Némi RS hatás is tükröződik a hatalmas diffúzorokban
Mindig is értett a szép kombik rajzolásához az Audi, ezért kár lett volna, ha az A6 e-tron esetében nem készítik el az Avant változatot. Szerencsére tényleg így gondolkodtak Ingolstadtban, úgyhogy megérkezett az Audi A6 e-tron Avant, egyelőre koncepcióautóként. Ugyanúgy, ahogy a korábban bemutatott Sportback névre keresztelt ötajtós limuzin testvére.
A Sportback limuzint már tavaly megmutatták
Arcuk nagyon hasonló, a fényszóróik megegyeznek, viszont a lökhárítókba vágott légbeömlők és díszek eltérőek, ahogy a hűtőmaszk vágatai is. Azonos viszont a hosszúságuk, hiszen az Avant is 4,96 méter hosszú, de megegyezik a szélességük is az 1,96 méterrel, illetve a magasságuk is, ami 1,44 méter. Hátul is hasonló a két autó, a teljes szélességben végigfutó hátsó lámpák magukba olvasztják a világító emblémát, ugyanakkor a diffúzort hangsúlyosabbá tették a krómkerettel. Azonban minden formai elem a légellenállás csökkentésének szolgálatában áll. Ám a kombi így sem tudja hozni a limuzin 0,22-es értékét, persze a maga 0,24-es Cw értéke sem rossz.
A koncepcióautókon a külső tükröket kamerák helyettesítik
Nem ejtettek szót a gyáriak a villanymotor teljesítményéről, de valószínűleg ugyanazt a rendszert kapja, amit a Sportback. Tehát két villanymotor mozgatja 470 lóerővel és 80 Nm forgatónyomatékkal. Hangsúlyozták viszont az akkumulátor 100 kWh-s kapacitását, a 800 voltos rendszert 270 kilowattos töltési lehetőséggel, illetve a 700 kilométeres hatótávot. Ezzel a rendszerrel 25 perc alatt feltölthető 80 százalékosra az akkumulátor. Hogy mikor válik sorozatéretté az autó? Nos, a tervek szerint 2024-ben már megvásárolható lesz.
700 kilométeres hatótávot ígérnek