Világelsőség Máriapócson: női drifter bajnok
Női győzelem a Hell Drift OB-n
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Óriási szenzációval végződött a szombaton megrendezett Hell Országos Drift Bajnokság 4. futama.
A máriapócsi versenyre Romániából egy kisebb flotta érkezett, a legjobb pilótákkal karöltve. A román bajnokság első három helyezettje komoly babérokra szeretett volna törni, azonban a végén saját szavukkal kifejezve katasztrófába torkollott szereplésük. Már az edzések alatt elvesztettek két autót, és bár a kvalifikációt követően három versenyzőjük bejutott a legjobb 16 közé, menetelésük nem tartott sokáig. A bajnoki éllovast Dobre Niculae-t szoros csatában Szabó Szilárd búcsúztatta az első körben. A csata során a nézőknek „dezsavű” érzése lehetett ugyanis Szilárd hasonlóan kilincs-kilincs szituációt teremtett agresszív támadásával, csak úgy, mint Dobre a hazai rendezésű EB-n svájci riválisával szemben. A csata során azonban most nem volt szabálytalan előzés és autótörés. Ciortan Calin a román futamsorozat jelenleg 2. helyezettje egy friss fejlesztéssel érkezett Máriapócsra. Az E30-as kiszélesített bódéba egy E46 M3-as turbós erőforrást applikáltak, ami elmondása szerint 480 LE teljesítményt tudott leadni. Jól láthatóan nem is boldogult ennyi pacival, de nem is csoda, hiszen ezen a versenyen tesztelték első alkalommal ezt a különleges egyedi fejlesztésű autót. A katasztrófa őt is elérte, ugyanis a legjobb 16 között Zahuczki Zsolt ellenében az utolsó kanyar végén odacsapta autóját a falhoz, ami elől-hátul csúnyán megtört a megpördülés után. A román bajnoki bronzérmes helyen tanyázó Fratinau Razvan a magyarok legnagyobb sajnálatára csata nélkül jutott túl az első körben, miután Zentai Sándor Focus RWD-jén kipukkant a turbó. Sanyi nagy reményekkel érkezett EB szereplése után, mégis feladni kényszerült a versenyt. Testvére Attila még a kvalifikáción felajánlotta versenyautóját, de már az első körben bajt hozott a turbós Sierra-ra, aminek a gázbowdenjét szakította el. Talán már akkor eldöntötte magában, hogy nem kockáztatja tovább Attila szereplését, ezért az autó javítása után már nem fogadta el testvére felajánlást. Razvan-nak tehát csak a legjobb 8 között kellett bizonyítania, méghozzá a hazai bajnokság egyik újonca Zalabai Zsolt ellen. Zsoltnak sem volt fenékig tejfel minden, ugyanis komoly csapatmunkával kellett helyreállítania autójának elejét, ami szintén a gumifallal randizott még az edzések alatt. A páros csatában Zsolt győzedelmeskedett, és a legjobb négy között nem más, mint Szántó Niki várta.
Az első küzdelemben nehéz lett volna fogadásokat kötni, ugyanis „Zacc” azaz Zahuczki Zsolt és Nagy Gergő is kitűnő képességekkel rendelkezik. Ennek ellenére sima továbbjutás lett a végeredmény, miután Zsolt hibázott egy nagyot. Szántó Niki arcán az elődöntő előtt semmi jel nem mutatkozott, hogy különösen izgulna, pedig óriási tétje volt számára, hiszen a döntőig még egyszer sem sikerült eljutnia. Zalabai Zsolt ellen most azonban végre sikerült! Követőként döntetlenre hozta a csatát, míg elől haladóként előnyre tett szert és ezzel tovább jutott. A bronz csatában Zahuczki tudott győzni, akit a bírák külön is megjutalmaztak a Federal különdíjjal, ami a legdurvább páros csatáért járt. A döntőben Szántó Niki tovább őrizte hidegvérét, mely azt eredményezte, hogy élete legjobb teljesítményével és Nagy Gergő legyőzésével felért a csúcsra. Kivételes menetelésével bebizonyította, hogy a „gyengébbik” nem is képes bármire, ha kellő elszántsággal, akarattal és a sportág iránt mutatott alázattal áll hozzá a dolgokhoz. Azt hiszem beszámolónk végére már csak egyetlen szurkolói idézetünk maradt „Ezt lefűzted édesanya!”
Hell Energy Országos Drift Bajnokság 4. futam - Végeredmény:
Federal különdíj: Zahuczki Zsolt
A bajnokság élmezőnye:
Következő bajnoki (záró) futam: Szeptember 10-11 / Tököli reptér
- Szántó Nikolett – BMW Z4
- Nagy Gergő – BMW E36
- Zahuczki Zsolt – BMW E30
- Zalabai Zsolt – BMW E30
Federal különdíj: Zahuczki Zsolt
A bajnokság élmezőnye:
- Tóth Géza – BMW E36 / 84 pont
- Nagy Gergő – BMW E36 / 75 pont
- Zahuczki Zsolt – BMW E30 / 66 pont
- Szántó Nikolett – BMW Z4 / 58 pont
- Varga Tamás – BMW E30 / 49 pont
- Szekeres Ferenc – BMW E30 / 44 pont
- Nagy Ádám – BMW E36 2JZ / 40 pont
- Lakatos Zoltán – Nissan Silvia / 35 pont
- Grózinger Zsolt – BMW E36 / 33 pont
- Galacs Gábor – BMW E30 / 31 pont
Következő bajnoki (záró) futam: Szeptember 10-11 / Tököli reptér