Világújdonságokkal jön az új Infiniti

Mercedes-motorokat és hibridhajtást is kap az Infiniti Q50

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány képpel és előzetes adattal bemutatkozott a német prémiumtriót és a Lexus IS-t forradalmi újításokkal támadó Infiniti Q50 sportszedán.


G37 helyett Q50. Azt már tudtuk, hogy az Infiniti egyszerűsít, s mostantól minden modell Q-val kezdődő nevet kap, de most itt az első példa is, hiszen a Detroiti Autószalonon leleplezték a Nissan prémiummárkájának új sportszedánját, amivel a japánok az Audi A4, a 3-as BMW, a Mercedes-Benz C-osztály, no meg a Lexus IS ellen mennek.
Hirdetés
A 4,78 méter hosszú, 1,82 méter széles, tiszteletreméltó 2,85 méteres tengelytávolságú Q50 így is visszafogott, konzervatív dizájnja sokkal modernebb a G37-esénél, szája, azaz hűtőmaszkja is jóval nagyobb, karakteresebb lett. Motorfronton két V6-os benzines biztosan lesz: egy 3,7 és egy 3,5 literes, utóbbi 360 lóerős és 520 Nm nyomatékú hibridhajtásba integrálva. Hallani még egy-egy kisebb, vélhetően Mercedes-eredetű négyhengeres benzinesről és dízelről is, Európában ezek révén lehet olcsóbb és népszerűbb a hátsókerékhajtású, elöl-hátul többlengőkaros felfüggesztéses és részben alumínium futóműves, opciósan 7 fokozatú automata váltóval szerelt újdonság.
A középkategóriás négyajtós egyik világújdonsága az elektromos - by wire, amúgy szabályozható rásegítésű és áttételű kormányzás, ami alapból az első kerekek és a kormány közötti mechanikus kapcsolat nélkül működik. Az Infiniti szerint a Direct Adaptive Steering rendszer gyorsabban juttatja el a kerekekig a sofőr parancsait, sőt, visszafelé is pontosabb és azonnali visszajelzéseket nyújt az út és az abroncsok viszonylatában.
A másik Infiniti-adu egy sávtartó automatika, de olyan, ami a keresztszélre, a nyomvályúkra és a ferde útburkolatra is fittyet hányva tartja sávon belül az autót. Az aktív zajelnyelő techmológia vagy az i-Keys rendszer is vevőcsalogató lehet azzal, hogy több vezető rögzített üléspozícióját, klímaprogramját, az érintőképernyős menün át a hifi, a navigáció és minden más beállítását is tárolni tudja, míg a hátsó üléssort az eddiginél tágasabbnak, kényelmesebbnek és könnyebben megközelíthetőnek ígérik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?