Vigyázat, harap! SsangYong Tivoli Grand teszt
SsangYong Tivoli Grand 1.5 T-GDI teszt - Nem az ára a gátja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábban XLV néven futott a Tivoli nyújtott változata, most már Tivoli Grand. Kínálata azonban dízelt már nem kínál, csakis turbós benzinest, akár automata váltóval. Utóbbival próbáltuk.
Ha már torkos, legalább élénk a motor, élénken viszi az 1,35 tonna saját tömegű autót.
Viszont az is igaz, hogy az elektronikus gázpedál bármelyik menetmódban zavaróan élénk, már-már harapós reagálású, nagyon kell figyelni arra, hogy finoman induljunk el, s gyorsításkor se rögtön visszakapcsolással reagáljon a váltó. Erősen megszokást igénylő. Az viszont voltaképp korrekt, hogy a 4,48 méteres hosszúsággal jó helykínálatot, óriási, alapesetben is 720 literes csomagteret kapunk, valóban kedvező áron, s a menetdinamikához képest a városon kívüli fogyasztás is elfogadható. Azon belül viszont a SsangYong mintha szándékosan lenevelne az autózásról, a 10 literesnél jelentősebb fogyasztás nekem már fájó. Apropó fájdalom, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel szerelt Tivoli Grand az opciós 18 colos felnikkel már bizony igen nyers rugózást ad, a Sport csomagot ezért inkább hanyagolnám, megelégednek a 205/65 R16 abroncsos, azaz messze átlag felett ballonos alap acélfelnikkel, amihez ha a 16,7 centis hasmagasság mellé összkerékhajtás már nem is rendelhető, de lejtmenetvezérlő és visszagurulásgátló azért mindenképp jár.Árak
Tesztmodell alapára
6 498 000 Ft (2021.11.14.)
Tesztautó ára
7 016 000 Ft (2021.11.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 5000-5500 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1500-4000 1/min-nél
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4480 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1646 mm
Saját tömeg:
1350 kg
Össztömeg:
1880 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
720 l
Belső szélesség elöl:
1425 mm
Belső szélesség hátul:
1410 mm
Belmagasság elöl:
960-1010 mm
Belmagasság hátul:
985 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
505 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
390-490 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
985 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d temp
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
260 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 5000-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
CO2-kibocsátás:
175 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Nagyon csúnya ez a hátsó.. van egy másik, hasonló s3ggű Gyong is, az is ordenáré, ahogy kinéz.
A sima Tivoli nem rossz… gondolkoztam rajta.
De aztán rájöttem, hogy én a “ssangyong” márka névvel nem fogok tudni kibékülni, hosszú távon.
Továbbá a Vitara jobban is néz ki, jobban is megy. Szervizhálózatukat összeselehet hasonlítani és a Suzuki nem áll csődközelben.
Ezek miatt győzött a V.
A Vitara szebb, az max a juketól szebb, a többi igaz, bár a sy sokkal minőségibb autó, műszakilag is sok szempontból igényesebb, főleg vezetés közben érezni. Mondjuk ez a fogyasztás… akkor valóban inkább, s4cross.
710 literes csomagtartó lehetetlen, hiszen 85 centisnek mértétek.
A Duster csomagtere, ami 97 centis az 445 literes (katalógus adat).
Ez a Grand Tivoli nem éri el a 400 litert sem.
“A Tivoli X150 orrában az osztrák AVL motorfejlesztő cég munkája, egy vadonatúj 1,5 literes turbós benzin motor található, amely 163 lóerő és 260 Nm (automataváltó esetében 280 Nm) nyomaték leadására képes.”
A SsangYong katalógusa szerint az automatáé a 260 Nm nyomaték, a manuálisé a 280.
Ennek a grand változatnak nagyon nem tetszik a hátulja, mint ahogy az XLV sem tetszett. A sima Tivoli teljesen jó. Ami nekem legjobban tetszik az a Korando. Az kompakt méretű SUV, tetszetős külsővel, belsővel. Egy jó barátomnak van egy Korandoja lassan egy éve, teljesen elégedett vele. A Korandoból a Style + felszereltség akcióban 6,999 millió Ft. Az egy nagyon barátságos árnak számít manapság. Ráadásul kiterjesztett garanciával.
Tivoli, Ecosport, Bayon. Mind a három bűnronda .