántotta a szarból és ezért vannak elvárások, szerintem az opelt is ezért adták el valójában.
    Kb RÁBA gyár szint annyi különbséggel hogy itt az állam ugyanúgy kirántja az adónkból az elavult technikát gyártó vállalatot fejlesztés címszó alatt, ami folyamatosan elveszti a piacait, mégis megmentik mert így van mire elírni a csúszópénzt.

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Természetesen nem akarom megkérdőjelezni a GM kapacitását. Mindazonáltal alapjában véve eltérő igényekre kell fejleszteni az USA/Orosz/Közel kelet és az EU/Japán/Kínai piacokon. Ezért bukott ki a Camry a kontinensről és bukott az USÁ-ban az EU-Passat vagy az Auris. Vagy mindkét piacon az Accord / Acura.

    A kínai piacon a GM részben Opel modellekkel sikeres (Buick néven). Ezek a Buickok nem az amerikai fejlesztők munkájának a gyümölcsei. Ezeket pótolnia kell.

    A Volt egy elég nagy bukta lett. Valamiért egyik piacon sem szerepel jól…

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    Ezt úgy írod ide mintha amerikában nem is lenne fejlesztőrészlege a GM-nek.
    Pedig ha tudnád micsoda komoly volt régen a 70-es 80-as években olyan fejlesztésekkel amik most futnak az utakon.
    Igen most nem 10-20 évvel ezelőtt.
    Sajnos te is abba a hibába esel hogy innen európából nézed a dolgokat.
    Én a 90-es évek végén amerikában láttam olyan GM fejlesztői filmet amin elámultam.
    Aztán jött a Saab kinyírása fejlesztői részről, majd az opel felemelése (ami nem volt Saab szinten sem) pláne nem GM szinten, hanem európai németmánia szinten (olcsóbban többet) merthogy a GM fejlesztései csúcsszínvonalúak voltak csúcs rohadt drágán, polcra is tették őket. Jött is a Delphi olcsójános gyújtáskapcsolóival lett is híre, meg a többi szarral amit kiokádott magából fillérbaszó módon.
    A GM vezetés meg hála aggastyán felfogásának lerabolta a GM-et, vele együtt az összes útmutató technikával amit be sem mutattak soha.
    Én láttam azt a filmet, a németek akkoriban fasorban sem voltak.
    Úgyhogy kár ugatni, én is csak azt ugatom amit tudok.
    Különben szerinted a Bolt, Volt 500-as hatótávja szériaautóként nem színvonal? azt nem a németek tervezték!

  • 2017.10.27. at 20:25
    Permalink

    „Az Opel pedig ott erős, ahol a PSA nem az” Ez a legfontosabb, akármekkora hülyeségnek tűnt a Renault Nissan szövetség, ott is pont ez a földrajzi megosztottság volt a kulcs: sok közös van bennük ami gazdaságossá teszi a közös fejlesztéseket, és földrajzilag kiegészítik egymást.

    A GM pedig megint jól megszívatta saját magát, mert a kínai piacon taroló Buick jelentős mértékben támaszkodott az Opel modelljeire. Nem tudom hogy mennyire heylettesítik majd a Deawoo modelljei…

Vélemény, hozzászólás?