Vihar a kompakt szegmensben? – Kipróbáltuk a Mazda3-at!
Dízellel már nem számolnak, de elég tuti a benzines a Mazda3-ból? Kipróbáltuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyira felkavarta a piacot az emissziós botrány, hogy a Mazdánál már nem is számolnak a dízel eladásokkal. Az új 3-assal egy eléggé új korszak veszi kezdetét, a japán kompakt nagyon erős versenyző, ha nem a legerősebb.
Minden tekintetben mérföldkőnek tekinthető a Mazda3 legújabb generációja, olyannyira új, hogy már a Kodo dizájn is szintet lépett. Bizonyos tekintetben visszafelé, ugyanis úgy kezdték az új 3-as rajzolását, hogy radírozzunk le minden élt és hajlítást, amit eddig használtunk. Erre most egyébként több gyártó is törekszik, nem éppen a kompakt kategóriában, ez a fajta kisimult megjelenés leginkább az új Mercedesekre igaz. Az új Mazda3 úgy megosztó, hogy közben mindenki látja rajta, hogy különleges, gondosan ügyeltek arra, hogy minden részlete igazi élmény legyen a szemnek.
Ehhez különleges fényezést is társítottak, az új, metálfény nélküli, aluminium szemcsés Polymetal szürkében bitang jól mutat.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Hatchback | 4460 | 1795 | 1435 | 2725 | 358-1026 |
Sedan | 4660 | 1440 | 450-1138 |
Különböző érzelmek irányították a két modell fejlesztését és ez egészen átjön, ha csak rájuknézünk. Fontos, hogy a csapotthátú hűtőmaszk körüli kerete és a rács is mindenképp fekete króm, a szedáné pedig csak sima króm lehet, mások az elérhető fényezések és az utastér színei is. Nekem ez a megoldás kissé kérdőjeles, mert az én ízlésemnek jobban illik az új 3-ashoz az elegáns vonal, de akinek nem tetszik a szedán, csakis sportosat választhat.
Állítólag, ami sportos, annak csak a sötét áll jól, hát üsse kő, a Mazda3-nak végülis nem áll rosszul.
Az mindkettőre igaz, hogy mesterien játszottak a formatervvel, annak ellenére jelennek meg különleges élek rajta napfényben, hogy az ajtólemezek szinte teljesen sík darabból vannak. Szédítő az árnyékok és a fények visszatetszése az autó oldalán, és a C-oszlop kialakítása élőben is egy kissé fura, de az is igaz, hogy mokány megjelenése van tőle. Hatalmas a C-oszlop lemezfelülete, rövidek az oldalablakok és már elsőre is látszik, hogy a csomagtérajtó szűk és magas a perem, kinyitva ez beigazolódik, messze a legrosszabb lesz ide pakolni az összes kategóriatárs közül, a 358 liter pedig hat literrel még kevesebb is az elődénél.A far megoldása már első ránézésre is egyértelműen elgáncsolja a hátsó kilátást és a második sor komfortosságát. Jobbra hátra pillantani nem érdemes vezetés közben, mert olyan a kilátás, mint a kisebb kétajtós kupéknál, vagy rosszabb. Hátul ülni annyira nem vészes, mint elsőre gondolnánk, de a magasan lévő ablakvonal és a sötétség miatt elég nyomasztó a helyzet. Nincs baj a lábtérrel és az ülés is kényelmes, de valójában elöl az igazi.
Annyira vezetésorientált az üléspozíció, hogy elsőre nehéz is felfogni. Nem jobb, mint egy MX-5, de a kategóriában mindent elver, ha erről van szó.
Meglepően tág tartományban állítható a kormány, tengelyirányban is, az ülés nagyon alacsonyra állítható és egyébként elég jó tartású is, van valami ebben a jinba ittai dologban. A belsőnél a külsőhöz hasonló egyszerűségre törekedtek, ennek ellenére a műszerfalon elég sokfelé futó vonalat láthatunk. Az összkép viszont valóban egyszerű és letisztult, a szedánhoz elérhető fehér kárpittal látványos is. A csapotthátúhoz csak ez a fekete, valamint egy hamarosan érkező vörös lesz elérhető, tehát mindenképp sötét. Lehet, hogy csak nekem fáj, de így egyáltalán nem adja ki a belső formavilág, valójában láthatatlan az összes megoldás és tetőablak sem lesz elérhető, hogy egy kis fény bejusson.Szép, egyszerű és hihetetlenül jó fogású az új kormány, kár, hogy kissé szintetikus az érzet. Cserébe kárpótol a hatos kézi váltó kapcsolási érzete, ami nevetségesen jól sikerült, még némi fémes recegést is érezni rajta kapcsoláskor. Az egyszerű pult tetején egy 8,8 colos kijelző trónol osztható képpel és okostelefontükrözéssel, alapáron,
a műszeregység fölött head-up displayt látunk, ami szintén mindenképp jár és ezért le a kalappal a Mazda előtt.
Ha már műszerek, oda is kerül egy digitális kijelző, de félig megmarad analógként, amiben van egy olyan geg, hogy úgy tűnik, két üzemanyag-szint jelző van, de mint kiderült, a digitális a hatótávot mutatja egy skálán, és az analóg a hagyományos műszer. Igaz, a hatótávot bőven elég lenne egy számmal jelezni valahol a kijelzőn. A multimédia kapott egy új kezelőszervet is, az iDrive szerű tekerentyű pedig minden pillanatban igazolja azt, hogy egyáltalán nincs szükség érintőképernyőre, az új 3-asban már álló helyzetben sem használható egyébként érintéssel.Teljesen új a padlólemez, bizonyos mértékben moduláris is, de a nagyobb modellek ennek nagyobb testvérére épülnek majd, így erre csak a hasonló méretű, hamarosan érkező új crossover kerül. Motorkínálata több mint érdekes, ugyanis nem ad túl sok lehetőséget a választásra. Első körben van az ismert kétliteres szívó benzinmotor 122 lóerővel, hengerlekapcsolással, ez az alap, mindenképp 48 Voltos könnyű hibrid rendszerrel, ami a fogyasztáson kicsit segít (de persze messze nem annyit, mint a kategóriatárs új Toyota Corolla valódi hibridje). Stabil járású, csendes, nagy darab vas, ez az amit azok keresnek, akinek az ezres háromhengerestől feláll a szőr a hátukon. Állítólag 6,0-6,7 literrel elvan 100 km-en, amit majd egy tankolásos teszten hazai körülmények között kiderítünk. Egy szál hagyományos benzinesként nem túl erős, sőt, szívó mivoltából forgatni kell, 6000-nél jön a csúcsteljesítmény és 4000-nél a 213 Nm csúcsnyomaték. Akkor sem érezni erősnek, ha kihasználjuk, 10 másodpercen túl van a 0-100-as értéke, szóval gyorsnak nem nevezném jó szívvel.
Nyilván bárminél jobb vezetni a kategóriában még így is, pláne, ha kézi váltós,
nem rossz a hatos automata sem, de jónak a manuálissal nevezném. A korábbi erősebb kétliteres már nem lesz, a piaci tapasztalatok miatt itt már csak a gyengébbik elérhető, de jön majd erősebb, csak kicsit másként.Dízellel annyira nem számolnak a hazai piac számára, hogy a pár száz darabos néhány havi gyártási keretbe egyetlen példányt sem rendelt a hazai képviselet, így raktáron biztosan nem lesz. Ennek az az oka, hogy eddig is a benzines verziókat vitték, a sorozatos botrányokat követően, egyébként a nagyobb modellekből is egyre inkább.
Az új 3-as 1,8-as dízele egyébként nem rossz jelenség, felfoghatatlanul selymesen és csöndesen jár,
116 lóereje és 270 Nm nyomatéka viszont nem az, amire azt mondanánk, hogy erős. Nyilván a fogyasztás és az alacsony károsanyag-kibocsátás volt a lényeg, aminek okáért egészen benyugtatózták. Sem alul, sem fölül nem elég erős a dinamikus közlekedéshez, normál használathoz viszont kellemes társ lehet, de ilyennel aligha fogunk otthon találkozni. Egyelőre egyik motor sem elég erős ahhoz, hogy beteljesüljön a tökéletes élmény, már ha a külsőhöz és a masszív felépítéshez igazodva sportosan szeretnénk közlekedni, de majd a Skyaktiv-X!Skyactiv-G 2.0 | Skyactiv-D 1.8 | |
Emissziós norma | Euro 6D-Temp | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 | 1759 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/6) | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 122 (6000) | 116 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 213 (4000) | 270 (1600-2600) |
Végsebesség [km/h] | 202 | 199 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,4 (10,8) | 10,3 (12,1) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,0-6,1 (6,4-6,6) | 4,8-5,0 (5,5-5,7) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 136-139 (145-149) | 130-132 (146-149) |
Saját tömeg [kg] | 1275 (1300) | 1299 (1320) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1869-1902 | 1894 (1914) |
Az új motorral egyelőre nem tudtuk vezetni (sőt, annak részletes műszaki adatait sem tették közzé még), de már előrebocsátanám, hogy azzal lesz az igazi, már csak 180 lóerő körüli teljesítménye miatt is. Mert az új 3-as megint olyan, mint a legtöbb Mazda, hogy szeretnél vele nagyot autózni, csak ehhez még egy kicsit több erő kéne. Az új motor lényege persze a hatékony működés lesz, és a Mazda, valamint a világ legelső ilyen megoldású egysége.
Kompressziós gyújtásra is képes benzinmotorként a dízelmotorok megoldásaival ötvözték,
képes kétféle üzemre a hatékonyság és a sportosság érdekében, de erre részletesebben majd akkor térünk ki, ha sikerült sorozatgyártású változatot próbálnunk. Vezetéstámogató rendszerek terén több új megoldást is hoz az új 3-as, amik között a távolságtartó tempomat hatékonysága meggyőző, ahogy az első és hátsó keresztirányú forgalomfigyelőé is, a sávtartó viszont kínosan alkalmatlan megoldás a kategóriában más gyártóknál már működő technológiákhoz képest.Nem rossz az anyaghasználat, sőt, remek a kivitelezés és csöndes az utastér. Sajnos az, amiről az ötajtósnak hivatalosan szólnia kéne, vagyis a sportosság, egyelőre nagyon hiányzik belőle. Ennek ellenére is a kategória vitathatatlanul legizgalmasabb darabjának tűnik, vezethetősége és közvetlensége miatt mindenképp. Indulóára 7 044 900 forint és most először csomagokban lehet rendelni a felszereltségeket, melyek között a 12 hangszórós Bose hifi és az elektromosan állítható vezetőüléses, bőrkárpitos Luxury csomag is megtalálható, előbbi 150 000, utóbbi 450 000 forintos áron. Vezetéstámogatós, éles képpel dolgozó 360 fokos kamerarendszert és fáradságfigyelőt 270 ezerért, LED fényszórót, sötétített üveget és még további apróságokat pedig 360 ezerért kaphatunk. Az új Skyaktiv-X motor az év második felében kerül piacra, azzal már most, látatlanban is kerekebbnek tűnik az új Mazda3.
Hol vannak az egybites rozsdásodásos beírások???
Egyébként szerintem nagyon eltalálták ezt az autót is. Ahogy a Corolla tetszett, ez is bejön, bár a Mazdától nem is vártam mást. Belül kicsit komor, motorügyileg meg bővíthetnének, mert ez a kettő eléggé szűkös. Aki szeretne egy ilyen sportos kinézetű autóval komolyan autózni, az ezzel a két motorral nincs kisegítve. Jó ez a két szín is, a külsőre nem lehet panasz. Kíváncsi leszek arra a kompressziógyújtásos benzinmotorra, mit tud. Erőre, károsanyag kibocsájtásra, hatékonyságra, fogyasztásra. Meg persze tartósságra, ami a Mazdánál sosem volt pribléma, de ez új technika, itt kell majd pár év, mire eldől beválik e.
Elnézést. Pribléma= Probléma. (Tablet ?)
Nem lesz diesel belőle, Winkler azt írta, nulla darabot rendelt be a hazai importőr. Vagy ez, vagy semmi, legalábbis idehaza.
Ezt a mondatot speciel az én cikkemben is megtalálod.
„Meg persze tartósságra, ami a Mazdánál sosem volt probléma”
Korábban nagy rajongója voltam a márkának, de amikor a Németországban lízingelt, két éves 6-os másodszorra hagyott ott a német autópálya szélén a hóesésben mert a motorvezérlő elektronika megmakacsolta magát, akkor azért a trélerre várva elgondolkodtam. De amikor a csereautóként kapott, eleve csikorgó hátsó futóművű, 20 ezret futott 3-as kipufogója minden előjel nélkül leszakadt a Franfurter Ring belső sávjában, na akkor kitértem a hitemből! Kértem ha lehet adjanak egy Toyotát. Na abban sem volt köszönet, azon kívül hogy egyszerűen pocsék autó (hangos, zörög, nem megy, ronda) egy váratlan pillanatban a legsűrűbb müncheni forgalomban elsötétült a navigáció, azt hittem megőrülök, fél órába telt mire kiverekedtem magam egy ismerős környékre.
Bezzeg a Peugeot, mi? :DDD
Speciel a Yarissal pont így voltam én is, mint Cica.
Lehet egyszerűbb úgy rajongani egy máráért ha sosem volt még vele dolga az embernek 😛
Te sötét idióta. Akkor kérdeznék a Yaris-szal kapcsolatban. Típushibák, gyenge pontok, kockázatos részegységek? Ezekről – a LÉNYEGRŐL – tudsz-e valamit??? Természetesen nem, igaz? Mert neked az autó fogalma úgy kínai, ahogy van. A pillanatnyi első benyomásaid a lőtéri kutyát nem érdeklik. Nem bútort, hanem autót veszek, baxki…
Leírta, hogy baja volt a Mazdával és rögtön előkerül egy francia autó gyalázása.
Kiskorodban molesztált egy csiga?
Ha figyelnéd a rendszeres hozzászólásait, akkor feltűnt volna, hogy a Peugeot-t érinthetetlennek állítja be. Hogy azzal aztán soha-soha-soha semmi baj nincs – általánosságban, a tökély négy keréken. Tudom én, mit miért írok, hidd el…
Gyalázás?
Nem dimenzionálod túl egy kicsit a dolgokat?
Szerintem neked nem kéne erőltetni a japán autók használatát.
Biztos allergiásak rád. Nem szeretik a mazsola sofőröket.
Más nem is vesz Toyotát. Te lassan utost hagytad ott a márkát, ha jól emlékszem…
utost – utolsóként.
Nem azért hagytam ott mert rossz lett volna. Sőt szerintem elképesztően megbízható és jó autó a TS Corolla, annak aki hasonlóra vágyik.
Mivel a Toyota letett a sportos középkategóriás autó gyártásáról, így nem volt más választásom, mint a márka váltás.
Csapotthátú valamiért harmonikusabb feneket kapott, nekem a sedan nem jön át fotók alapján.
A hátsó körlámpák nálam bejönnek, kíváncsi leszek, ki lesz az első, aki ezt koppintja le a saját modelljére.
Szép lenne, ha a C oszlopnál lévő részt nem cseszték volna el. Nagyon ronda lett sajnos a végeredmény. Amúgy nem lenne csúf. A technika elsőrangú cserébe, szerintem a legjobb benzines motorokat évek óta a Mazda gyártja.
Nekem kifejezetten tetszik az uj külső, a belső meg ebben az osztàlyban a legjobb szerintem.
Amikor viszont megkèrdeztem a szalonban az àràt, fogtam egy hátast.
Ahhoz, hogy kivàlaszthassam a nekem egyedül szükséges ledes fènyszórót, minden extrát meg kell vegyek, mert pl C csomag nincs A és B nèlkül.
Hamar elèrtem a 9M-et, ami azert mégiscsak hmmm
Tényleg telitalálat lenne, de a C oszlop körüli részt alaposan elcseszték. Mintha direkt baszták volna el, csak hogy demonstrálni lehessen a kívülállóságot. Pedig csak még egy kis stílus- és arányérzék kellett volna. Amúgy nem rossz. Rühellem az új autókat, de azért már akadnak szépek. Például az új Peugeot 508-as telitalálat. És nagyon tetszik a 3 ajtós Seat Leon is (FR).
„Egyedüli japán márkaként formatervezésbe fektetés, majd 20 év múlva beérett gyümölcs” különdíj.
Viszont az autógyártók önkényessége a festőecsettel kezd veszélyes méreteket ölteni. Lehet venni egyedüli érdekes színként vöröset, meg a szürke 50 árnyalatát. Ja, de van egy diplomata kék is. Pedig milyen jól mutatna ez a kocsi olajzöld, türkizkék, bíborlila vagy halványsárga fényezésben. Persze tudom, hogy az értékesítők „csak olyan színt válasszon, amilyen színű ruhát is felvenne mások előtt” dumája ezt is eladja, de ezek mind-mind jól bevált árnyalatok metál fényben is. Annyira azért nem lehet unalmas a Mazda vásárlóközönsége sem, hogy mindenki a biztonsági ezüstre szavazzon.
Rákérdezek a Yaris típushibáira, erre Zöldike eltűnik, mint a kámfor és úrrá lesz a csönd. Ejj, ejj, mindig ez van… 😀
Na jó, megpróbálom még egyszer elmagyarázni, hátha egyszer felfogod. Egy autó nem attól rossz hogy meghibásodik. Az egy rendkívüli állapot, ami mondjuk az Alfámmal nem fordult elő, az Xc60-asommal sem. De mondjuk a másik két Volvómmal futottam bele dologba, mint hogy egyes ismerősök a Toyotáikkal is (és igen, miután azt legugliztam kiderült, ismerős dolgok a Toyota-lexus fórumokon), ennyit a Toyota szerinted SOSEM romlik el, és a „fox európai” meg garantáltan…
De a Yarissal nem ez volt baj. Az alapból egy xarkupac volt, mint autó. MINDENE. Nem kellett hozzá elromolnia. Tele van olyan megoldásokkal amit az autót sosem látott fanok szerint állítólag tökéletességre törekvő márkától nem várnál el. Sőt egy Daciától sem.
Elvileg üzemszerű, de már akkor is rossz értelembe véve igénytelen, és gyenge amikor nem romlik el. Ehhez társult egy csomó furcsaság, mint olyan hangok és vélehtően hibák (pl nyikorgó önindíó, alapjárati rezonancia), amivel ugyan nem robbant le a 15.000 km-es szívóbenyás kiskocsi, csak úgy tűnt mint aminek a torka véres.
Kicsit olyan érzésem van most mintha egy szűzzel kellene csajozásról beszélni, próbálom elmagyarázni de nem akarod megérteni, vagy mert rendes autót sosem láttál, vagy azért mert nem vagy hajlandó túllépni egy ideológián…
Figyu, ha az asszony nem ért veled egyet, akkor is retorziókat alkalmazol? Mert valamiért addig pattogsz, amíg nem sikerül a marhaságaidat ráerőltetni a másikra…
„Egy autó nem attól rossz hogy meghibásodik.”
DE, ATTÓL ROSSZ(!!!). Megint Vaduzból írsz? Családi példából tudom – szerencsére nem velem esett meg -, hogy milyen az, amikor egy mocsok szemétkupac lelki beteggé teszi az embert az alattomosan előjövő újabbnál újabb hibáival(Opel Movano 2007), és szabadulnál tőle, nem még eladni sem bírod(szerencsére már nincs meg). Az ismeretségi körben is az a jó autó, amivel nincs baj. Mert nem élünk jól, mi magyarok, súlyosan ár- és költségérzékeny a piac. Te meg valami liechtenstein-i kastélyból ugatsz a magyar viszonyokról. Fogd már fel a hangyafaxnyi méretű agyaddal, hogy a rossz autó = megbízhatatlan autó. Véres verítékkel megkeresem a pénzem, és egy trágyadomb miatt nyeljem le, ha az ablakon röpül ki? Neked elmentek hazulról!?
Meg tudod mondani, hogy az említett Yaris-t a Népítéleten miért dicséri a túlnyomó többség? Meg tudod mondani, hogy zömében miért nem éktelen szitkozódásokat olvasok ott? Talán mert a többségnek itthon mást jelent a „jó autó” fogalma, mint neked? Nem xar érzés qrvára kisebbségben lenni egy véleménnyel? Én nagyon szégyellném magam a helyedben…
„Vacak” Yaris. Az, bazzeg:
https://nepitelet.hu/autok/toyota/yaris_2005/unalmas_nyugalom/
* mert még eladni sem bírod
Majd mindjárt jön azzal, hogy irigykedsz rá, mert ő továbbtanult, kiment, sokat keres kemény munkával és te csak az irigy flusztrációdat vezeted le rajta, mert te semmit sem értél el az életben. Mert neked is adott volt, hogy elérd azt amit ő. De te csak azt érted el, hogy apuka billentyűzete mögül okoskodsz, autót sem láttál még közelről sem. Még használtat sem, nem, hogy újat.
Már úgy ismerem zöldikét, kivülről fújom a mantráit.?
Erről az alakról komolyan elhiszem, hogy veri az asszonyt. Te is láthatod: ha nem körülötte forog a világ, patáliát csap. Ha mindezt megfűszerezzük a másik pénztárcájában való rendszeres turkálásával, akkor kész is az igazi hányinger…
Előzsör is te jöttél azzal hogy te okosabb és ügyesebb vagy mint a sokat tanultak, csak a te hátrányos helyzeted miatt dolgozol a szalagnál. Légy szives ne próbáld meg az ellenkezőjére fordítani amit te adtál elő.
Nem én toltam itt a kisebbségi komplexusos szakmunkás-mantrát.
Mikor mondtam, hogy szalag mellett dolgozom, te szerencsétlen? (nem mintha szégyen lenne, mert ismerek olyat akinek minimum 2-szer annyi esze van, mint amennyi neked soha sem lesz.
Nehéz veled mert újra meg újra leírom hogy nincs olyan hogy „a Toyota” és „a Yaris”, amit én írtam az egy generációra vonatkozik a 2010 óta gyártott és vagy háromszor faceliftelt mostanira. Te pedig az előzőt linkelted.
Nyilván nyugaton is van aki megveszi, így sejtheted hogy ott is sokan vannak aki xarnak rá hogy mit vezetnek. A Yaris az ő autójuk. Ami engem sokkolt az a konkrét autó műszaki állapota ÉS megoldásai. Még he azt mondod, hogy egy leharcolt vacak és ne abból induljak ki hogy nyikorok az indító, vagy , de a hangszigeteléstől a műszaki megoldásokig tele volt olyan dolgokkal amiről ordít hogy a tervezők a minimális gondosságot sem fordították rá.
Az ilyen benyomások miatt érdemes személyesen megtapasztalni és azután kicsit visszavenni az ideológiákból…
Csalfa Romeo 2019.02.26. at 10:48 „Erről az alakról komolyan elhiszem, hogy veri az asszonyt.”
Konkrétan az asszony javasolta hogy küldjük vissza a Yarist idő előtt mert ez semmire se jó. Elég nagy beleszólása van az autós dolgokba és nem ok nélkül, Mrs Zöld mostnaában többet is vezeti az XC-t mint én (szerencsére itt a Bubi BMW-ket és Miniket használ (valszeg ha Yarissal próbálkozna felkopna az álluk)…).
De ha már a személyeskedésnél tartunk, szerintem mindenki magából indul ki, lehet nálatok ez a verás a módi ladányfenében.
Mindenesetre gyanús ha valaki macskákkal pózol barátnék helyett, most akkor én is vonjak le következtetéseket? Más nem tud elviselni? Esetleg a helyi lányok nagybb igényűejk mint egy macska?
Játszuk tovább a sértegetősdit vagy hagyjuk ezt az alaptalan személyes sértegetésekből álló adok kapokot?
Szerintem, ahogy már írtam, tanulj meg írni helyesen magyarul, ha már magyar nyelvű weboldalra kommentelsz.
Most az a megoldás, hogy nyomozol utánam, miközben te sehol sem vállalod a p*fádat és semmit sem teszel közzé magadról? Nem gondolod, hogy ez egy „kissé” egyoldalú? Hol itt az intelligenciának akár csak a szikrája?
Kérdezhetek valamit, ami már régóta motoszkál bennem? Kempelen-Holiday, te vagy az? Mindvégig te voltál Zöld?
Kempelen-Holiday: Az meg ki?
Egy emberke, aki bizonyítottan több felhasználónévvel írogatott ide és sokunknak ment az idegeire. A stílusa egy az egyben Zöldé volt. Hol az egyikkel lépett be, hol a másikkal, hol a harmadikkal… Egy nagybetűs troll volt. Amikor lelepleztük, eltűnt.
Már elnézést de te jöttél oda az FB-n és kezdtél el hazugságokkal kavarni. Ha már voltál olyan közvetlen rá is néztem a profilodra. Ellentétben veled én még mindig szeretek valami tényszerű fogódzkodót keresni, mielőtt személyeskedek 🙂
Ha visszakeresel jókat meccseltünk Kempelennel, azt hiszem te kb akkor érkeztél amikor ő már kilépőben volt (most írjam, hogy gyanús? 🙂 ), és valóban még nem sikerült úgy kiakasztanod mint neki egyszer-kétszer, amikor (először és utoljára) én kértem a kommentem törlését….
Gyűlölöm a hazugságot, ezért érdekes, amivel megvádolsz. Te jössz azzal, hogy aki Európában gyengélkedik, az be fog dőlni. Ez egy akkora orbitális faxság, mint ide Wellington. Vagy fogalmazz érthetőbben. Valamiért újabban lázadozol és kikéred magadnak, amiket te írtál korábban, nagy arrogancia közepette. Én bármit vállalok, amit valaha idepötyögtem, teljes mellszélességgel kiállok az összes kommentem mellett a mai napig…
Megint nem vagy képes alapvető finomságokat felfogni, ezért is olyan elnagyolt és téves minden ideböfögésed.
Szóval a japánok (vagy épp amerikaiak) európai modelljeit máshol más koncepcióban árulják (árulták).
Az Európai Accord Acura prémium autó volt az USÁ-ban, az Auris pedig Scion.
Ha az európai dominó kidől, az nem csak az a 150-600.000 közötti európai eladást érinti, hanem azokat a modelleket amelyek osztoznak a platformon.
Ahogy a GM most gondban van, hogy mihez kezd Insignia nélkül Ausztrálliában. Vagy épp a Buick esetében Kínában.
Nem azt írtam, hogy a márka fog kidőlni (te ezt megint összeleverted valamivel) hanem hogy egy teljes család megy az európai ággal, ami azt fogja eredményezni hogy vagy kénytelen kivonulni más piacokról, vagy kénytelen kiépíteni saját fejlesztőkapacitást.
Srácok, nem unalmas számotokra, hogy már ott tart a dolog, árgus szemmel figyeltek egymás kommentjére, hol lehetne belekötni a másikba?
Egy dolog miatt vagyunk itt, ez az autók szeretete. Ez persze nem azt jelenti, hogy egymást is kell, de lassan semmi másról nem szól az egész, mint hogy egymást ekézitek, ezen kívül nincs is érdemi vita.
Nem értesz semmihez, ami autó. Már jó ideje nincs Ausztrália-specifikus autógyártás, azt kapják, amit más kontinensek is. A kutyát nem érdekli az európai Accord – kidőlt, mégis van Accord a mai napig. A Passat sem ugyanilyen világszerte, mint az itteni. A kínai és az amerikai verzió ugyanolyan – az európai verziót meg sem próbálják rájuk tukmálni. Ahogy mi panaszkodunk sokszor, hogy egy-egy autó „túl amerikai” vagy „túl ázsiai”, úgy a világ más részein az a kifogás adott esetben, hogy „túl európai” és ezért nem veszik. Vagy épp a gyártó dönt úgy, hogy emiatt nem árulja ott. Valamiért abban a tévhitben vagy, hogy Európa előtt az egész világ leborul. Ha gyártó lennél, és megpróbálnád ráerőltetni az európai piac elvárásait a világ többi részére, úgy bedőlnél, mint a huzat. És utána sárral teli p*fával már nehéz lenne harsogni…
Olvastad-e, hogy hivatalosan is megszűnik a Hyundai i40, és ide is érkezik újra a Sonata? A Hyundai dettó ugyanazt csinálja, mint a Toyota a Camryvel – emiatt nagyon lázadoztál. A Ceed-et is válthatja a Forte(Cerato), ha nem hozza a számokat – márpedig eddig nem hozza. Viharos szél süvölt, te pedig szembep*sálsz vele. Képtelen vagy felfogni, hogy az európai tervezés sok esetben lehet komoly betli. A koreai konszern is kezd ráeszmélni, hogy butaság volt Európa-specifikus modellekbe súlyos pénzt pumpálni. Mennek a Honda és a Toyota után…
Te tényleg nem vagy képes egyszerű dolgokat felfogni, pedig ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni.Az EU és az USA accord két teljesen más paltform volt. Az EU Accord úgy működött hogy odaát Acura TSX-ként adták el.
Amikor az EU Accord kidőlt akkor egyúttal az Acura is kiszált a hagyományos prémiumközepes kategóriából (gyakorlatilag egy átcímkézett USA Accorddal váltotta ki a pérmiumközepes TSX-et az RL-et pedig lefelé váltotta az RLX-szel).
Most van egy felcicomázott Civic és egy USA Accord Acura jelvénnyel.
Az USA Passat nem lesz fenttartható közép távon, ha az eladások nem hozzák a számokat. Amikor a VW azt kifejelsztette még egy más világ volt más VW-vel.
Az I40 ugyanúgy nem hozta a számokat, már vagy 10 szer leírtam, az hogy a Lexus EX váltja itt a GS-t nem azt jelenti hogy majd tarolni fognak, hanem, kipróbálják, és amikor látják a buktát kivonulnak abból a szegmensből azon a piacon.
Ausztrália esetén nem arról beszéltem hogy gyártanak-e, hanem hogy az Opellel elvesztették az Insingiát fejlesztő részleget, miközben a helyi néven (Holden Commodore) már az insigniát (illetve az Astrát) árulják.
A problémám – ismételten – a vészjósló hangnem. Szedánokról beszélsz, amiknek leáldozóban van. Te erről az autóról nem tudsz?
https://www.google.hu/search?q=honda+accord+2019&client=opera&hs=DH3&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZ7_qrkNzgAhUFyaYKHeZmDTcQ_AUIDigB&biw=1024&bih=627
Az SUV-őrület közepette ne akard már kulcskérdésként láttatni a szedán-témát 😀 Papa, a kínai és az amerikai Passat UGYANAZ. A VW-nél az a probléma, hogy Amerikában az egész márka(!) nem hozza a számokat. Nem az lesz, amit te elképzelsz, hogy majd Amerika is megkapja az európai Passatot – majd nem lesz Amerikában Passat, ha nem jönnek a számok(ami érthető lenne annak függvényében, mi lett az Impalával vagy a Taurus-szal – beszántás).
Én arra akartam rávilágítani a példákon keresztül, hogy a csak Európának fejlesztett modell a mai világban zsákutca. Nincs európai Civic, Avensis sincs, i40 sem lesz – képtelen vagy felfogni, hogy már nem a 10-15 évvel ezelőtti állapotok uralkodnak, amikor a mi kontinensünk még fontos volt. Már nem az. Logikus, hogy költséghatékonysági okokból ide is azt hozzák, ami máshol is eladható. Te is így csinálnád. Csak te belekevered az európai büszkeséget a dolgokba, ami rontja a tisztánlátást.
Az Opellel elvesztették az Insigniát fejlesztő részleget? Mi ez a marhaság? A PSA jogdíjat fizet érte – pont ezért akarják az összes Opelt mihamarabb francia alapokra építeni. Ők nem vihetik tovább az amerikai hagyatékot, az nem az övék. (Nincs is szükségük rá.) Erre épül a friss Cadillac XT4. Az a platform a GM-é maradt, más kérdés, mi lesz, ha elavul, egyelőre még csak ígérgetések vannak, de ez a németektől vagy az olaszoktól sem idegen, és akkor még finoman fogalmaztam…
Ja, és az amerikai gyártók kezében is van valami, ami nagyon értékes lenne a VW-csoportnak, a Hyundai-Kiának vagy a Hondának: a fullsize pick-up-platformok. Remélem, a Ford és a VW soron következő összeborulása során nem adják oda a németeknek az F-sorozat alapjait. Öntökönlövés LVL 100…
Nem értem hogy miért linkelted be az USA Accordot.
Amit az Amerikai Passatról írsz az igaz, és valósznű hogy be is szántják. Csakhogy a VWnek ott a kínai Passat (amit itt gyakorlatilag Superbként árulnak, egy ideje pedig Phaetonként), és ez a méret talán jobban is fog szerepelni az USÁ-ban, mint az Amerikai Passat.
De a fenti kérdés még mindig áll: hol tartják fenn a fejlesztési kapacitást. Egy platformot, egy modellt és az újabb generációs extrákat elég nagy munka kifejleszteni. A pérmium/luxus márkák lényege épp ez a fejlesztési kapacitás és egyúttal vásárlóképes közönség, amivel van értelme kifejleszteni dolgokat, és jó áron eladni prémiummodelben majd egy generáció múlva a tömegmodellekben. Tudom hogy nálunk mások az igények, de Nyugat-Európában, az USÁ-ban meg gondolom most már Kínában is igényelik az újabb és újabb kényelmi és biztonsági extrákat.
Nekem úgy tűnik a modellfejleztést te teljes mértékben ignorálod, erről árulkodik az Opeles kommented.
Lehet hogy a jodgíjat ki kell fizetnie a PSA-nak, de maga a fejlesztés Bochumban (vagy korábban Trollhattenben zajlott) Ezért is volt annyira veszteséges a Saab vagy utána az Opel.
Szerinted a GM úgy vált meg az Opeltől, hogy nem volt B-terve? Eladták, de nem tudták, hogy lesz ezután? 😀 Írtam már, hogy átpolarizálódik a fejlesztés kvinteszenciája Kínára. Nyilván most leginkább a villanyautókra kell gondolni, ahhoz úgyis az alapoktól új padlólemez kell, mint pl. a VW MEB-je. Ha rákeresel(mert ugye még mindig nem működik itt a link, grrr…), találhatsz már képeket a Caddy első villanyautójáról és a Buick-éról is(Enspire). Emellett pedig a szokásos offenzívát ígérik 2021 környékére. A GM-nek amúgy az igazi hasznot a Silverado, Sierra, Tahoe, Yukon és társaik hozzák, ehhez soha semmi köze nem volt a németeknek, és talán értesültél róla, hogy a GM (és az Amazon) bevásárolta magát az újsütetű Rivian elektromos pick-up- és SUV-gyártóba. Mivel a Ford bejelentette, hogy jön az F-150 EV, a GM ezt nem hagyhatja válaszlépés nélkül…
9 millió??????? és akkor mennem kell azonnal lakatoltani, alvázvédőzni, hogy ne hulljon szét 🙁 :D:D
„Csalfa Romeo 2019.03.02. at 08:14: Szerinted a GM úgy vált meg az Opeltől, hogy nem volt B-terve?”
Ahogy a Fordnak sem volt a Volvo eladással. Jött egy új vezetés aki nem becsülte a megpucssolt Jacques Nasser PAG projektjét.
Olvastam már pár olyan hírt a nagyvállalatok élővilágában aminek semmi értelme sem volt, és (bár volt amit egy alaposabb áttekintés megértetett) utólag sem bizonyult jó ötletnek.
Az Opel eladásnál szerintem semmilyen tervük nem volt, egyszerűen berezeltek a Trump féle kavarástól és a Brexittől. Utóbbi esetén igen durva dolgok várhatóak operatív szinten (3 hét és világvége, az autóipar pedig szervezetten visszavonul az E.K-ból lassan 3 hete), míg előbbi is csúnyán elfajulhat.
Az hogy milyen járulékos áldozattal jár majd kiderül.
Az egy dolog hogy a kínai piac most anyaglag jól mutat, de szerintem mindenki óvatos hogy K+F-et helezzen ki oda…