Vigyázz a Teslákkal, mindent látnak!

A Teslák számos hasznos funkcióval rendelkeznek, az egyik ilyen az Őrszem mód

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy Model 3 fedélzeti kamerái felvették, ahogy valaki lehúzza a töltőről az autót, hogy saját kocsiját csatlakoztathassa. Törvénybe nem ütközik, de attól még pofátlanság.

Nem mindenki örül a kütyük térnyerésének az új autókban, ám vannak olyan funkciók, melyek hasznosságával nehéz vitatkozni. A Tesla az egyik leginnovatívabb gyártó ilyen téren, és bár a videójátékok talán nem elengedhetetlen részei egy autó infotainment rendszerének, a márka Őrszem (Sentry) módja olyan újítás, ami sok kellemetlenséget és félreértést megakadályozna, ha minden autó rendelkezne vele. A Tesla leírása szerint ha a sofőr aktiválja az Őrszem módot az autó menüjében, a fedélzeti kamerák bekapcsolnak, miután elhagyta és bezárta a parkoló járművet. Amennyiben egy külső memóriát csatlakoztattunk az autóhoz USB-n keresztül, a kamerák figyelik az autó környezetét, és rögzítik a látottakat. Ha gyanús mozgolódást észlelnek az autó körül, például valaki közel hajol a járműhöz, a rendszer készültségi üzemmódba kerül, és a központi képernyőn (ami kívülről is jól látható) megjelenik egy üzenet, ami tudatja a kíváncsiskodókkal, hogy forognak a kamerák. Ha komolyabb veszélyt érzékel a kocsi, például betörik az ablakokat, akkor bekapcsol a riasztó, teljes hangerőn elindul a rádió, és a tulajdonos is kap értesítést a telefonján, hogy járművét megrongálták. Ha ezen üzemmódok valamelyike aktiválódik, a kamerák felvételeit letölthetővé teszi a rendszer, az incidens előtti 10 perctől kezdve.
Hirdetés

Ez történt egy amerikai Tesla Model 3-mal is, nem sokkal azután, hogy tulajdonosa egy nyilvános töltőállomáson hagyta. A Better Tomorrow videóján látható nő nem zavartatta magát, minden bűntudat nélkül kihúzta a töltőkábelt, hogy saját autóját csatlakoztathassa. Törvénybe vagy közúti szabályba ez valószínűleg nem ütközik, de miután a hölgy láthatta saját magát az interneten, remélhetőleg meggondolja magát a legközelebbi ilyen esetben. Érdemes megjegyezni, hogy ilyen incidensek nem fordulhatnak elő olyan gyakran, mint gondolnánk: az Európai Unióban használt elektromos töltőcsatlakozók általában zárolják magukat, és csak akkor húzhatók ki akár az autóból, akár a töltőállomásból, ha az autó nyitva van, vagy a töltést a tulajdonos megszakítja. Az is segít, ha saját töltőkábelünket használjuk, hiszen ha valahogy mégis sikerülne valakinek kihúzni az autónkból, úgy vagy saját autójához kéne csatlakoztatnia, vagy a töltőállomásról is le kéne választania, ezek pedig már jogi értelemben talán súlyosabb cselekmények, hiszen a kábel a sofőr tulajdonában áll - nem úgy, mint a töltőállomások mindenki által használt kábelei. Továbbá érdemes az állomásokat is úgy kialakítani, hogy minden parkolóhelyre jusson egy kábel vagy töltőnyílás, így ha van szabad hely, azt lehet használni, ha pedig nincs, akkor sincs értelme leválasztani egy már töltőn lévő autót, hiszen attól másvalaki még nem fog helyet kapni. A videón látható Model 3 nem a Tesla saját villanykútjánál tankolt, így valószínűleg adaptert kellett használnia, ami viszont nem tudja zárolni a kábelt - ilyen esetekre érdemes töltőkábel-zárat beszerezni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?